Permalänk

spela half-life?

Eftersom jag tror att hl3 kommer snart så vill ja spela igenom hela serien men frågan är bara vilken ordning ska ja spela dom?
kommer ihåg att det var
Hl
blueshift
hl2

sen då?

va det inte någon som hette delta force också?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

1998 Half-Life
1999 Half-Life: Opposing Force
2001 Half-Life: Blue Shift
2001 Half-Life: Decay
2004 Half-Life 2
2006 Half-Life 2: Episode One
2007 Half-Life 2: Episode Two

Sen finns Half Life: Source och Half Life 2: Lost Coast.

Delta force är ett mod för Half Life 2.

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Minerva: Metastasis till H-L2.

Varför tror du förresten att H-L3 ska komma snart?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Tror inte HL3 någonsin kommer komma.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Decay är väl bara tillgängligt på Playstation 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Decay är väl bara tillgängligt på Playstation 2?

Finns en icke-officiell port.

Har för mig att detta är korrekt: http://decay.half-lifecreations.com/

Permalänk

Skit i HL1, och spela Black Mesa (fantastisk mod/remake) istället.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

1998 Half-Life
1999 Half-Life: Opposing Force
2001 Half-Life: Blue Shift
2001 Half-Life: Decay
2004 Half-Life 2
2006 Half-Life 2: Episode One
2007 Half-Life 2: Episode Two

Sen finns Half Life: Source och Half Life 2: Lost Coast.

Delta force är ett mod för Half Life 2.

Vad är Half-Life: Opposing Force, Half-Life: Blue Shift och Half-Life: Decay? Visste bara om 1an och 2orna

Permalänk
Skrivet av PeanutPowerz:

Vad är Half-Life: Opposing Force, Half-Life: Blue Shift och Half-Life: Decay? Visste bara om 1an och 2orna

Decay är ett PS2 spel. De andra är DLC fast egna spel

Permalänk
Medlem

Det är klart HL3 kommer komma Finns för mkt pengar bara i namnet för att inte släppa det. Frågan är bara när det kommer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Vad är Half-Life: Opposing Force, Half-Life: Blue Shift och Half-Life: Decay? Visste bara om 1an och 2orna

Op Force och Blue Shift är expansion packs i stort sätt där man spelar i den första som soldaterna i Half Life och Blue Shift så är man vakterna (Barney) co.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Vad är Half-Life: Opposing Force, Half-Life: Blue Shift och Half-Life: Decay? Visste bara om 1an och 2orna

I Opposing Force återvänder spelaren till Black Mesa, där en olycka under ett experiment leder till att portaler till en utomjordisk värd öppnas, men får uppleva händelserna ur en amerikansk marinsoldats perspektiv.

I Blue-Shift spelar man som säkerhetsvakt istället

Permalänk
Medlem

HL3?

Nej tack inte utan Episode 3

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shkipan:

I Opposing Force återvänder spelaren till Black Mesa, där en olycka under ett experiment leder till att portaler till en utomjordisk värd öppnas, men får uppleva händelserna ur en amerikansk marinsoldats perspektiv.

I Blue-Shift spelar man som säkerhetsvakt istället

samtidigt som Gordon Freeman röjer omkring och skapar en massa besvär i bakgrunden

Permalänk

Hm, decay.. Var finns den att få?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Bara
HL
HL2
EP 1 & 2
som driver storyn frammåt, de är ju ett minimum att lira

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JagdKatzen:

Skit i HL1, och spela Black Mesa (fantastisk mod/remake) istället.

Håller absolut inte med, black mesa är en remake med uppdaterad grafik av fans som inte gör Half-life rättvisa alls. Absolut ingen ersättare. Kan vara kul att spela igenom för någon som redan plöjt ettan ett antal gånger. Fattas väldigt stora delar av storyn och du kommer inte få grepp om sammanhanget. Kan vara kul att spela igenom som en random shooter.
Half- Life
Half-Life 2
Episode One
Episode Two
där har du half-life storyn och det är där väntan på hl 3 börjar..
"Opposing Force" där du spelar i samma värld som i hl 1 är du en U.S. Marine och i "Blue Shift" är du "Barney" säkerhetsvakten. Helt ok expansioner men är egentligen inte väsentliga för storyn, de var expansioner som utspelar sig i samma tidsrymd som huvudstoryn i hl 1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Hm, decay.. Var finns den att få?

Skickades från m.sweclockers.com

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life:_Decay
vill du uppleva det magiska med half-life strunta i expansionerna till att börja med, spela igenom huvudstoryn.

Permalänk
Entusiast

Jag rekommenderar följande "mod" till HL2 för att återuppleva första Half life, fast med HL2 motorn:
http://www.blackmesasource.com/

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Jag rekommenderar följande "mod" till HL2 för att återuppleva första Half life, fast med HL2 motorn:
http://www.blackmesasource.com/

jovisst, om man vill missa riktigt stora delar av spelet och storyn och inte vill få en bra introduktion till hl världen utan är mer intresserad av en random shooter så är black mesa ok.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av retro123:

jovisst, om man vill missa riktigt stora delar av spelet och storyn och inte vill få en bra introduktion till hl världen utan är mer intresserad av en random shooter så är black mesa ok.

