Ge Betyg på BF4 skala 1-10, vad är bra & dåligt?

Permalänk

Lite buggigt, som att ljudet försvinner helt ibland...hänger sig någon gång under laddning av banor....sedan naturligtvis koden som gör det möjligt för div. nissar att döda dig genom en 50 cm tjock betongvägg med en 7.65mm kula, medans du inte kunde döda dem free-line-of-sight på 15m. Fast att det är buggigt i början får man leva med...brukar vara så med de få spel jag spelat.

För många platser för snipers... på bf bc2 och bf3 så var det inte i närheten lika många campers som på de servrar jag varit inne på med bf4.

Banorna, både bra och dåliga... Siege of Shanghai hatar jag faktiskt...Sedan tycker jag att på vissa banor i byggnader så är det för mörkt...man ser inte ett skit, visst det är kväll/natt ute och så och det är lika för alla, men come on...

Slutligen - Får nog aldrig samma bf känsla som de tidigare spelen i serien upp till och med bf2. Dock så tyckte jag väldigt mycket om bf bc2. Kanske för att det var det första bf spelet jag köpte av den nya generationen. Spelade aldrig bf bc, dvs ettan.

Betyg: 5 av 10.

PS! Hur fasiken kommer man upp i gunships? Har aldrig fått möjligheten, varken i bf3 eller bf4..Förresten så ser jag inte vart planen finns heller. Endast helikoptrar kan jag se...får väl googla på "How to find planes in bf(x)"....

Suger riktigt hårt på bf, men spelar för att det är ganska kul...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

SP 7/10 Nu har de lyckas göra roligare campaign iaf, blev till o med bättre än CoD detta år

MP 3/10 Näst intill ospelbart pga alla buggar/krashar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

mer här

[SPOILER]http://bf4central.com/2013/11/new-videos-show-just-bad-battle...

[/SPOILER]

Skrivet av DunderHoken:

BF4 MP på 15 sekunder

Ni som har sådan de-sync vad har ni för ping till servrarna? Jag har upplevt en del dock inte alls till den extremen men sedan har jag 1-2ms på de flesta servrarna jag kör på.
Antar det kan vara att BF inte har någon direkt lagg kompensation eller att den är helt åt helvetet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av bl0m1:

Kan börja med att säga att jag håller med dig på nästintill allt!

Dock så måste jag erkänna att jag garvade lite när jag läste den här delen i ditt inlägg Heheh

Citat:

- vissa väggar kan man inte skutta ner eller köra igenom

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av GambitSWE:

Lite buggigt, som att ljudet försvinner helt ibland...hänger sig någon gång under laddning av banor....sedan naturligtvis koden som gör det möjligt för div. nissar att döda dig genom en 50 cm tjock betongvägg med en 7.65mm kula, medans du inte kunde döda dem free-line-of-sight på 15m. Fast att det är buggigt i början får man leva med...brukar vara så med de få spel jag spelat.

För många platser för snipers... på bf bc2 och bf3 så var det inte i närheten lika många campers som på de servrar jag varit inne på med bf4.

Banorna, både bra och dåliga... Siege of Shanghai hatar jag faktiskt...Sedan tycker jag att på vissa banor i byggnader så är det för mörkt...man ser inte ett skit, visst det är kväll/natt ute och så och det är lika för alla, men come on...

Slutligen - Får nog aldrig samma bf känsla som de tidigare spelen i serien upp till och med bf2. Dock så tyckte jag väldigt mycket om bf bc2. Kanske för att det var det första bf spelet jag köpte av den nya generationen. Spelade aldrig bf bc, dvs ettan.

Betyg: 5 av 10.

Dold text
Citat:

PS! Hur fasiken kommer man upp i gunships? Har aldrig fått möjligheten, varken i bf3 eller bf4..Förresten så ser jag inte vart planen finns heller. Endast helikoptrar kan jag se...får väl googla på "How to find planes in bf(x)"....

Suger riktigt hårt på bf, men spelar för att det är ganska kul...

Du kan bara spawna in i gunship. När du är död och har spawnkartan framför dig så kommer det finnas ett grönt flygplan som cirkulerar i mitten av banan, dubbelklicka på den för att spawna i gunship. Är den inte full redan så kommer du in.

Flygplanen finns bland alla andra fordon när du spawnar. Ser du dom inte så får du avvakta tills någon av dina kamrater blir nedskjutna och vänta på en re-spawn av planet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Har ni råkat ut för buggen där man dör och går in i meny att välja nytt vapen. Blir man då revivad så blir man helt fast där. Jävligt irriterande.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Störande att alla raketgevär är så jävla dåliga. Går ju fan inte att ha sönder tanks öht.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Nu förstår jag varför jag aldrig träffade med sniper även fast jag sköt på folk som stod stilla (trodde först att det var lag spikes). Fy fan vad horribelt.

Har svurit en del över hur uselt jag siktat.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

10/10 av den enkla anledningen att det är så förbannat jävla kul att sitta och lira med 4 polare på skype.
precis som i BF3, precis som i BC2, precis som i BF2, you get the picture.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

När det kom förra veckan 2/10 pga allt strul med servers osv. Nu klättrar det mot 8/10 när det kommit mer HC servers och det är lite mer stabilt. För att det ska bli fullpott så vill jag att de fixar hitboxen och lite andra småbuggar.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Skrivet av Dinoman:
Dold text

Du kan bara spawna in i gunship. När du är död och har spawnkartan framför dig så kommer det finnas ett grönt flygplan som cirkulerar i mitten av banan, dubbelklicka på den för att spawna i gunship. Är den inte full redan så kommer du in.

Flygplanen finns bland alla andra fordon när du spawnar. Ser du dom inte så får du avvakta tills någon av dina kamrater blir nedskjutna och vänta på en re-spawn av planet.

Att man spawnar in i gunship är väl ganska naturligt....dock så har jag aldrig lyckats....flygplanen däremot har jag ALDRIG sett på en karta...Antar att jag haft oturen att dö när det inte finns några tillgängliga, då de flyger runt och delar ut "rain of destruction", men ändå...har väl lagt cirka 10-12 timmar på multiplayer på bf4..att inte lyckats se ett flygplan på den tiden, är nästan statistiskt omöjligt... Fast det är ju jag å andra sidan, har aldrig någon tur i något jag företer mig, spel eller det dagliga livet.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju lovande...
"EA pushed Battlefield 4 through quality control to beat Call of Duty"
http://bf4central.com/2013/11/ea-pushed-battlefield-4-quality...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Haha, ja tyvärr rätt talande. Ibland undrar man ju vad spelet håller på me.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

5/10 och det baseras enbart på singelplayer, tråkig o meningslös story, är snyggt och som vanligt mycket bra ljud med ljudeffekter men inget speciellt, sen är väl varken spelet eller drivrutinerna optimerade.

Permalänk
Medlem

Svårt att sätta betyg men dom flesta sakerna i bf4 (mp) är bättre än bf3 bl a flygplanen.
negativa är färgerna på vissa banor känns som pastellfärg.
det finns jobb kvar att göra på spelet som jag hoppas blir återgärdat snart.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

+ mycket roligt att spela med kompisar
+fin grafik och fantastiskt ljud

- kraschar på nästintill alla matcher jag kör och har fått bsod några gånger. jag ska testa att stänga av sli och se om det hjälper mot krascherna.

Jag hoppas på en uppdatering snart.

7/10

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk

Jag har riktigt roligt, hitboxen kan störa en ibland. Men oftast tycker jag det fungerar dugligt. 7/10 MP betyg av mig. Flyter riktigt jävla bra gör det också!

Permalänk

MP var ju helt okej i betan.
Nu när man kört några kartor är jag inte alls sugen längre på grund av alla buggar eller vad det är.
Körde igång BF3 istället på slutet, och även de sämsta( i mitt tycke) banorna (tex Alborz Mountains) känns betydligt roligare, då man träffar det man siktar på.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

cod klon

/Tråd

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

3/10

skäms DICE!

Permalänk

1/10 snipers, snipers, alla j*vla tak.

6/10 med alla krascher just nu.

8/10 när dom sorterat ut alla problem.

0/10 jag e värdelös på bf

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Du menar att spelare är dåliga på att träffa och spelar med alldeles för hög sensitivity :P?

Permalänk
Medlem

Bortsett från alla crasher 10/10. Jag har spelat i snitt 6h om dagen sedan korea-releasen. Jäkligt kul är det.

