Sony skruvar isär Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Är det inte typ krångligt, bökigt och svårt att öppna PlayStation och Xbox?

Måste inte man ha speciella proprietära skruvmejslar och grejer...

Dom borde göra det lättare.
Proprietära skruvar borde förbjudas i konsumentelektronik. All konsumentelektronink bör använda "vanliga" standard skruvar.

Mjo PS3 slim är en stjärna (philips) för hdd-byte, samma som 4:an.

Ush o fy

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Första PS2 och PS3 maskinerna var ett helsike att meka med, massor av små flatkablar som var ett helsike att få på plats.
PS4 ser grym ut i designen och lättarbetad, hoppas bara maskinen håller men japanerna brukar lyckas. Efter att ha ägt 4 xbox 360 som alla rasat antingen av rrod eller defekt dvd läsare och endast en rasad PS3 så tror jag mer på sonys designers.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Ser väldigt lik ut PS3 Slim faktiskt på insidan och det är bra för den var väldigt lättmeckad!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KRQKAN:

För mycket skit och sladdar.

KOllar du på one så är det en läsare, en kylare, en hdd och ett MB och 4 sladdar.
Motor där är alldeles för rörig. Och säga något annat är bara ignorance och fanboyism.

Och Ps4 har ungefär samma kylning som xbox 360.

Tror faktiskt Xbox one vinner kylningen här.

Eh!? Nu har jag bara sett de bilder som finns här i tråden, dvs inga andra bilder på xbone. Men för mig ter det sig som att xbone har en kyllösning som man ser i traditionella vanliga datorer, dvs en kylare på apu'n som blåser luften genom kylaren och sedan skiter man i var den tar vägen. Jag ser ingen fläkt som blåser ut luften. Ps4 har en kylning som ser mer ut som en laptopkylare. Dvs en fläkt som blåser luften förbi en kylfläns och sedan ut. Tror nog att laptopvarianten är bättre i trånga utrymmen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket mer stöd ps4 kommer få för appar. Nu finns det ju bara några få så som netflix. Dock har man ju fattat att spotify troligtvis inte kommer eftersom det konkurrerar med med sonys egna musiktjänst.
Någon som vet om det kommer gå å streama film å musik via mediaserver så som i ps3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeko:

Frågan är hur mycket mer stöd ps4 kommer få för appar

Det får framtiden visa, men kommer säkerligen dyka upp en hel del program, hur mycket vet ingen.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av '[sic:

;14064994']Mjo PS3 slim är en stjärna (philips) för hdd-byte, samma som 4:an.

Ush o fy

Jo, men för att komma åt den "riktiga insidan" så måste man skruva ur 3 st torx-skruvar, såna skruvmejslar äger inte jag. Däremot gick det att få upp dom med en liten platt skruvmejsel.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Personligen gillar jag xbox mer öppna konstruktion. Mer frihet ifall man vill modda något

Chansar på att det inte kommer vara så på det slutliga konstruktionen. Jag tyckte PS4 verkar mycket moddvänlig förutom platsbristen.
Jag har varit Xbox fanboi sen första xboxen, men sony har nog lyckats övertyga mig om att de har ett bättre val just nu. Bara det kommer bra spel till den, samt att handkontrollen ligger bra i handen(vilket slashat.se tyckte). Men den måste provas först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ModernDwarfhair:

Jo, men för att komma åt den "riktiga insidan" så måste man skruva ur 3 st torx-skruvar, såna skruvmejslar äger inte jag. Däremot gick det att få upp dom med en liten platt skruvmejsel.

Om man gillar öppna saker så är det väll inte hela världen att skaffa en box med bits för torx? Förstår inte problemet, gillar man skruva i saker lär man ha vad som behövs, torx är inte ovanligt idag och förstår inte gnället över det, köp en uppsättning.

Sen är torx bra på så vis att skruvarna slits mindre vid belastning än en stjärna/flat, så jag tycker torx är bra.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Imponerande att nätaggregatet är integrerat trots dess ringa storlek. Undrar hur Microsoft rättfärdigar deras större låda där man dessutom får med en tegelsten till nätaggregat att bära runt med.

Japp, och om det är något jag hatar med konsoler och bärbara datorer är det alla dessa "tegelstenar".

Permalänk
Skrivet av som99:

Om man gillar öppna saker så är det väll inte hela världen att skaffa en box med bits för torx? Förstår inte problemet, gillar man skruva i saker lär man ha vad som behövs, torx är inte ovanligt idag och förstår inte gnället över det, köp en uppsättning.

Sen är torx bra på så vis att skruvarna slits mindre vid belastning än en stjärna/flat, så jag tycker torx är bra.

Jag håller med, men det var första gången jag behövde det osv.. Men visst är det bra skruvar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem

Inbyggt nätagg är inget jättenytt, ps1 hade det.

Jag funderar på hur de gör med operativsystemet när man byter hårddisk. Lagras det i nåt eget minne på moderkortet? Eller laddas det kanske ner automatiskt på något sätt när hårddisken är bytt?

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Finns det inget luftintag som PS4:an kan hämta luft ifrån? xbone har väl sin fläkt konstruerad så att den suger upp varmluften från kylflänsen och skickar all luft upp?

Men ps4:ans radialfläkt kanske inte har behov av ny luft?

Permalänk
Medlem

Bara jag som märkte att det var kvar kylpasta på kylaren men inte på cpun?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Ingen fanboy och ingen potentiell köpare, men det där var en förbannat SMUTT konstruktion.
Enda som är lite pinsamt är "skivspelaren"

hahaha fick mig ett gott skratt när jag läste (skivspelaren) Fick upp en bild i skallen att man matade den med en LP-skiva

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Slagt:

hahaha fick mig ett gott skratt när jag läste (skivspelaren) Fick upp en bild i skallen att man matade den med en LP-skiva

Tänk om Sony skulle ha Laser Disc istället för dvd/bd.
Det hade varit något.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Skrivet av Rozzor:

Inbyggt nätagg är inget jättenytt, ps1 hade det.

Jag funderar på hur de gör med operativsystemet när man byter hårddisk. Lagras det i nåt eget minne på moderkortet? Eller laddas det kanske ner automatiskt på något sätt när hårddisken är bytt?

Jodu, jag antar att man gör som på ps3. Där får man ladda ner operativsystemet på ett USB-minne från datorn, starta systemet på ett speciellt sätt och sedan göra en nyinstallation. Annars kan man använda ett kloningsverktyg precis som för en laptop.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV X ATX Tempered Glass CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Custom watercooled GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Corsair AX 860i Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Dominator Platinum 4x8 GB DDR4 HDD: Samsung 860 Pro 1TB
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K

Permalänk
Medlem

Lite sorgligt att man måste byta kylarpasta varje gång man tar av plåten då kylarflänsen är svetsad med plåten

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dra ihop sig och jag fick häromdagen en lite tanke som jag gått och nojjat på, tänk om detta är PS4 slim och nästa version är den feta och lyxiga?
Finns ju inte så mycket mer att ta bort tycker jag även om man säkert kan krympa komponenterna till en viss del...

Skrivet av Nyxz:

Den verkar ha Sata 6gb så då ska det nog fungera att stoppa in en SSD så man får lite prestanda istället för en crappig 5400 rpm HDD. ;D

Oh ja, har en 500GB 840 som för tillfället sitter i PS3:an, tror dock att man kommer sätta igång 4:an och fastna i menyer och inställningar innan den åker i.

Skrivet av FiftyFifty:

Personligen gillar jag xbox mer öppna konstruktion. Mer frihet ifall man vill modda något

Får man fråga vad du vill modda?
Jag brukar tänka mjukvara när vi pratar moddning för konsol, ni kanske kommer ihåg Linux stödet för PS3:an när den kom som dom tog bort tragiskt nog.
Man kan ju alltid hoppas och önska ^^

Skrivet av ModernDwarfhair:

Jo, men för att komma åt den "riktiga insidan" så måste man skruva ur 3 st torx-skruvar, såna skruvmejslar äger inte jag. Däremot gick det att få upp dom med en liten platt skruvmejsel.

Hur menar du med den "riktiga sidan"?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Eh!? Nu har jag bara sett de bilder som finns här i tråden, dvs inga andra bilder på xbone. Men för mig ter det sig som att xbone har en kyllösning som man ser i traditionella vanliga datorer, dvs en kylare på apu'n som blåser luften genom kylaren och sedan skiter man i var den tar vägen. Jag ser ingen fläkt som blåser ut luften. Ps4 har en kylning som ser mer ut som en laptopkylare. Dvs en fläkt som blåser luften förbi en kylfläns och sedan ut. Tror nog att laptopvarianten är bättre i trånga utrymmen.

Xbox 360 körde med den lösningen PS4 kör med, och vi ser hur det gick.

Som jag kan tolka av bilden så ser det ut som att det är ventliationshål precis brevid fläkten så det kommer ventlileras bra.
Tror absolut microsoft kommer slå Sony i kylracet då de har erfarenhet av det (RROD)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ berätta vilken som är grafikdelen? Det nämns ju inte bland delarna eller har jag missat detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Kan någon vänlig själ berätta vilken som är grafikdelen? Det nämns ju inte bland delarna eller har jag missat detta?

CPU och GPU (grafikdelen) finns i samma kapsel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

JAG KAN JAPANSKA! YES!

Heatu-Sinku=heatsink

Men för mig blir det Xbox uno.

Ganska ironiskt att landet som anser att all form av inflytande från utlandet är en dödssynd faktiskt har ett språk som består av 1/5 låneord från Engelskan. Spelar ingen roll om de försökt "japanisera" ordet som tex. Heatu-sinku.

Skrivet av LSD:

Om de får tummen ur och fixar så man kan spela upp film från extern enhet samt DLNA så kan det bli Sony men tack vare deras bakåtsträvande mjukvarupolitik så kanske det blir en Box denna gång, lider lite att bryta med PS men vad gör man inte när företag är så jävla dumma.

Det roliga är att "bakåtsträvande" i detta fall har visat sig vara bättre än "Framtiden" dit Microsoft från början rörde sig med en låst konsol, DRM krav på allt och allting och en konsol som var mer Mediabox än konsol. För att inte snacka om konstant Internetuppkopplingskrav (Framtiden för DRM?) och diverse annat skräp. Sedan gick de tillbaka på sitt ord och började bli mer "bakåtsträvande" igen.. Precis som Sony. Så i detta fall så dissar du en ev. konsol baserat på något positivt denne konsol strävar efter.

Skrivet av murklor:

Den är väldigt imponerande designmässigt, men det är ändå intressant att se alla kommentarer om att det är nytt o spännande, lol. Nån på wired som var imponerad av att nätagget får plats inne i boxen, skrattretande haha. Datorer har haft nätaggen inne i lådorna ett tag nu?

PS4/XBOne är ju bara glorifierade HTPCs med specialdesignad hårdvara.

Få imponerade över Sony utan det snarare att de är imponerade över Microsofts problem att lyckas inse att de kan ha "powerbricken" internt som Sony har i sin PS4. "Next-gen" konsolerna är lite mer en skräddarsydd HTPC med specialtillverkad hårdvara. Om något är en glorifierad HTPC så är det steambox.

Skrivet av ante9224:

Xbox och modding bör ej framkomma i samma mening.

Och ändå lyckades folk modda Xbox origin. Man chippade de ganska friskt. Har själv ett chippat origin liggandes här hemma.

Skrivet av RobCar:

Microsoft har enligt mig solklar fördel i mjukvaran dock. Här kan ni se det mesta i Xbox ONE.

http://www.youtube.com/watch?v=xhe6jV-APwM

Usch. Allt som är fel med Windows 8 (ja, nästan) dyker upp i Xbox One? Var det menat att du skulle glorifiera Microsofts portning av Win 8 till Xbox med det klippet eller var du ironisk? För jag vart tom. ännu mindre sugen på att köpa en Xbox One efter det klippet.

Skrivet av KRQKAN:

Xbox 360 körde med den lösningen PS4 kör med, och vi ser hur det gick.

Som jag kan tolka av bilden så ser det ut som att det är ventliationshål precis brevid fläkten så det kommer ventlileras bra.
Tror absolut microsoft kommer slå Sony i kylracet då de har erfarenhet av det (RROD)

Folk förutsatte att Nintendo skulle lära sig något om hårdvara med efter Wii också men de gjorde tyvärr inte det. Bara för att Microsoft har haft problem med RROD betyder det inte att de lärt sig något medan Sony (vars konsol inte led ens i närheten av samma problem) kan fortsätta fila på det som höll tex. Slim ganska svalt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Detta är basically en PS3 slim i något mer förfinad form, grundkonstruktionen är exakt samma. Men framför allt moderkortet är betydligt mer städat och enkelt.

Skrivet av Oliver91:

Ser väldigt lik ut PS3 Slim faktiskt på insidan och det är bra för den var väldigt lättmeckad!

Ditto!

Skrivet av Rozzor:

Inbyggt nätagg är inget jättenytt, ps1 hade det.

Jag funderar på hur de gör med operativsystemet när man byter hårddisk. Lagras det i nåt eget minne på moderkortet? Eller laddas det kanske ner automatiskt på något sätt när hårddisken är bytt?

Skrivet av ModernDwarfhair:

Jodu, jag antar att man gör som på ps3. Där får man ladda ner operativsystemet på ett USB-minne från datorn, starta systemet på ett speciellt sätt och sedan göra en nyinstallation. Annars kan man använda ett kloningsverktyg precis som för en laptop.

Mig veterligen behöver man inte ladda ner OSet när man bytar hårddisk, utan allt finns inbakat på ett flashminne, som sedan extraheras/installeras på den nya hårddisken.

Skrivet av '[sic:

;14066306']
Får man fråga vad du vill modda?
Jag brukar tänka mjukvara när vi pratar moddning för konsol, ni kanske kommer ihåg Linux stödet för PS3:an när den kom som dom tog bort tragiskt nog.
Man kan ju alltid hoppas och önska ^^

Hur menar du med den "riktiga sidan"?

Linux-stödet försvann för att diverse institutioner som använde sig av klusterdatorer för massberäkningar köpte in PS3:or i tusental och körde skräddarsydd Linux på dessa för att använda dem som klusterdatorer för 1/3 av priset för en vanlig super/klusterdator. Dessa institutioner köpte heller inga spel. Eftersom Sony under större delen av PS3-perioden förlorade pengar på varje såld konsol, men tog igen det på spelförsäljningen, så var det en förlustaffär av icke obetydliga mått.

Och hen skrev ritiga insidan

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gibbe:

Detta är basically en PS3 slim i något mer förfinad form, grundkonstruktionen är exakt samma. Men framför allt moderkortet är betydligt mer städat och enkelt.Ditto!

Mig veterligen behöver man inte ladda ner OSet när man bytar hårddisk, utan allt finns inbakat på ett flashminne, som sedan extraheras/installeras på den nya hårddisken.

Linux-stödet försvann för att diverse institutioner som använde sig av klusterdatorer för massberäkningar köpte in PS3:or i tusental och körde skräddarsydd Linux på dessa för att använda dem som klusterdatorer för 1/3 av priset för en vanlig super/klusterdator. Dessa institutioner köpte heller inga spel. Eftersom Sony under större delen av PS3-perioden förlorade pengar på varje såld konsol, men tog igen det på spelförsäljningen, så var det en förlustaffär av icke obetydliga mått.

Och hen skrev ritiga insidan

Medan DU skrev HEN som inte är ett riktigt ord. Iallafall inte i det svenska språket!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det där gick snabbt o smidigt att få isär, verkade inte vara mycket innehåll haha.
Det brukar iofs vara lätt o skruva isär grejer, det jobbiga brukar uppenbara sig när man ska skruva ihop skiten...:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Medan DU skrev HEN som inte är ett riktigt ord. Iallafall inte i det svenska språket!

Hen används flitigt i svenska språket och det är svenska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av putana:

Hen används flitigt i svenska språket och det är svenska.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. En snabb sökning på Svenska Akademins ordbok så ser man att Hen inte är med och är därför inte ett accepterat ord i det svenska språket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Enligt rykten så är PS4 drabbad av värmeproblem, vilket kanske orsakas av denna trånga design?

Alla tidiga exemplar av Sonys konsolor har haft värmeproblem... PS1, PS2 och jag tror även PS3.

Vänta två till tre år efter releasen så är alla barnsjukdomarna kurerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och ändå lyckades folk modda Xbox origin. Man chippade de ganska friskt. Har själv ett chippat origin liggandes här hemma.

Nu har det hänt lite sedan dess, det är mer lager som stoppar dig från att leka lika friskt med hårdvaran som då, men jag har fortfarande kvar min Xbox med Linux och hosted AROS. Dock så gjorde jag som många andra och piggybackade på 64MB mer ram så jag fick en Xbox med 128MB ram vilket hjälpte till väldigt mycket Så att xboxen var underbart rolig lekmaskin är sant, men det blir svårare och svårare varje generation att modda maskinerna och jag ser inte varför någon vill ha mer yta i maskinen för hårdvarumoddar då det räcker om de inte bara planerar att sätta dit fyrahundra lysdioder som blinkar...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.