Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Hejsan euf0ria!

Vilket otroligt fint bygge du gör. Väldigt trevligt att se så mycket moddande, den nya moderkortsplåten ser grymt bra ut, snacka om känsla för detaljer. Jag älskar även färgtemat vitt/blått, ser så kallt och kliniskt ut.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Bitfenix Sverige

Hej Johan och varmt välkommen till min bygglogg, det känns verkligen kul att få feedback av en representant från Bitfenix!

Envis och noggran är jag till naturen och det leder till nya lösningar in i minsta detalj på både gott och ont hehe. Jag har lite mer bilder på gång som snart ska ut här och då har jag även fyllt upp med vatten och belyst med UV lampa för att visa på hur det ska se ut i färdigt skick. Kan säga att intrycket blir ett helt annat och färgtemat byts då ut till att gå mer i lila och vitt med små intryck av knallblå som min satasleeve ger idag. Den passar bra i normalljus men blir lite väl avstickande i uv så jag ska ta en funderare på dess framtid senare.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av NintendoRobin:

Har inget koll på pumpen men på min h100i har jag ninjakopplat så att pumpen är kopplad genom ett motstånd som jag kan ratta själv. Nu funkar det dåligt på den pumpen. Är tyst på 5v men då rusar tempen (Stilla?) och mellan 6 och 10 så knastrar den konstigt...
Kanske värt att prova/byta pump
Han Linus på tuben verkar ha en jävla bra pump

Jobb hos Bitfenix?

Ninjakoppling kan ju leda till harakiri i längden om du har otur. Att mixtra med spänningen (sänka volt) till en motor som vill ha konstant 12V leder till ett ökat strömuttag (mer ampere) vilket leder till mer värme. Rätta mig om jag har fel! I mitt fall kommer jag köra på att byta ut hela styrkretsen enligt den länken jag postade tidigare och ett kort från DIYINHK är redan på väg med posten;-) jag har dock fått indikationer på att detta kort blir väldigt varmt så jag har nog egentligen bara överfört mitt oljudsproblem till ett värmeproblem istället. Hur som helst så kommer jag att kunna kontrollera varvtalet med en enkelt potentiometer efteråt.

Om det nu är så att detta blir väldigt varmt så skulle ja vilja ha nått roligt material som både dämpar vibrationer och överför värme bra till min stora aluplatta. Värmeledande skumgummi någon?

Vem är linus på tuben?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Ninjakoppling kan ju leda till harakiri i längden om du har otur. Att mixtra med spänningen (sänka volt) till en motor som vill ha konstant 12V leder till ett ökat strömuttag (mer ampere) vilket leder till mer värme. Rätta mig om jag har fel! I mitt fall kommer jag köra på att byta ut hela styrkretsen enligt den länken jag postade tidigare och ett kort från DIYINHK är redan på väg med posten;-) jag har dock fått indikationer på att detta kort blir väldigt varmt så jag har nog egentligen bara överfört mitt oljudsproblem till ett värmeproblem istället. Hur som helst så kommer jag att kunna kontrollera varvtalet med en enkelt potentiometer efteråt.

Om det nu är så att detta blir väldigt varmt så skulle ja vilja ha nått roligt material som både dämpar vibrationer och överför värme bra till min stora aluplatta. Värmeledande skumgummi någon?

Vem är linus på tuben?

då det är en vattenpump känns de la som att vattenkylningsloopen också kyler pumpen till viss del? Hur sitter kretskortet? Kanske sätta fast en kylfläns som fötter och sen ställa de på skumgummi?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

Ninjakoppling kan ju leda till harakiri i längden om du har otur. Att mixtra med spänningen (sänka volt) till en motor som vill ha konstant 12V leder till ett ökat strömuttag (mer ampere) vilket leder till mer värme. Rätta mig om jag har fel! I mitt fall kommer jag köra på att byta ut hela styrkretsen enligt den länken jag postade tidigare och ett kort från DIYINHK är redan på väg med posten;-) jag har dock fått indikationer på att detta kort blir väldigt varmt så jag har nog egentligen bara överfört mitt oljudsproblem till ett värmeproblem istället. Hur som helst så kommer jag att kunna kontrollera varvtalet med en enkelt potentiometer efteråt.

Om det nu är så att detta blir väldigt varmt så skulle ja vilja ha nått roligt material som både dämpar vibrationer och överför värme bra till min stora aluplatta. Värmeledande skumgummi någon?

Vem är linus på tuben?

Jaha, ojdå
Kan erkänna att din plan är bättre än mitt förslag

Sorry om jag var kryptisk.. här är en länk
http://www.youtube.com/watch?v=scRV0d1zkys

Visa signatur

Citera vänligen

Permalänk
Medlem

Här kommer lite vattenpåfyllningsfilm för er att gotta er i: http://www.youtube.com/watch?v=-4TTNK0XvU0

PS. filmen blev rätt dåligt renderad ser jag nu. Jag återkommer med en bättre kopia så småningom.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Här kommer lite bilder från när jag satte in slang i systemet och för er vana vattenkylare så är det ju inga märkvärdigheter men för min egna del så var det första gången jag använde mig av kompressionskopplingar och måste säga att det känns hur bra som helst! Det var lite pilligt när man väl satt med det och skulle mäta in alla slanglängder men det momentet kommer man dock aldrig ifrån med andra anslutningar heller för den delen. I efterhand känns det stabilt och jag är inte det minsta orolig för att någon koppling ska börja läcka.

Enligt tidigare inköp så är det dessa snygga kopplingar från EK som används. Dessa har numera ersatts av en ny design och jag är faktiskt rätt glad att jag köpte dessa tidigt för enligt mig är denna designen syggare.

Bra att ha verktyg:
-Slangkapare som visade sig kapa supersnygga snitt.
-Rakblad och skärbräda för finlir när man mätt fel.
-Varmt vatten för att mjuka upp slang inför påföring.
-Slang som används är MASTERKLEER 13/10mm pga att den fått bra omdömen i kombination med MAYHEMs kylmedier och färgning.

Att mäta in tog sin tid och med detta byggets korta sträckor så blev det helt plötsligt millimeterpassning på slangen.

Som alltid använder jag gängtejp för att täta gängorna, lagom mycket så att det går lite segt när man drar in gängorna. 3 varv var lagom för anslutning mot EKs block medans 5-7 varv var lagom mellan EKs kopplingar.

Bara en bit kvar.

Allt på plats! För att fylla på använder jag mig av en rätt sölig metod i form av en tunnare slang som jag sedan trycker in kylmedieflaskans spets i. Det gick att spilla med den metoden, tro mej;)

Kylmediet är från MAYHEM och heter UV Pastel White. Bilderna som visar hur det lyser i dags-/UV-ljus stämmer väl inte riktigt och den blåa tonen som jag hade hoppats på är snarare mer UV-vit. Hur som helst skapligt coolt och UVeffekt finns det gott om!

Som synes i korken så lyser det inte blått utan vitt.

Tidigare har jag pratat om hur olika spektrum på UVljus upplevs och här kommer ett tydligt exempel. Här i bilden lyser jag med en 380-385nm 1W UV-LED och effekten syns tydligt på flouroscerande material som en del vitt och mitt kylmedie.

380-385nm 1W UV-LED här också.

Random UV-ficklampa som uppenbarligen har ett högre belagt spectrum. Jag skulle gissa på 385-410 utan att forska i saken.

Dator upp and running, de sista bitarna bör komma inrullandes inom kort och lite småpill är satt på att göralistan. Snart är detta bygget färdigt!
Det allra största som är kvar att göra är att bygga om pumpen och se hur den uppför sig efter det. I värsta fall åker jag på att köpa en ny pump och i bästa fall har jag en egenmoddad stark, tyst pump som lyder min vilja och är både tyst och sval. Det återstår att se! Skulle den bli för varm så har jag både 2 och 8mm aluminium att göra en kyl-bit av.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Ser riktigt bra ut! Jag har en hel drös med 3mm UV leds liggandes om du vill ha ett par till cpu blocket btw! Fick 20st istället för 5st pga lite fel med posten från kina haha!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Ser riktigt bra ut! Jag har en hel drös med 3mm UV leds liggandes om du vill ha ett par till cpu blocket btw! Fick 20st istället för 5st pga lite fel med posten från kina haha!