Jag tycker att banorna är väldigt genomtänkta och vackra. I BF3 spelade jag bara Caspian, Firestorm och Kharg. I BF4 finns det ingen bana jag undviker, alla är bra! Visst, alla banor funkar inte med 64 spelare som tex. locker. Jag undrar varför finns det ens en massa "64-player locker-only" servers? Det slutar ju nästan alltid med att alla står och kastar granater vid C. Efterfrågan finns ju uppenbarligen där dock.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

5/10

För krävande, tycker inte det ser mycket bättre ut än BF3
Kort och dålig campaign
Känns som om det inte ens är 64-tick på servrarna, skottar träffar en när man tagit sig undan (samma som i BF3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Just denna funktion är bara till för campare. En sniper snor med sig den enda helikoptern som finns på Zavod och campar sönder uppe på ett tak. Hur lyckas han med det? Jo, han låser den förbannade luckan och så kan han sitta där som ett fån och går inte att få tag i. Speciellt inte när motståndarens helikopterförare dels. är helt efterbliven och kraschar i närmsta träd och dels. vägrar gå ur helikoptern. Det märks att den som designade denna bana brukar spela som sniper när han spelar BF4.
Det borde iaf gå att spränga sönder den där plåtbiten men icke.. Inte ens en AT-raket från en halv meter spränger sönder den.

Ännu värre på tdm då den enda vägen upp är stegen

Permalänk
Medlem

Bra effektljud, men kass e-sportljud
Bättre färger
Random i närstrider, typ som att kasta en tärning
Förstår inte tanken riktigt. Det är mer cod-känsla men mapsen "mer BF"...Tycker mapsen är alldeles för stora. Man kan bli skjuten från 300 vinklar hela tiden. Så förbenat mkt hustak och dyl. Önskar mer CS-maps...
Sämre skjutkänsla
Störiga animationer
Röriga menyer
Kass karta

Bara lirat några timmar, men spontant så tycker jag BF3 är bättre
Som vanligt med BF så är de ute efter ett Häftigt spel, och inte ett kul spel... Det borde vara mer funktionellt. Varför ska det ta 1,5 sekund att kasta ut ett medpack liksom?
Måste det se häftigt ut när man byter vapen, kan det inte bara gå fort så spelet blir snabbare och roligare?

Men det är kul

Permalänk
Medlem

6/10

För mycket snipers och campers som ligger och lurar på en. Trött på att bli skjuten på hela tiden. På de stora conquest banorna så känner man sig utsatt då det är så långt mellan flaggorna och lite skydd. Operation Firestorm glänste i detta då man kunde hålla sig i mitten på banan som infanteri och låta fordonen strida i utkanterna. Saknar också uncap och baserna. Rushen i början av rundan var rätt häftig att se på. Kändes som ett riktigt krig.

Gillar faktiskt mer och mera Operation Locker då man mera ser sig som ett lag än som en stackars soldat som springer i panik mellan flaggor. Visst det är en slakt i chokepointsen - men det är en avkopplande slakt.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Jag börjar ogilla det mer och mer. Har inga problem med avstängningar eller sådant, men hitregen är fruktansvärd.

Spelet börjar kännas mer som en blandning av MOH och COD. Tak på varje bana så att folk kan sitta och kampa. Man kommer inte ens ut från spawnpointsen utan att någon skjuter från taket.

Spawnpointsen LOL säger jag bara. Man behöver ingen skill alls på att spela BF4. Alla vapen har samma recoil bara man har rätt attachments.

Istället för att göra spelet mer tävlingsinriktat har de gjort en COD kopia för att tilltala mer folk.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Installerade faktiskt BF4 igår efter att jag efter 2 timmars spelande tog bort COD Ghost från datorn!

BF4 är grymt roligt enligt mig! Jag tycker det här spelet är så mkt bättre än föregångaren BF3. Spelar Recon för det mesta och njuter för fullt! Är dock inte den där vanliga snipern som sitter bakom en sten eller campar på ett tak! Är mer av den aggressiva spelaren och det har nog följt med från COD Serien!

Ska hem direkt idag och spela efter jobbet!

Poäng från mig just nu med krascher och annat skit:

8/10

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

9/10. Definitvit. De har äntligen gått tillbaka till BC2-känslan.

Äntligen fungerar det bra att köra närkamps-sniper igen, att reagera snabbast och skjuta ett skott på en person dödar faktiskt. Enda gången det är störande är nät netcoden ligger efter, att jag ser hur jag skjuter och träffar, ser hur det sprutar blod, sedan dör jag och mitt skott hände aldrig.

Skulle de fixa netcoden/byta till server-sided netcode så är det 10/10 direkt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional