Gigabyte gör Geforce GTX 780 GHz Edition

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känns riktigt onödigt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

roligt mitt 670gtx körde också över stock, 1084.4mhz tror det körde 1089 ibland skulle bara köra 980 ? nu har jag dock bytt då 7970 var riktigt billigt på webhallen

Det är inte max boost som visas utan vanliga boost. Max boost skiljer beroende på kort och hur mycket spänning man ger det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Blev nyfiken på hur du kollar stabilitet :). Kör du bara unigine heaven som test eller testar du krävande spel också?

1 timme unigine valley på extreme samt bf4 3 timmar spelande? Hehe borde räcka

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Jag spelar BF4 på 1350mhz i SLI och har inte rört kylaren = Alla garantier kvar.
Lightning kylaren har en plomberad skruv så skulle jag ta lös kylaren för att montera vattenblock. Ja då rycker garantin.

Stock GTX780 863Mhz, 900Mhz Boost
Stock Lightning 980mhz, 1033Mhz Boost

Min Överklockning 487Mhz. 56% Tempraturer skiftar mellan 70c-80c.

Som jag skrev förut. Totalt meningslöst kort för oss som redan har ett 780.
Men för personer som ska göra nyköp är det ett givet val.
Ny revision av GK110, högre överklockningsmöjligheter osv.

Jag brukar utgå från att om man gör något med hårdvaran efter att ha köpt den, utöver det som behövs för att den ska funka, ryker garantin. Om det är annorlunda i vissa fall så är det alltid att det finns något undantag till den här regeln. Detta innebär att jag med att följa den första regeln också följer den andra, vilket gör att jag slipper läsa igenom alla garantier.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om inte gigabyte gtx 780 oc rev 2 är även den nya rev b av gk110 (ghz) edition fast budget mode typ.

Många rev 2 av gigabytes gtx 780 klockar riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Enlight TechSweden så plågades deras kort HÅRT av Coilwhine. Hoppas inte det är något generellt med just Ghz edition, förhoppningsvis bara på deras exemplar. Men man blir ju tveksam.

"elastning: Fläktarna är väldigt tysta även under belastning tack vare ett lågt RPM-tal på under 2000. Grafikkortet har tyvärr ett annat problem, nämligen extrem coilwhine. Det räcker med att ha en framerate på knappa 60 FPS för att ljudet från kortets spolar ska överrösta allt annat i systemet. Ljudet är tyvärr helt ohållbart för någon som söker ett tyst grafikkort.

Ljudnivå – överklockning

Vila: Ljudupplevelsen under vila är densamma som när grafikkortet kör i standardfrekvenser.

Belastning: Kortet är nu klart hörbart, med tanke på effektförbrukningen och den ringa temperaturökningen är detta inte särskilt förvånande. Coilwhinen är dock fortfarande det största problemet."
http://www.techsweden.org/content/artiklar/recensioner/grafik...

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Enlight TechSweden så plågades deras kort HÅRT av Coilwhine. Hoppas inte det är något generellt med just Ghz edition, förhoppningsvis bara på deras exemplar. Men man blir ju tveksam.

"elastning: Fläktarna är väldigt tysta även under belastning tack vare ett lågt RPM-tal på under 2000. Grafikkortet har tyvärr ett annat problem, nämligen extrem coilwhine. Det räcker med att ha en framerate på knappa 60 FPS för att ljudet från kortets spolar ska överrösta allt annat i systemet. Ljudet är tyvärr helt ohållbart för någon som söker ett tyst grafikkort.

Ljudnivå – överklockning

Vila: Ljudupplevelsen under vila är densamma som när grafikkortet kör i standardfrekvenser.

Belastning: Kortet är nu klart hörbart, med tanke på effektförbrukningen och den ringa temperaturökningen är detta inte särskilt förvånande. Coilwhinen är dock fortfarande det största problemet."
http://www.techsweden.org/content/artiklar/recensioner/grafik...

Måste ju varit fel på deras kort. Hade jag fått ett sådant kort hade jag skickat tillbaka det direkt och bett om ett nytt.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar