Gtx 770 sli eller ett r9 290

Permalänk

Gtx 770 sli eller ett r9 290

Tjenare! nu sitter man här och velar igen, har för tillfället ett gtx 770 som jag köpte för någon månad sen. Fungerar jättebra och varit väldigt nöjd med det men nu när bf4 kommit ut så börjar man känna att 770't börjar kämpa runt high.

Så nu till min fråga. Ska man satsa på Ett starkare kort eller ska man försöka sig på sli? Kollat runt lite och r9 290 verkar ju vara ett riktigt bra kort för priset samt att det har dubbelt så mycket i minne som mitt nuvarande 770. Verkar ju lite mer framtidssäkert, men 770 sli skulle väl antagligen få ut mer prestanda om man bortser från problemen som folk verkar få med multi gpu's.

Vad tycker ni?

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Medlem

För att köra BF4 på max settings behövs minst 3 GB VRAM, har du mindre än det kanske det känns onödigt att köpa ännu ett kort då du ändå inte kommer komma upp i max settings. Kör på 290 om du känner för det, men vänta tills eftermarknadskylare kommer.
EDIT* Förstår inte varför man gör en tråd och inte svarar.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Haha jo jag förstår, har inte tillgång till internet på jobbet. Men iallafall. Är referenskylaren så kass? Funderar på att trycka hem ett gigabyte 290. Om man lägger till en accelero xtreme kylare så borde det väl funka rätt bra ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyw93:

Haha jo jag förstår, har inte tillgång till internet på jobbet. Men iallafall. Är referenskylaren så kass? Funderar på att trycka hem ett gigabyte 290. Om man lägger till en accelero xtreme kylare så borde det väl funka rätt bra ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du byter kylare så kommer det att fungera perfekt, så då kan du ju köpa en med referenskylare och byta.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Underbart! då blir det nog ett 290 i veckan, tackar för hjälpen!!

Visa signatur

citera för svar