Sony skruvar isär Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Medan DU skrev HEN som inte är ett riktigt ord. Iallafall inte i det svenska språket!

Skrivet av Tumnus:

Nej. En snabb sökning på Svenska Akademins ordbok så ser man att Hen inte är med och är därför inte ett accepterat ord i det svenska språket.

http://henom.wordpress.com/tag/saol/

Finns massor med ord och uttryck som inte finns med i varken svensk eller utländsk ordlista, men som är allmänt vedertagna begrepp. För vidare diskussion i ämnet hänvisar jag till den här tråden.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av putana:

Hen används flitigt i svenska språket och det är svenska.

Skickades från m.sweclockers.com

Sluta misshandla det svenska språket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Snyggt och kompakt något som PC-datorer aldrig kommer kunna bli så länge man använder hårdvara i delar.

Vad kallar du Raspberry PI då?

Sen har vi ju även

http://www.lascomp.net/uploads/product/dell/desktop/Optiplex/...

Vinnhöv.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft värme problem på mina sony konsoller och då har jag haft den första versionen som kommit ut.

Permalänk
Skrivet av Tornex:

Jag har aldrig haft värme problem på mina sony konsoller och då har jag haft den första versionen som kommit ut.

Det är bara att gratulera... jag minns att det var gnäll om att PS1 hade överhettningsproblem men som sagt detta var många, många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Ingen fanboy och ingen potentiell köpare, men det där var en förbannat SMUTT konstruktion.
Enda som är lite pinsamt är "skivspelaren"

Det var faktiskt det första som slog mig också. Galet vad den optiska enheten ser omodern och skrymmande ut. Då menar jag som standard och inte särskilt den som sitter i PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Xbox 360 körde med den lösningen PS4 kör med, och vi ser hur det gick.

PS4 har en radialfläkt som drar luft genom kanaler som ser till att alla komponenter som ska kylas får luft.

360 har två deltafläktar som blåser in i en plastkåpa som har en liten öppning nertill. På processor och GPU
sitter varsin kylfläns. Det finns inget som leder luften genom kylflänsarna förutom att öppningen på
plastkåpan är någorlunda nära kylflänsarna.

Jag kan inte se några likheter över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. En snabb sökning på Svenska Akademins ordbok så ser man att Hen inte är med och är därför inte ett accepterat ord i det svenska språket.

Inte i Svenska Akademiens men i Nationalencyklopedins är det med
http://www.ne.se/hen/1826342

I Sverige och vi ingen officiell ordlista så Nationalencyklopedins är precis lika korrekt som Svenska Akademiens.