PayPal dispute claim - Hjälp mig emot en scammer.

Permalänk
Medlem

PayPal dispute claim - Hjälp mig emot en scammer.

Hejsan..

NOTERA: Jag är SELLER

Så jag sålde mitt Tibia konto och han som köpte det försöker ta tillbaka sina pengar nu.
För att klargöra så tar det 30 dagar att byta namn på accountet. Efter 31 dagar så öppnade han sitt claim. Dvs efter att han har fått allt i sitt namn och jag kan inte göra ett piss för att få tillbaka mitt Tibia konto.

Jag hade dock fortfarande kvar en så kallad Recovery Key som funkar tills han beställde en ny. (Han beställer en ny och så tar det väl 2-3 dagar innan han har fått hem den). Så jag har tillgång till accountet i dags läget.

Så den 8 November blev Tibia Kontot HANS. - Jag har screenshot där han bekräftar på Skype att den 8 November blir kontot i hans namn.
Den 9 November öppnar han sitt claim.

------------

Så här har vår conversation med PayPal sett ut.
2013/11/09 18:25:24 CET (UTC+1) - Buyer: It is a character / account of a online game (tibia).The seller sold me the accountl, give me the login / password, however, he recovered the account and now I no longer have access to it.note: take 30 days to be able to change the account data to my name.The seller, on the thirtieth day, recovered the account.I'm request Intermediation and chargeback my payment.look at all my transaction history in paypal, never had any complaints, unfortunately this time the seller was dishonest.

2013/11/09 19:44:53 CET (UTC+1) - Seller: I have no clue what he is talking about. It's all lies.I have already given him the goods for this Virtual Game Tibia as stated in the note when he paid me also. It's for a online game called Tibia as you can see as there is no shippping either.

2013/11/09 19:44:53 CET (UTC+1) - PayPal: Seller escalated this dispute to a Claim.

2013/11/11 16:35:26 CET (UTC+1) - Buyer: It is a ACCOUNT of a game called Tibia.The seller gave me the same data, I could usually get it, but the seller regained ACCOUNT because he has a recover key (information by entering it at any time you can get the account back).you may get the urge to search for recover keys on this game and you will see what I'm saying is true.He used the interface "lost account" of the site and took the account back.summarizing:I paid $ 100 for an ACCOUNT that now I can not log in anymore, I no longer have the password because the seller changed it.observation: beyond the seller have changed the password and I do not have anything regarding the purchase, I can not get the new password because he has the recovery key.When I bought the account he said he had no recover key, he said lost this information, but he has, so that took the account back.I'm sorry for the mistakes of language, I do not speak this language, I hope I have expressed myself well and passed with detail what happened ...I hope you take a wise decision, please, I can not pay $ 100 for something that I do not have more ...

PayPal begärde också "shipping info" vilket inte fanns då det är digital samt jag angav ingen shipping adress.
Jag skrev dock
"intangible digital items" under Others.

Dessutom fick jag han att skriva i noten när han förde över pengarna till mig "I have already recived my goods and I wont chargeback"

-----------

Hur ska jag svara? Vad ska jag göra för att bevisa att han FICK kontot? Han fick allt och jag följde min del av avtalet.
All vår konversation har skett genom ett Tibia forum samt Skype.

Blir så jävla förbannad.. hade han gjort detta på dag 29 hade jag kunnat ta tillbaka mitt konto, han fått sina pengar och allt vart klart! Men nu vill han försöka behålla både kontot och pengarna.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Virtual goods, tyvärr inget du kan göra. Paypal skiter i dig när det gäller virtuella prylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Virtual goods, tyvärr inget du kan göra. Paypal skiter i dig när det gäller virtuella prylar

Så han kommer vinna och få tillbaka sina pengar?

Om du inte fattar så är det jag som är säljaren.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det folk brukar göra vid såna här lägen är att aldrig mer använda sitt paypal och låta det vara kvar på minus(får hoppas du tagit ut pengarna med tanke på hur vanligt detta är).

Man använder inte paypal när man säljer något virtuellt, fan över 50% risk att köparen drar en claim.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Så han kommer vinna och få tillbaka sina pengar?

Om du inte fattar så är det jag som är säljaren.

Jag förstår, Jupp som det ser ut tyvärr.
Handlat mycket med virtuella goods via Paypal och jag har blivit av med ett par hundra dollar pga Paypal sin idioti. Byte över till skrill/LR (finns inte längre tyvärr) /bitcoins
Men printer screening era convos och skicka till paypal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Virtual goods, tyvärr inget du kan göra. Paypal skiter i dig när det gäller virtuella prylar

Det är som du säger, fast tvärtom. Paypal bryr sig inte vilket betyder att killen inte kommer få tillbaka sina pengar då deras "Buyer protection" inte täcker virtuella saker. Tro mig, jag har haft liknande situationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jag förstår, Jupp som det ser ut tyvärr.
Handlat mycket med virtuella goods via Paypal och jag har blivit av med ett par hundra dollar pga Paypal sin idioti. Byte över till skrill/LR (finns inte längre tyvärr) /bitcoins
Men printer screening era convos och skicka till paypal

Skrivet av friskybob:

Det är som du säger, fast tvärtom. Paypal bryr sig inte vilket betyder att killen inte kommer få tillbaka sina pengar då deras "Buyer protection" inte täcker virtuella saker. Tro mig, jag har haft liknande situationer.

Vem av er har rätt?

Men vad ska jag svara? Skype convos räcker inte då som sagt, halva vår convo är i skype halva på ett forum (mixat) så det är väldigt rörigt på Skype som i princip inte bevisar ett piss.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vem av er har rätt?

Men vad ska jag svara? Skype convos räcker inte då som sagt, halva vår convo är i skype halva på ett forum (mixat) så det är väldigt rörigt på Skype som i princip inte bevisar ett piss.

Du kan bevisa att köpet var "klart" och att köparen öppnade sin claim efter att produkten "levererats". Som du säger i OP så blev kontot hans den 8:e november och han öppnar sin claim den 9:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vem av er har rätt?

Men vad ska jag svara? Skype convos räcker inte då som sagt, halva vår convo är i skype halva på ett forum (mixat) så det är väldigt rörigt på Skype som i princip inte bevisar ett piss.

Skriv en sammanfattning av allt som skett i affären. Tydligt.
Men jag anser att jag har rätt, för när den andra sidan förlorar så blir dom av med den andra kunden (den slutar med paypal, men om köparen förlorar kommer den tjafsa med banken/kredit korts företaget. Vilket blir mer tjafs för paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonius:

Du kan bevisa att köpet var "klart" och att köparen öppnade sin claim efter att produkten "levererats". Som du säger i OP så blev kontot hans den 8:e november och han öppnar sin claim den 9:e.

http://i.imgur.com/uPhkd1a.png

Det är i princip vad vi snackat om...

Att date change etc är sånt som alla inom denna kretsen känner till. Svårt att "förklara" för paypal antar jag.

Skrivet av Wully:

Skriv en sammanfattning av allt som skett i affären. Tydligt.
Men jag anser att jag har rätt, för när den andra sidan förlorar så blir dom av med den andra kunden (den slutar med paypal, men om köparen förlorar kommer den tjafsa med banken/kredit korts företaget. Vilket blir mer tjafs för paypal.

Well.. snubben verkar vara en hardcore scammer då 1 dag efter jag rapporterade på forumet att han försöker scamma mig så sade 2 andra att han precis öppnat emot dem också (Eller vägrat betala som han skulle.. typ betala 50 % först och 50 % efter 30 dagar).

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Varför inte maila admin på tibia och be dom om bevis om vilken mail kontot nu är reggat på, är det på samma mail som han har till paypal så bör dom ju se att det är han som har det, men det kanske inte funkar så

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Varför inte maila admin på tibia och be dom om bevis om vilken mail kontot nu är reggat på, är det på samma mail som han har till paypal så bör dom ju se att det är han som har det, men det kanske inte funkar så

Det har varit som att maila Blizzard och be dem hjälpa bevisa att jag har sålt deras konto Funkar inte direkt så då det är emot Tibias regler

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Det har varit som att maila Blizzard och be dem hjälpa bevisa att jag har sålt deras konto Funkar inte direkt så då det är emot Tibias regler

Om du gör det så blir kontot låst så får han iallafall inte lira på det?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Det har varit som att maila Blizzard och be dem hjälpa bevisa att jag har sålt deras konto Funkar inte direkt så då det är emot Tibias regler

Om du nu är den som i grund och botten skapade kontot, borde du inte kunna maila Tibias support och bifoga en bild på ditt ID? På så sätt kan du ju hävda att du blivit hackad och att personen bytt namn på kontot, men du kan styrka att det är du som är ägaren.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Om du gör det så blir kontot låst så får han iallafall inte lira på det?

Ja men det är inte det som allt handlar om... jag vill fan inte förlora 1000kr

Skrivet av Zache_:

Om du nu är den som i grund och botten skapade kontot, borde du inte kunna maila Tibias support och bifoga en bild på ditt ID? På så sätt kan du ju hävda att du blivit hackad och att personen bytt namn på kontot, men du kan styrka att det är du som är ägaren.

De skiter totalt i det. Många som försökt men eftersom att de tar 30 dagar att byta registration är det ditt egna fel enligt dem.

Detta handlar inte om mitt konto utan hur jag ska vinna PayPal disputen -_-

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Ja men det är inte det som allt handlar om... jag vill fan inte förlora 1000kr.

Det är synd ja när man förlorar så mycket pengar och det är aldrig lätt nej.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Vem av er har rätt?

Men vad ska jag svara? Skype convos räcker inte då som sagt, halva vår convo är i skype halva på ett forum (mixat) så det är väldigt rörigt på Skype som i princip inte bevisar ett piss.

Skrivet av FBGKimpan:

http://i.imgur.com/uPhkd1a.png

Det är i princip vad vi snackat om...

Att date change etc är sånt som alla inom denna kretsen känner till. Svårt att "förklara" för paypal antar jag.

Well.. snubben verkar vara en hardcore scammer då 1 dag efter jag rapporterade på forumet att han försöker scamma mig så sade 2 andra att han precis öppnat emot dem också (Eller vägrat betala som han skulle.. typ betala 50 % först och 50 % efter 30 dagar).

Tyvärr skiter paypal i det... Paypal bryr sig om sina pengar och eftersom är så stora betyder en engångs säljare 0 för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Tyvärr skiter paypal i det... Paypal bryr sig om sina pengar och eftersom är så stora betyder en engångs säljare 0 för dom.

Dock är jag ingen "one time seller". Sålt en del men inte mycket.

Men om du läser vad han skriver i sitt sista claim så hävdar han att jag har gett honom det jag ska och sedan har han förlorat sitt konto.
Kan jag inte skriva i stil med:

As he said in his last statement, I have already provided him with his DIGITAL items, He got the items before I recived my payment (As stated in the money transfer note). I don't know what to do as he is lying.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Dock är jag ingen "one time seller". Sålt en del men inte mycket.

Men om du läser vad han skriver i sitt sista claim så hävdar han att jag har gett honom det jag ska och sedan har han förlorat sitt konto.
Kan jag inte skriva i stil med:

As he said in his last statement, I have already provided him with his DIGITAL items, He got the items before I recived my payment (As stated in the money transfer note). I don't know what to do as he is lying.

Gissade på att du var en one time seller med tanke på att du sålde ett konto

Testa det, är ju värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Gissade på att du var en one time seller med tanke på att du sålde ett konto

Testa det, är ju värt ett försök

Sålt typ 5 konton (och köpt för mer än 1000 euro).. som sagt, inte mycket men en del.

Men låter det jag skrev vettigt och bra? Har läst att man ska hålla sig så kort som möjligt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Dom kommer inte bry sig ett skit. Han kommer få tillbaka sina pengar

Det bästa är att ringa dom.

Permalänk
Medlem

Paypal väljer alltid köparens sida då paypal slipper bråka med kreditkortsföretagen och betala straffavgifterna om kund gör en claim den vägen.

Använd paypal men tänk över dina affärer.

Happy reading.
http://www.screw-paypal.com/did_you_know.html

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Bara ta tillbaka kontot medans du kan, scam a scamer.
Låt fanskapet känna på sin egen medicin, jag skulle inte tveka en sekund.
Ger han sig så kan du ge den tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Som säljare har du inget skydd alls på paypal när det gäller digitala varor.

Jag sålde mycket digitalt med betalningar via paypal och blev scammad mycket med betalningar. Kan ha varit stulna kort eller liknande.
Det går inte att få ut någon information angående claimen. Du får inte ta del av bevisen paypal har på att det är stulna kort etc.

Polisanmäla Paypal för att de snor dina pengar utan något bevis what so ever går inte heller då en utredning läggs ner direkt när du ringer och anmäler.

Så nej, min erfarenhet är att du inte har så mycket att säga till om tyvärr utan att försöka ta tillbaka ditt konto på Tibia.

Lycka till och nästa gång skulle jag vänta med att slutföra affären tills du har fört över pengarna från PayPal.

Edit:
Om du läser på följande sida: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/security/seller-protect...
Så kan du se att om du säljer digitala varor så kommer PayPal automatiskt ge dig fingret om någon startar en claim mot dig.

Den svenska versionen skiljer sig något: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-safety-and-secur...
Men säger i stort sett samma sak. Om du inte kan bevisa leverans med "spårning", läs DHL etc spårnummer, så får du fingret även här.

Permalänk
Medlem

Du vet att det är emot reglerna att sälja kontot, men du gör det ändå!

Det finns även möjligheten att han talar sanning.... följande

Han använder massa "skitprogram" så han har keylogger och annat skit och han har blivit av med kontot.

Lång story short, gör inte saker som du inte får göra, för det är stor chans att om det är problem så är du utan backup från "systemet" i detta fallet Tiberas admins.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Du vet att det är emot reglerna att sälja kontot, men du gör det ändå!

Det finns även möjligheten att han talar sanning.... följande

Han använder massa "skitprogram" så han har keylogger och annat skit och han har blivit av med kontot.

Lång story short, gör inte saker som du inte får göra, för det är stor chans att om det är problem så är du utan backup från "systemet" i detta fallet Tiberas admins.

Nej det finns inte en risk att han talar sanning.

Varför?
Jo för efter 30 dagar så blir accountet i hans namn. Dvs han kan beställa nytt lösenord. En ny "Recovery key" (Slags authenticator) och allt.
Är det ett sammanträffande att det hände 31 dagar efter han haft accountet?

Jag har en så kallad Recovery Key som är giltig tills han köper en ny. Så jag kan gå in på kontot, vilket jag har gjort.. där jag kan se att kontot är registrerat i hans namn. Det är bevis. Men inget jag kan använda i PayPal för de kommer endast se att jag kan logga in på det inget mer.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ootini:

Som säljare har du inget skydd alls på paypal när det gäller digitala varor.

Jag sålde mycket digitalt med betalningar via paypal och blev scammad mycket med betalningar. Kan ha varit stulna kort eller liknande.
Det går inte att få ut någon information angående claimen. Du får inte ta del av bevisen paypal har på att det är stulna kort etc.

Polisanmäla Paypal för att de snor dina pengar utan något bevis what so ever går inte heller då en utredning läggs ner direkt när du ringer och anmäler.

Så nej, min erfarenhet är att du inte har så mycket att säga till om tyvärr utan att försöka ta tillbaka ditt konto på Tibia.

Lycka till och nästa gång skulle jag vänta med att slutföra affären tills du har fört över pengarna från PayPal.

Edit:
Om du läser på följande sida: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/security/seller-protect...
Så kan du se att om du säljer digitala varor så kommer PayPal automatiskt ge dig fingret om någon startar en claim mot dig.

Den svenska versionen skiljer sig något: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-safety-and-secur...
Men säger i stort sett samma sak. Om du inte kan bevisa leverans med "spårning", läs DHL etc spårnummer, så får du fingret även här.

Fast köparen borde få fingret före eftersom det står så här i villkoren till PayPal Purchase Protection: https://www.paypal.com/webapps/mpp/ua/useragreement-full?coun...

13.3 Ineligible Items. PayPal Purchase Protection only applies to PayPal payments for certain tangible, physical goods. Payments for the following are not eligible for reimbursement under PayPal Purchase Protection:

Intangible items, including Digital Goods
Services
Real estate, including residential property
Businesses
Vehicles, including motor vehicles, motorcycles, caravans, aircraft and boats
Custom-made items
Travel tickets, including airline flight tickets
Items prohibited by the PayPal Acceptable Use Policy
Items which you collect in person or arrange to be collected on your behalf, including items bought through In-Store Checkout at the retail point of sale
Items that violate eBay’s Prohibited or Restricted Items Policy
Industrial machinery used in manufacturing
Items equivalent to cash, including prepaid or gift cards
PayPal Direct Payments
Virtual Terminal Payments
Personal Payments

Even if your payment is not eligible for PayPal Purchase Protection, you can file a Dispute and try to resolve the issue directly with the Seller; however, PayPal will generally not find in your favor if you escalate a Dispute to a Claim for an item which is not eligible for PayPal Purchase Protection.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Om det går...
Be och få loggar över vilken ip-adress som loggat in på kontot den senast tiden...
På så sätt kan du bevisa att du inte haft access till kontot.

I övrigt så är PAYPAL ett jäkla skit företag.
Så länge det funkar så är det ju bra och inget att klaga på, men när det väl strular så är det ett helvete.
Fick mitt konto kapat en gång i tiden och kaparen som bodde i Kanada beställde varor från Kina. Lyckade avbeställa varorna (tack och lov) och åter få kontot samt pengar, efter mycket strulande fram och tillbaka, att jag fick tillbaka pengarna berodde på det ärliga företaget där man hade beställt ifrån. Efter detta ville jag inte ha med paypal att göra längre och bad dem ta bort mitt konton, vilket de skiter fullständigt i. Spärrade mitt kort på banken och beställde ett nytt, då skicka paypal mail om att mitt kort inte är längre är giltigt (no shit!) och ber mig att förnya uppgifterna. Så har det hållit på i 7 års tid, jag har bett snällt, jag har svurit och hotat med advokat, lika lönlöst varenda gång, de vägrar ta bort mitt konto. Får fortfarande än idag mail från dem där de ber en att uppdatera mina kortuppgifter. Kan man undvika paypal så gör det! Det är mitt råd.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Du kanske kan förklara hur lät det är att få en ny recovery key, det verkar du inte har gjort. Jag menar det kostar väll ännu typ 50kr och tar som sagt några dagar att få den? Nu var jag inte med på alla hörn men det verkar som att köparen väntade ett tag innan han beställde en recovery key? Varför gjorde han inte det tidigare i så fall, direkt efter köpet tänker jag.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Digitala föremål täcks inte av "seller protection" och paypal kommer då ta köaprens sida. Om de inte tar säljarens sida måste de bråka med kortföretag vilket tar mycket mer tid och pengar.
Därför, vad jag vet, brukar säljaren vilja att köparen sänder pengarna som "gift" så att detta inte händer.