In Win introducerar datorlådan 904 med aluminiumskal och rökfärgat glas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

In win spexar igen, kan dom inte bara designa ett chassi som är funktionellt och inte ser ut som något man ser i star wars?

Du menar som alla dom andra 2 miljoner chassina som följer den klassiska slätstrukna designen, likt Fractal Design R3/R4?
Kul att se någon vågar ta ut svängarna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Du menar som alla dom andra 2 miljoner chassina som följer den klassiska slätstrukna designen, likt Fractal Design R3/R4?
Kul att se någon vågar ta ut svängarna.

Inget undgår nätgnället just nu. Hade det sett ut som Define R4 hade folk gnällt om att det inte var originellt nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dags för in-win att lägga ner sina chassi idéer tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Du menar som alla dom andra 2 miljoner chassina som följer den klassiska slätstrukna designen, likt Fractal Design R3/R4?
Kul att se någon vågar ta ut svängarna.

Mycket möjligt, jag gillade in win förut men om dom bara kunde få ner priserna lite och inte gör 5 exemplar utav chassina så skulle jag nog med köpa ett, men dom spexar till det så det blir så jävla dyrt.

Permalänk

Riktigt trevligt att se något annorlunda!
Tycker att de flesta chassin i dag är lika dana, därför är det kul med någon som bryter trenden och gör något ovanligt.

Sen är väl inte målgruppen så stor, skulle gissa på att det är riktat till folk som gillar nytänkande och är ute efter design.

Förstår inte riktigt varför många tycker att det är dyrt, jovisst 2k men det har ju trots allt inga plast detaljer som många utav dess konkurrenter i den prisklassen har. Sen är ju även alla kablar till panelerna redan sleevade, vilket sparar en hel del pill att göra det själv.

Detta är helt klart ett chassi jag skulle kunna använda.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi, skulle dock aldrig betala så mycket för ett chassi med så pass lite funktionalitet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ruskigt snyggt. Hade det vart mini-itx hade jag kunnat tänka mig köpa det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejvlol:

Dags för in-win att lägga ner sina chassi idéer tycker jag.

Varför? Jag tycker det såg snyggt ut till skillnad från mitt eget plastiga och rangliga R4. Aluminium är mjukare än plåt och förstärker inte vibrationer på samma sätt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk

Själv älskar jag in win och nzxt chasin, som varierar varandra stort, men hade dom kommit på lite vettigare insida, och skitit i det stora utrymmet framtill som bara ska funktionera som fläkt hål så hade det varit intressant för mig, och komm igen folk 1600kr för ett chassi man kanske har i 2-3år är inte specielt dyrt.. dock föll jag för designen av det härdade glaset, det ser verkligen riktigt bra ut..

Idén bra, men behöver jobbas på lite mer..

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk

Vackert!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ordningsvakt:

Själv älskar jag in win och nzxt chasin, som varierar varandra stort, men hade dom kommit på lite vettigare insida, och skitit i det stora utrymmet framtill som bara ska funktionera som fläkt hål så hade det varit intressant för mig, och komm igen folk 1600kr för ett chassi man kanske har i 2-3år är inte specielt dyrt.. dock föll jag för designen av det härdade glaset, det ser verkligen riktigt bra ut..

Idén bra, men behöver jobbas på lite mer..

Det stora utrymmet fram till funkar också som "hål" för dvd / BD läsaren också

Om man nu använder en sådan
Men ja har alltid gillat In-Win samt nzxt dom gör lite annorlunda chassin

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Tvärfränt förfan

Permalänk
Medlem

Snyggt i mångt å mkt men tumskruvarna på sidorna tycker jag drar ner utseendet en del :/

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk

tycker det är rätt intressant hur många anmärker på prissättningen då det är ett helt nytt designerchassie....
i min åsikt så har folk blivit snålare vad gäller chassin då budgetmarknaden ger mycket chassie för pengarna men inte mycket till exklusiv stil.. tex fractal. ( inget illa talat då fraktal gör bra chassin. MEN bara till budget andvändaren)
men får man då changsen att en gång i livet ha ägt ett silverstone TJ07 så inser man att WOW budgetklassen är inget för mig.
Just därför gillar jag detta chassiet men dom har dock en rev till eller två för att kanske kunna tillgodose vilket behov folk har när dom kan med att lägga mer än under 1000kr för ett chassie, nackdelar som borde ses över TEX som några nämnt med lagringsplatser,nätagsstorlek osv.
kan lätt tänka mig köpa ett sånthär chassie om htpcn skulle få sig en uppgradering och få stå i tv hörnan på uppvisning

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulblade:

tycker det är rätt intressant hur många anmärker på prissättningen då det är ett helt nytt designerchassie....

Word!

Just chassie är den komponent jag inte bryr mig om priset på, det blir ju inte omodernt (ur teknikperspektiv) lika snabbt som ett grafikkort, en CPU eller ett moderkort. Hur länge har ATX varit standard, sedan 1997 -ish?
Gillar designen i stort men det hade varit snyggare utan den något överdimensionerade inWin -loggan och tumskruvarna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker chassit ser riktigt snyggt ut! Älskar sidan med glaset så man ser allting inuti.

Jag är en sådan person som drar alla kablar snyggt och gör det cleant så skulle nog se rätt bra ut hos mig med det chassit, gillar dessutom baksidan så man kan gömma undan alla kablar, jag har mitt chassi uppe på en hylla bredvid datorbordet så jag ser alla usb, skärm och ljudkablar som kommer ut, skulle gärna velat slippa se dem.

Visst dem som tycker det ser onödigt ut har ju troligtvis sina chassin under bordet så dem inte ser kablarna men vad är då meningen för dem att köpa detta chassit? Enkelt det är det inte. Detta chassit är för dem som gillar att visa upp och se sitt datorsystem.

Gillar den cleana fronten och att dem har gjort ett chassi som bryter mot normerna och satt dvd-brännaren under nätagget och en fläkt som kan ta kall luft upp mot grafikkortet.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Synd att 904 inte kan växla mellan spegelyta och genomskinligt glas, som Tòu. Rökfärgat glas såg i och för sig inte dåligt ut, kanske blir det ett köp!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10