Permalänk
Medlem

Färga om chassi hjälp

Hejsan! har för nuvarande en tråkig grå färg på insidan av chassit men det är svart utan på. Så jag skulle vilja färga om den inre sidan i mitt chassi till svart också. Men vilken slags färg ska man använda till det? markeringsfärg, sprejfärg, vattenfärg

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zodiaz:

Hejsan! har för nuvarande en tråkig grå färg på insidan av chassit men det är svart utan på. Så jag skulle vilja färga om den inre sidan i mitt chassi till svart också. Men vilken slags färg ska man använda till det? markeringsfärg, sprejfärg, vattenfärg

Sprejfärg. Bäst resultat får du ifall du plockar isär så mycket det går, tvättar av det med målartvätt/sprit, grundar och sedan sprejar med svart.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

Hejsan! har för nuvarande en tråkig grå färg på insidan av chassit men det är svart utan på. Så jag skulle vilja färga om den inre sidan i mitt chassi till svart också. Men vilken slags färg ska man använda till det? markeringsfärg, sprejfärg, vattenfärg

kritor. Köp en bra färg bara. Belton Molotow är fin.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

kritor. Köp en bra färg bara. Belton Molotow är fin.

Något som finns att beställa i Sverige helst, biltema har någon svart markering sprej. Det är väl samma sak som denna?

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sprejfärg. Bäst resultat får du ifall du plockar isär så mycket det går, tvättar av det med målartvätt/sprit, grundar och sedan sprejar med svart.

grunda vet jag inte, lite för överdrivet men köper sprejfärg hos clas ohlson eller biltema o kör två lager eller nåt

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zodiaz:

grunda vet jag inte, lite för överdrivet men köper sprejfärg hos clas ohlson eller biltema o kör två lager eller nåt

Kommer funka men tvätta/spritta av först.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kommer funka men tvätta/spritta av först.

såklart jag kommer gör rent det väl innan

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Inaktiv

Kör flera tunna lager med sprayfärgen och inte 2 tjocka

Permalänk
Medlem

Och avsluta med matt klarlack.. Annars kommer det att bli rena damm magneten därinne.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Och avsluta med matt klarlack.. Annars kommer det att bli rena damm magneten därinne.

o vad är det för special? ska köra vanlig matt färg där inne sprej då

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

o vad är det för special? ska köra vanlig matt färg där inne sprej då

http://www.hagmans.se/se/Produkter/Sprayfaerg/Spraymax/068009...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiaz:

Något som finns att beställa i Sverige helst, biltema har någon svart markering sprej. Det är väl samma sak som denna?

Gå till en riktig färg affär eller järn handel.

Hagmans, Belton Molotow, CRC, är bra färger. Belton är min favorit då det är nästan omöjligt att få den rinna (relativt till andra).

Svart Matt + Klarlack Matt kommer nog ge det bästa resultatet. (Om du vill ha matt, annars väljer du vanlig färg.)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.