Tack Spille, dock har jag redan beställt en drös med 3mm uv-leds jag också så allt jag behöver göra är att vänta på att de ska komma fram. Sen får jag hoppas på att dom gör jobbet med för risken att de bara lyser lila finns ju.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

.... Kan bara säga, wow.
Finner tyvärr inga fler ord så du får nöja dig med denna icke konstruktiva kritik.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ser jäkligt bra ut!!! och jasså så Swiftech gav dig feedback, men ditt bygge börjar verkligen ta sin form och skepnad nu, mycket Bra moddat!

(det kan finnas ett sätt att sänka hastigheten på, så antagligen läste jag ett foumsinlägg av en medlem istället för ett inlägg av swiftech xD)

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

.... Kan bara säga, wow.
Finner tyvärr inga fler ord så du får nöja dig med denna icke konstruktiva kritik.

Tack! Häng kvar här ett tag till så kommer du få se hur det hela slutar. Idag ska jag förmodligen få de sista polykarbonatbitarna där en av dom tyvärr ska iväg för skärning och dra ut på tiden lite till men i övrigt rullar det på och nu är det inte så mycket kvar att göra.

Skrivet av enRödjävel:

ser jäkligt bra ut!!! och jasså så Swiftech gav dig feedback, men ditt bygge börjar verkligen ta sin form och skepnad nu, mycket Bra moddat!

(det kan finnas ett sätt att sänka hastigheten på, så antagligen läste jag ett foumsinlägg av en medlem istället för ett inlägg av swiftech xD)

Tack!
Man kan ju alltid prova att bara sänka spänningen till pumpen och se glad ut men det tänker jag inte göra nu när jag ändå har beställt ny styrkrets, ska bli kul å modda den!

Om det skulle skita sig helt med pumpen, vad ska jag då satsa på för ny pump? Finns det några särskiljt bra alternativ idag som skulle passa in på att vara tyst och enbart orka med denna lilla loopen på ett bra sätt? Alltså ej något överdimensionerat utan en som är vettig för denna storleken av bygge.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Tack! Häng kvar här ett tag till så kommer du få se hur det hela slutar. Idag ska jag förmodligen få de sista polykarbonatbitarna där en av dom tyvärr ska iväg för skärning och dra ut på tiden lite till men i övrigt rullar det på och nu är det inte så mycket kvar att göra.

Tack!
Man kan ju alltid prova att bara sänka spänningen till pumpen och se glad ut men det tänker jag inte göra nu när jag ändå har beställt ny styrkrets, ska bli kul å modda den!

Om det skulle skita sig helt med pumpen, vad ska jag då satsa på för ny pump? Finns det några särskiljt bra alternativ idag som skulle passa in på att vara tyst och enbart orka med denna lilla loopen på ett bra sätt? Alltså ej något överdimensionerat utan en som är vettig för denna storleken av bygge.

Grymt Snyggt gjort!
Måste sätta mig och göra en Satapowercable till mitt bygge nu, tyvärr var självklart svarta kontakter slut och vita verkar inte finnas vad för kabel använde du till dessa och var får man tag på dem? Önskar att budgeten räckte till ett Heltäckande block till 780n hos mig.. ser så grymt ut med frostad polykarbonat.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Grymt Snyggt gjort!
Måste sätta mig och göra en Satapowercable till mitt bygge nu, tyvärr var självklart svarta kontakter slut och vita verkar inte finnas vad för kabel använde du till dessa och var får man tag på dem? Önskar att budgeten räckte till ett Heltäckande block till 780n hos mig.. ser så grymt ut med frostad polykarbonat.

Här har du vita sata power kontakter tar oftast bara runt 4 dagar att få hem från frozen dessutom!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Här har du vita sata power kontakter tar oftast bara runt 4 dagar att få hem från frozen dessutom!

Mjo, men 300 spänn frakt dyra kontakter där! (TS. Sorry att jag snodde din tråd)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Här kommer info:
Kabel är från elfa, art.nr: 55-230-97 18AWG, eftersom jag bor i närheten av västerås så tar jag alla mina elfasaker via micro-kit.

Kontakter och strumpor hittar du i ap-mängder på ebay. kolla efter ett fabrikat "axon modding"
http://stores.ebay.co.uk/axonmodding/

En VETTIG krimptång är ett måste för att göra ett bra jobb, jag har en biltamatång hemma som samlar damm, och den suger på så vis att den klämmer ena armen på stiften så att den viker sig i ett skarpt veck och går av, istället kör jag med en från MDPC-X

Paracord är bara att beställa från några olika sälajre och sen testa vilken som går att smälta bra med tändare, jag har haft en variant som inte smälte alls och det gick inte använda.

Stift finns på ebay men ett självklart ställe att handla på är MDPC-X

Tålamod har jag ej hittat för försäljning men samla på dej lite och räkna med några timmars jobb för denna "enkla" kabel.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Mjo, men 300 spänn frakt dyra kontakter där! (TS. Sorry att jag snodde din tråd)

haha va? Jag beställde därifrån i sommras och fick väl betala ca 5-7 dollar i frakt har ja för mig

Skrivet av euf0ria:

Här kommer info:
Kabel är från elfa, art.nr: 55-230-97 18AWG, eftersom jag bor i närheten av västerås så tar jag alla mina elfasaker via micro-kit.

Kontakter och strumpor hittar du i ap-mängder på ebay. kolla efter ett fabrikat "axon modding"
http://stores.ebay.co.uk/axonmodding/

En VETTIG krimptång är ett måste för att göra ett bra jobb, jag har en biltamatång hemma som samlar damm, och den suger på så vis att den klämmer ena armen på stiften så att den viker sig i ett skarpt veck och går av, istället kör jag med en från MDPC-X

Paracord är bara att beställa från några olika sälajre och sen testa vilken som går att smälta bra med tändare, jag har haft en variant som inte smälte alls och det gick inte använda.

Stift finns på ebay men ett självklart ställe att handla på är MDPC-X

Tålamod har jag ej hittat för försäljning men samla på dej lite och räkna med några timmars jobb för denna "enkla" kabel.

kan helt klart hålla med om att MDPC-X är bra grejer! Och tålamod är ett måste för sånahär uppgifter ja.. hahah!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Ända pumpen jag skulle köpa är en D5a mcp655 från swiftech... Finns med variabel hastighet, vilket är gör gött... Tyst som atsingen me

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Den har jag tittat lite smått på och det ser ut att vara ett bra alternativ till både stora och små system. Dock kan jag väl tycka att den ser lite stor ut men då har jag inte börjar kika på dimensionerna på den.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

haha va? Jag beställde därifrån i sommras och fick väl betala ca 5-7 dollar i frakt har ja för mig

kan helt klart hålla med om att MDPC-X är bra grejer! Och tålamod är ett måste för sånahär uppgifter ja.. hahah!

Jaa, 7 dollar om jag beställer vanlig frakt, men då är det upp till en månads leveranstid... och min deadline är i december

Skrivet av euf0ria:

Här kommer info:
Kabel är från elfa, art.nr: 55-230-97 18AWG, eftersom jag bor i närheten av västerås så tar jag alla mina elfasaker via micro-kit.

Kontakter och strumpor hittar du i ap-mängder på ebay. kolla efter ett fabrikat "axon modding"
http://stores.ebay.co.uk/axonmodding/

En VETTIG krimptång är ett måste för att göra ett bra jobb, jag har en biltamatång hemma som samlar damm, och den suger på så vis att den klämmer ena armen på stiften så att den viker sig i ett skarpt veck och går av, istället kör jag med en från MDPC-X

Paracord är bara att beställa från några olika sälajre och sen testa vilken som går att smälta bra med tändare, jag har haft en variant som inte smälte alls och det gick inte använda.

Stift finns på ebay men ett självklart ställe att handla på är MDPC-X

Tålamod har jag ej hittat för försäljning men samla på dej lite och räkna med några timmars jobb för denna "enkla" kabel.

Tack för ett uttömmande svar, letat förjäves efter Bitfenix Alchemy cables, 4x Sata power vit sleeve.. men ingen verkar ha dem inne :/ Blir nog att göra en själv istället, eller flytta hårddiskarna till ett icke synligt ställe. jag kör med Sleeva.se s sleeve, grymt trevlig att jobba med!.
Nästa Bygge blir det helt egna modulära kontakter.