Det "enda" som saknas är den andra delen (Xen) som de fortfarande jobbar på. Storymässigt sett är den komplett upp till just Xen-delen.
Dessutom skrev jag "återuppleva".

Min personliga åsikt: (Varning: Spoiler)

Xen var enligt min mening rätt tråkig. Intressant alien-miljö. men inget mer.
Men hela Xen-delen kändes bara som en medioker "plattformsjumper" fram till slutbossen.
Det förmedlades inte speciellt mycket variation i dessa kapitel.

Här är Xen-delen kort och gott:

  1. Hoppa in i portalen från Black Mesa. Anländ i Xen.

  2. Hoppa runt på "magiskt" flytande plattformar, skjut enstaka aliens.

  3. Anländ till slutbossen. Gör ett snabbt jobb. Klart.

Ja... från det att man hoppar genom portalen i slutet på Black Mesa -delen, tills man klarat av slutbossen missar man inte speciellt mycket.

Dold text
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Det "enda" som saknas är den andra delen (Xen) som de fortfarande jobbar på. Storymässigt sett är den komplett upp till just Xen-delen.
Dessutom skrev jag "återuppleva".

Finns otaliga saker som fattas i den redan släppta delen av bm, inte bara xen som fattas utan många detaljer som är viktiga för helhetsupplevelsen och vem vet hur länge xen kommer dröja? Kolla upp hur länge bm var under utveckling. För en som är ny i hl världen så rekommenderar jag starkt att köra orginalet först.

edit: Själv älskade jag xen, det bidrog med mystiken kring serien. Om någon fortsättning kommer komma så är jag säker på att vi får återvända dit i någon form..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det är klart HL3 kommer komma Finns för mkt pengar bara i namnet för att inte släppa det. Frågan är bara när det kommer.

Visst är det "mycket pengar", men inte i närheten av vad steam inbringar. Prio är nog väldigt långt ner om man säger så.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mytos:

Visst är det "mycket pengar", men inte i närheten av vad steam inbringar. Prio är nog väldigt långt ner om man säger så.

Kanske tyvärr sant, men vilken "launch title" vore bättre för steambox än hl3? Hoppas kan man ju alltid..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av retro123:

Finns otaliga saker som fattas i den redan släppta delen av bm, inte bara xen som fattas utan många detaljer som är viktiga för helhetsupplevelsen och vem vet hur länge xen kommer dröja? Kolla upp hur länge bm var under utveckling. För en som är ny i hl världen så rekommenderar jag starkt att köra orginalet först.

edit: Själv älskade jag xen, det bidrog med mystiken kring serien. Om någon fortsättning kommer komma så är jag säker på att vi får återvända dit i någon form..;)

Självfallet bör man köra originalet.
Jag har inte sagt något annat. Återigen: Jag skrev "återuppleva".

Jag undrar dock vad det är som saknas i BM som originalet har?
Jag upplevde BM rätt så komplett, inklusive gömmor, hemliga utrymmen och påskägg. Det enda jag "saknar" är Xen-delen.
Det var ett par tre ställen som var omdesignade för att passa Source-motorn bättre och/eller gav en intressantare utmaning. Dock så var dessa ändringar story-vänliga.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det är klart HL3 kommer komma Finns för mkt pengar bara i namnet för att inte släppa det. Frågan är bara när det kommer.

Hoppas kan man ju alltid göra, men ärligt talat tror jag att det inte kommer komma någon trea, alltför många skulle nog tycka att det skulle förstöra serien tyvärr.

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Hoppas kan man ju alltid göra, men ärligt talat tror jag att det inte kommer komma någon trea, alltför många skulle nog tycka att det skulle förstöra serien tyvärr.

du menar jämfört med att låta serien sluta med en cliffhanger på samma sätt som en dåligt hanterad tv-serie?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av muscle:

Bara
HL
HL2
EP 1 & 2
som driver storyn frammåt, de är ju ett minimum att lira

Icke du.

Man ska spela från HL1 till HL2:EP2 punkt!

Permalänk
Medlem

Att HL3 kommer känns helt självklart för mig. Precis som Da´Russian Stallion skriver så ligger det alltför mycket pengar i varumärket för att det bara ska falla i glömska. Om det blir ett nytt Duke Nukem (dvs superlång tid till release med dåligt resultat) eller en riktigt storhit i stil med HL1 och HL2 får framtiden utvisa.

Av någon anledning misstänker jag också att HL3 faktiskt kommer att komma ut i en mycket närmare framtid än de flesta tror.
De verkar ha varit väldigt noga med hemlighetsmakeriet på Valve angående HL3. De verkar ladda upp för någon slags plötslig överraskning angående detta. Folk från valve har ju nämnt att det varit under utveckling och sedan ändrat sig (antagligen på order uppifrån).
Vi vet ju att de har sin nästa version av Sourcemotorn på gång också. Ett nytt HL brukar ju vara det typiska och perfekta tillfället att demonstrera en sådan motor i.

Om det verkligen inte utvecklades något HL3 så skulle de antagligen svara mer öppet på frågor om spelet och vad som ligger till grund för beslutet att lägga ner serien (speciellt när det gjordes mitt i en cliffhanger dessutom). Folk skulle ju behöva en förklaring.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Geeks Gaming

Simpelt har man inte spelat alla HF spelen så är man inte en gamer.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|