Microsoft demonstrerar Xbox One med nya Kinect och röststyrning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Då vet du uppenbarligen inte vad framtid betyder, framtiden är omöjligen nu, det är något som inte hänt ännu.
Nej vanliga bostäder har inte ett röststyrt datorsystem. Bara för att man kan göra det finns det inte
i hemmet eller så. I alla fall, så är jag inte intresserad, och tvivlar på att så speciellt många är det heller,
av att snacka med sin konsol. I princip alla köper den för att lira "vanliga" spel och inte för att
googla med röststyrning osv

Men bara för att alla inte har en bil betyder inte det att andra inte har det. Vad han menar är att tekniken finns, alltså är det inte framtidens teknik. Så han har en poäng i vad han säger. Visst vi är inte riktigt där än då gemene man har det, men det är ju en tidsfråga. När man pratar om framtiden menar man oftast många år framåt då ny teknik har uppfunnits etc. Eftersom tekniken redan finns tycker inte jag heller att man kan räkna det som framtidens teknik.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

En av anledningarna Sverige inte är med i första releasevågen är pga röstlokalisering för Kinect

Som ReviewtechUSA sa i en av sina senaste videos; "Microsoft need to know this fact.... NOONE gives a shit about Kinect... We just want to play".
Ligger något i det, jag skulle aldrig använda kameran, köpte PS Eye och använde den en gång, dåligt investerade slantar.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

En av anledningarna Sverige inte är med i första releasevågen är pga röstlokalisering för Kinect

Jag förstår inte (deras) resonemang kring det, hur många under 45 år kommer använda Svenska för röststyrning? Kan inte tänka mig att det blir mer än någon enstaka procent av användarna som kommer göra det.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Jag förstår inte (deras) resonemang kring det, hur många under 45 år kommer använda Svenska för röststyrning? Kan inte tänka mig att det blir mer än någon enstaka procent av användarna som kommer göra det.

De har nog massor av anledningar, det finns nog inte obegränsat med konsoler (alla day one är ju slut överallt typ?) så det verkar som de får sålt alla de gör, så de tjänar inget på att öppna en till marknad, än. Då kan de vänta tills de har stöd för alla sina funktioner och kan marknadsföra den som det den är, inte det den kan vara. Jag tror många familjer skulle bli upprörda om de köper en Xbox One som inte fattar svenska, inte fattar svensk tv, inte hanterar svenska tablåer eller har svenska menyer. Inte vi här på Sweclockers, såklart, men då Xbox One verkar rikta sig till en mycket bredare målgrupp än tidigare generationers konsoler så får man väl bara acceptera att det blir lite, i våra ögon sett, skumma prioriteringar.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du ligger lite efter i tanken tycker jag, framtiden är här redan när det gäller röststyrning till pc!

Det finns program som fixar det jättebra.
Det enda som behövs är en någorlunda bra mic (glöm alla "reamicar" )

Gick själv igenom flera st röststyrningprog för ett år sen, och det finns flera som funkar väldigt bra som körs genom windows schemalagda aktiviteter.

Jag har inte installerat det nu, då jag ominstallerat OS, men faktum är att det vart rätt nice när man hade bråttom och man var ca en meter från stolen och sa "Starta Google" och när man satte sig, så var Google uppe.

En annan rolig sak jag fixade var "spela AC/DC" Det hade en hög impfaktor på vänner.

Och det funkade 10/10 och startade direkt! Jag vet inte hur många googlelänkar jag öppnade ibörjan bara för att det vart roligt, men minst ett par hundra

Jag har kvar proget någonstans på hårddiskarna, men jag kommer f*n inte ihåg vad det heter. Men får ta och leta upp det, saknar det jättemycket nu när tanken kom på det.

Säg vad det heter när du hittat det, så att vi andra också får ha kul.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!