Hur tycker du pumpen fungerar för dig? är den tyst?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hur tycker du pumpen fungerar för dig? är den tyst?

Nope, pumpen Swiftech MCP355 är inte tyst, den väsnas som bara den! Allt beror på att det är en kraftig pump på 18W som är designad att alltid gå på fullvarv (känner ej till varvtal). Jag hör pumpen från alla rum i lägenheten på 80kvm om det är tyst runomkring i övrigt. Modda med DIYINHK kretskort eller köp en annan är tipset för att få en tyst miljö.

Om vi däremot kollar på prestandan så är MCP355 enastående! Väldigt mycket kraft i ett litet format.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

MCP35X kör jag på, Pwm styrning och totalt knäpptyst det när den inte kör på fullfräs, vilket den aldrig gör, inte ens under load

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

vackert!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jaa, 7 dollar om jag beställer vanlig frakt, men då är det upp till en månads leveranstid... och min deadline är i december

de va den frakten ja valde o fick mina grejer på en vecka..

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

mcp655 är en ganska stor pump, men köper man topp från ek så blir den mindre och betydligt snyggare =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

MCP35X kör jag på, Pwm styrning och totalt knäpptyst det när den inte kör på fullfräs, vilket den aldrig gör, inte ens under load

Najs, bra att känna till!

Skrivet av Rocklets:

Tack ska du ha=)

Skrivet av enRödjävel:

mcp655 är en ganska stor pump, men köper man topp från ek så blir den mindre och betydligt snyggare =D

Hmm, ja den ser onekligen lockande ut med just den kombon. Nepp, första försöket är att modda befintligt!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

UPDATE!

Tänkte visa en bild på hur jag slutligen har monterat SSD disken över de stora hårddiskarna. Som vanligt vart det lite pill med både mätning, filande och målning och resultatet smälter ihop bra med övriga delar.

Efter mycket letande hittade jag M3x35mm distansbultar som inte kostade skjortan att få hem.

Sen fick jag ett paket idag:

DIYINHK DDC 18W styrkrets. Det är alltså med denna som jag kommer kunna vrida ner pumpen och om jag vill så finns det mer kräm än original swiftech att ge...vilket jag absolut inte kommer göra=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Då var även denna beställd i jakten på en sval och tyst pump:

Nu återstår bara att få tummen ur och beställa en potentiometer och en kondensator så har jag allt jag behöver för att göra min pumpmod. Sen är jag även i behov av en bit slang för att kunna koppla ihop en testloop. Så dåligt av mig att slänga den stumpen jag hade kvar från förra bygget för den storleken är exakt vad jag behöver just nu! Är det möjligen någon av er läsare som har ett stycke 1/2" (13mm) slang liggandes överblivet så skicka gärna ett PM!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

GILLAS mycket, =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

blir riktigt nice detta

Permalänk
Medlem

HALLÅ BIBBLAN HUR E LÄGET!? För att citera en skön scen i svensk humorhistoria...
Ja vad händer här då kan man undra, händer det något överhuvudtaget? Jovars! Det gör det och bakom kulisserna kan jag meddela att jag just nu är i en fas där jag samlar in lite saker som behövs. Igår fick jag paket från USA och är nu ägare till ett fint pumphus i metall med kylfläns på, enda nackdelen är väl att den borde målas om för att smälta in i mitt färgschema och så kanske det blir också om jag blir riktigt sugen på att spraya lite.

Igår lade jag även en liten beställning på el-pryttlar från electro-kit vilket behövs för att slutföra pumpmodden och för att få in belysningen i datorn.

När det gäller belysningen så kommer jag till att börja med utesluta mina 1W LEDS då dom dels kräver lite mer elektronik för att drivas på ett bra sätt och dels för att jag inte hittar något självklart ställe att montera dom på. Det kommer bli häftigt även utan dom är jag helt säker på.

Det närmar sig alltså att ta tag i pumpen och belysningen ganska snart men vi får se hur det blir med saken i december för det är mycket skojjskojj inplanerat som innebär sena nätter och malthaltiga drycker framöver.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll