Någon som fortfarande spelar MW2?

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar MW2?

Undrar om det är några som fortfarande spelar mw2, jag har ett mappack (det sista) och det går fan inte och hitta games typ

Permalänk
Medlem

När jag försökte spela det senast (2-3 månader efter MW3 kom ut) så kunde jag inte hitta ett enda game. Känslan man får när man försöker spela det är som om de stängt av servrarna som aldrig funnits. Nånting har de gjort, för så dött blir inte ett spel som var så populärt.

Om det inte är bättre nu, för någon annan?

Permalänk
Medlem

Senast jag lirade MW2 (1 månad efter MW3 kom ut) så var det lite halvdött. Det finns säkert några enstaka som fortfarande lirar men mest chans har man om man sätter ihop ett eget party och startar ett eget game.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Lite udda egentligen med tanke på hur stort CoD4 (MW1) fortfarande är, eller så kanske det säger mer om uppföljarna MW2/3 än något annat.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Undrar om det är några som fortfarande spelar mw2, jag har ett mappack (det sista) och det går fan inte och hitta games typ

Jag älskar MW2, det var det första CoD spelet jag körde och jag lirar det fortfarande. Tycker mapsen är helt underbara! Jag har kört allt från CoD 4 till BO2 men Mw2 är nog det jag har haft mest kul på. Någon annan som lirar? I så fall adda mig på steam, "Proxiuz".

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Skrivet av Powaz:

Jag älskar MW2, det var det första CoD spelet jag körde och jag lirar det fortfarande. Tycker mapsen är helt underbara! Jag har kört allt från CoD 4 till BO2 men Mw2 är nog det jag har haft mest kul på. Någon annan som lirar? I så fall adda mig på steam, "Proxiuz".

Jag kör fortfarande mw2. Det bästa cod spelet!

Bara adda om ni känner för det
på chrille8624 på steam!

Visa signatur

AMD FX 8350 4.0ghz (stock) | H90 | Corsair 8gb 1600mhz | GTX 760 2gb | A-DATA 256GB SSD | CX 750M | Obsidian 750D | WIN 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Ja fast på FourDeltaOne eftersom jag laggar på Steam versionen. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Jag kör på Fourdeltaone med Steamversion ibland

Permalänk
Medlem

Spelade knappt MW2 då jag blev rätt besviken i jämförelse till MW1.

Dock intressant att det dog så snabbt då sist jag kollade (ett par månader sen) så var det 10k+ servrar uppe i MW1 fortfarande.

*EDIT*

Såg nu att jag inte var först med denna tanke

Skrivet av Murvel:

Lite udda egentligen med tanke på hur stort CoD4 (MW1) fortfarande är, eller så kanske det säger mer om uppföljarna MW2/3 än något annat.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

jag kör fortfarande mw1 till och med

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

MW2 är typ det enda CoD spelet jag lirat. Tyckte det var rätt ball. Commando kniven var sjukt kul!

Permalänk
Medlem

Fourdeltaone blev ju nedlagt idag, på det spelade jag hela tiden...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad "fourdeltaone" är?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Inaktiv

Spelar ibland på xbox 360. Där spelar folk fortarande. MW2 va det CoD jag spelade mest och nog det jag tycker var roligast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Kan någon förklara vad "fourdeltaone" är?

Skrivet av RMDZ:

Fourdeltaone blev ju nedlagt idag, på det spelade jag hela tiden...

Spelar nog ingen roll nu om det är nedlagt.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Men vafan! Varför ska detta hända just nu.

Nu är MW2 verkligen dött för alltid.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Men vafan! Varför ska detta hända just nu.

Nu är MW2 verkligen dött för alltid.

Faaan!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

På xbox är det fortfarande igång

Permalänk

Bättre lycka med Cod 4, flera thundra om inte tusen som fortfarande kör, både core, HC och ProMod men även zombie-survival och liknande är jäkla poppis fortfarande.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Haha, blev precis bannad från MW2 på grund av moddad lobby. (Gav ingen xp, körde bara gun-game.)

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

MW2 är väl den ohotat mest populära konsolshooter som nånsin släppts, pc-versionen blev lite mer ljummet mottagen och tror du har bättre lycka med CoD4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Vad händer? Jag har precis börjat planera att börja spela MW2 igen och ni skrämmer mig >.<

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

MW2 är väl den ohotat mest populära konsolshooter som nånsin släppts, pc-versionen blev lite mer ljummet mottagen och tror du har bättre lycka med CoD4.

Jag har faktiskt redan börjat lira CoD 4.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Infinityward inte bryr sig om pc.

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powaz:

Det verkar som att Activision inte bryr sig om pc.

FTFY

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Vänta, så det är activision som portar?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Jag spelar BF4 nu hehe! 4D1 var fan hur bra som hellst.
Orka spela Steam versionen, bara massa ryssar med dåligt internet som får hosta. xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Jag spelar BF4 nu hehe! 4D1 var fan hur bra som hellst.
Orka spela Steam versionen, bara massa ryssar med dåligt internet som får hosta. xD

I agree!

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

skulle inte förvåna mig om moneygrabbing acitivision har ökat tiden att hitta annat folk, just för att få alla att tro att "alla" har gått över till det senaste CoD"spelet"/expansionen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindell90:

skulle inte förvåna mig om moneygrabbing acitivision har ökat tiden att hitta annat folk, just för att få alla att tro att "alla" har gått över till det senaste CoD"spelet"/expansionen

Eller så kanske det helt enkelt är så att folket gått över till nyaste generation CoD i hopp om att mängden fuskare skall ha minskat? dock är det otroligt falska förhoppningar har jag lärt mig....

Jag köpte MW3 och det va det första och sista köpet jag gjort ifrån CoD, det går inte att hoppa in i ett enda game där utan att det finns minst 1 fuskare per game.... tråkigt men sant, det är annars ett helt okej spel :/

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED