Sony vill sälja tre miljoner Playstation 4 till årsskiftet

Permalänk
Medlem

BF4 kör väl i 1080p 60fps i multiplayer enl recensioner 64 spelare.. inget har sagts om xbone

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Optimering kan jag hålla med om men "kvalitativ upplevelse" my ass… Tycker du att det är kvalitet att spela BF4 i 20-30FPS i 720p till exempel?

Sen att PS4 och Xbox One kommer att köra i CoD Ghosts i 720p är katastrofalt det med och det finns många titlar från främst Xbox One som kommer köras i 720p eller sub-1080p.

BF4 är väl 900p/60fps på PS4?

Sedan är det väl så att CoD Ghosts kör i 1080p native på PS4, men inte XBox. Men sedan ska man nog inte dra för stora slutsatser av det då det är ett spel som släpps av ett företag som har som standard att släppa nästan identiska spel nära nog varje år med i princip samma motor. Optimering är nog ingen hög prioritet i deras utvecklingsfas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Fast PS4 kör ju BF4 i 900p i 30fps (eller var det 60? tror det var 30) och även COD Ghosts går i 1080p fast i 60fps. Så medan det inte slår en rejält specad gamingburk så är det bra mycket bättre än siffrorna du angav.

Källa:
http://www.gamereactor.se/nyheter/130284/Call+of+Duty%3A+Ghos...

En sak du missar är att grafiken pressas något enormt ned i kvalitet för att uppnå 30 FPS i dessa spel. GTA5 ser ut som dynga på nuvarande konsoler och PS4/Xbone är inte bättre. Dem saknar prestanda så det skriker om det.

Så grafiken försämras något enormt för att hålla FPSen på en acceptabel nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Sony har inte reklam, regionlåsning eller krav på internet.

Det är ironiska är att du vill vara utan DRM, men så sitter du säkert samtidigt och har många av dina spel låsta på tjänster som Steam, Origin, Blizzard osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

20-30FPS i 720p till exempel?.

Bah jag växte upp med Alien breed 3d, breathless, citadel, gloom, fears etc på Amiga sub 20 FPS (innan jag hade en 030 så var jag glad om något 3D spel rullade över 10 FPS utan att spela med en ruta stor som ett frimärke) så 30-60 FPS på konsol som avkopling från datorn kan jag nog leva med.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Nej blir ingen peasantstation 4 eller xbone för mig

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En sak du missar är att grafiken pressas något enormt ned i kvalitet för att uppnå 30 FPS i dessa spel. GTA5 ser ut som dynga på nuvarande konsoler och PS4/Xbone är inte bättre. Dem saknar prestanda så det skriker om det.

Så grafiken försämras något enormt för att hålla FPSen på en acceptabel nivå.

Definitionen av "dynga" får vi nog se över.

Battlefield 4: PlayStation 4 vs. PC comparison
http://www.youtube.com/watch?v=jJuz8pCfNJk

Självklart kommer en modern PC piska rumpan i råprestanda mot en PS4 / XBONE / WiiU. Men att tro "next gen" är samma sak som "current gen" är helt fel.

IGN Assassins Creed 4 Black Flag Review
http://www.ign.com/articles/2013/10/29/assassins-creed-4-blac...

Citat:

And on next gen, the experience is even more impressive thanks to minimal loading and maximum draw distances that seem to go on for miles.

IGN Call of Duty Ghost Review
http://www.ign.com/articles/2013/11/05/call-of-duty-ghosts-re...

Citat:

It’s difficult to appreciate the variation between current-gen and next-gen in TV commercials or a browser window, but up close and personal, the difference is drastic. Whereas the current-gen versions look muddy with blotchy textures, characters, weapon models, and environments are presented in vivid detail on PlayStation 4.

Som sagt, ingen vettig människa bestrider att en 10-15 000 kr PC har mycket mer hårdvara än en konsol för under 4000 kr. Men jag tror definitivt PS4:an har hårdvara nog för ytterligare en generation av spel som i vissa fall är starkt att föredra framför en stor TV med 5.1 kontra en datorskärm. Sen finns det spel som gör sig bättre vid datorn. Men att next-gen skulle vara detsamma som dynga, nja, då får du nog se till att ha lite bättre källor.

Permalänk
Medlem

Kommer eventuellt köpa en PS4 om ett par månader, beroende på hur utbudet på äventyrsspel ser ut. Spelar inte fps på konsol av samma anledning att jag ej spelar fotboll i en rullstol...

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Optimering kan jag hålla med om men "kvalitativ upplevelse" my ass… Tycker du att det är kvalitet att spela BF4 i 20-30FPS i 720p till exempel?

Sen att PS4 och Xbox One kommer att köra i CoD Ghosts i 720p är katastrofalt det med och det finns många titlar från främst Xbox One som kommer köras i 720p eller sub-1080p.

Det finns mängder med kvalitets spel för konsoller och det första du gör är att rabbla upp day1 multiplattforms spel och jämför den med PC versionen? Allt är inte CoD och BF.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Det är nog inga svårigheter för Sony att sälja
(sen är det alltid skoj att elitkidsen på 12år ska kasta skit på konsolerna)
vem fan bry sig? själv anser jag att spelupplevelsen är 200% fetare på en 60tums tv med ett fett surroundljud + ett par kalla i soffan än att sitta i en garderob med mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

tycker det är anmärkningsvärt att fler är intresserade av xbox one än wii u...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Kommer med stor sannolikhet inhandla ett PS4 senare, verkar tyvärr inte finns så många intressanta launch-titlar(som inte redan kan spelas på PC). Killzone: Shadow Fall hade nog varit intressant, men inte tillräckligt för ett launch-köp.

Permalänk
Medlem

Ser inga spel jag vill ha för konsoll ännu, de coola kommer ju till PC ser det ut som nu endå. Tex WatchDogs, AC4 och The Division.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Lär inte vara några problem. Jag väntar dock till mars månad nästa år i förhoppning om att barnsjukdomarna är fixade.

Permalänk
Avstängd

Estimera 5 miljoner sålda exemplar
Ge ut förväntningen "3 miljoner sålda"
Sälja 5 miljoner
Ropa ut succe över förväntan
Casha in på den tillfälliga aktierusningen.

Permalänk
Skrivet av femkantig:

tycker det är anmärkningsvärt att fler är intresserade av xbox one än wii u...

Inte så konstigt eftersom målgruppen för Xbox o ps antagligen passar bättre in på swec än Nintendos, och kan inte påstå att Nintendo fixat skitmånga bra titlar till Wii u ännu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hinner de få ut 3milj innan årsskiftet kommer de att sälja dessa utan problem. Sen borde de vara om WiiU i försäljning i slutet av Januari.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag gillar inte konsolföretagen; Microsoft, Sony, Nintendo, dom är alla likadana!

Dom vill ha en stängd proprietär nedlåst konsol med låst bootloader, DRM, förhindra försäljning av begagnade spel, pusha reklam, ha regionlåsning, och så mycket lås, spärrar, inlåsningar, och hinder som möjligt. Krav på internetförbindelse, konton, kreditkort, inloggning, etc.

Jag vill ha en öppen, hackbar konsol utan DRM med med öppenhet och frihet. Utan DRM och regionslåsningar. Med standardskruvar, inte proprietära skruvar. Med en icke-låst bootloader som man kan köra vad som helst på.

Dom kan få ha sin konsoler själva. Jag vill inte ha dom.

Dem vill minimera risker av olika hacks och liknande som potentiellt kan förstöra konsollen. De flesta av låsen finns där för att, 1: Kunna skräddarsy din upplevelse. Och 2: för att öka intäkter.

Permalänk

Någon som vet om man kommer kunna spela äldre Play-Station-spel på PS4:an?

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Medlem

Inget stöd för CD? Eum, har inte använt CD på 5-6 år tror jag
Om jag vill gå lowtech så finns ju LP!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Köper när Naughty Dog släpper sitt första spel till konsolen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Firkraag:

Det finns mängder med kvalitets spel för konsoller och det första du gör är att rabbla upp day1 multiplattforms spel och jämför den med PC versionen? Allt är inte CoD och BF.

Naevars men PC har ju exklusiva spel också så det är ju en lite halvdan slutsats att dra tycker jag.
Man borde ju jämföra spel som finns på alla platformar.

Men ska man nu kolla på konsolernas exklusiva titlar så är ju inte de så jätteimponerande heller efter cirka 3 år efter release.

"Vad säger du?! The Last Of Us ser ju gudomligt ut!"

Mjo, det ser fint ut och körs i medelmåttig framerate men man måste också tänka på att utvecklarna har haft många år på sig att utveckla det.
Den enda tiden då man verkligen får kvalitet ur en konsol är under cirka 3 år efter launch, efter det så går ju PC om i kvalitet i alla spel över huvud taget om vi snackar om en high-end PC.

Jag säger inte att konsoler är skit, nej då de är väldigt prisvärda och ger mycket för pengarna men vill man ha äkta kvalitet så måste man spela på PC (Bortsett från exklusiva titlar i de första åren av en konsols livscykel, de kan vara ruskigt snygga)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Carolus Rex:

Det är nog inga svårigheter för Sony att sälja
(sen är det alltid skoj att elitkidsen på 12år ska kasta skit på konsolerna)
vem fan bry sig? själv anser jag att spelupplevelsen är 200% fetare på en 60tums tv med ett fett surroundljud + ett par kalla i soffan än att sitta i en garderob med mus och tangentbord

*Suck*

När ska folk fatta att allting som konsolerna kan göra kan PC göra bättre?! (Förutom att spela exklusiva titlar då)

Man kan koppla upp en "60-tums TV med ett fett surroundljud" hur enkelt som helst till en PC och dessutom få ut mer av det med ett ordentligt ljudkort och sedan sitta i soffan och spela med en trådlös handkontroll om man nu vill det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

*Suck*

När ska folk fatta att allting som konsolerna kan göra kan PC göra bättre?! (Förutom att spela exklusiva titlar då)

Man kan koppla upp en "60-tums TV med ett fett surroundljud" hur enkelt som helst till en PC och dessutom få ut mer av det med ett ordentligt ljudkort och sedan sitta i soffan och spela med en trådlös handkontroll om man nu vill det.

Det blir en helt annan känsla att sitta 2-4 polare på en konsol och lira än att sitta på varsin dator!

Kan dock hålla med dig att det blir bättre upplevelse på PC med tanke på prestandardskillnaden. Men som sagt, själva känslan att sitta med ett par polare och lira på en konsol är helt annorlunda!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lumo:

Det blir en helt annan känsla att sitta 2-4 polare på en konsol och lira än att sitta på varsin dator!

Kan dock hålla med dig att det blir bättre upplevelse på PC med tanke på prestandardskillnaden. Men som sagt, själva känslan att sitta med ett par polare och lira på en konsol är helt annorlunda!

Hmmmm... Ja det får jag väl ge konsolerna då, tänkte inte riktigt på lokalt spelande, trodde inte folk sysslade med sådant längre men det kanske bara är så i min vänkrets

Är det någon som vet om man kan använda flera spelkontroller på en PC till ett spel som stödjer det? För om det går så tar jag tillbaka det jag sa... Då är PC överlägsen igen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

Hmmmm... Ja det får jag väl ge konsolerna då, tänkte inte riktigt på lokalt spelande, trodde inte folk sysslade med sådant längre men det kanske bara är så i min vänkrets

Är det någon som vet om man kan använda flera spelkontroller på en PC till ett spel som stödjer det? För om det går så tar jag tillbaka det jag sa... Då är PC överlägsen igen.

Det går göra så men antalet spel som har splitscreen och så är nog bra mycket fler på konsol.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

*Suck*

När ska folk fatta att allting som konsolerna kan göra kan PC göra bättre?! (Förutom att spela exklusiva titlar då)

Man kan koppla upp en "60-tums TV med ett fett surroundljud" hur enkelt som helst till en PC och dessutom få ut mer av det med ett ordentligt ljudkort och sedan sitta i soffan och spela med en trådlös handkontroll om man nu vill det.

Ja förutom att det är ett förjävla trilskande med att spela med handkontroll på pc. Med allt från menyer som inte stödjer kontroller eller att behöva använda det värdelösa steam big picture mode. Det vore riktigt kul om det fanns ett bra sätt att använda endast kontroll vid pc spelande. Men tyvärr går inte det idag. Vill man bara slå sig ner i soffan och lira ett par timmar så gör konsol det mycket bättre än pc.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av flyawaynille:

Ja förutom att det är ett förjävla trilskande med att spela med handkontroll på pc. Med allt från menyer som inte stödjer kontroller eller att behöva använda det värdelösa steam big picture mode. Det vore riktigt kul om det fanns ett bra sätt att använda endast kontroll vid pc spelande. Men tyvärr går inte det idag. Vill man bara slå sig ner i soffan och lira ett par timmar så gör konsol det mycket bättre än pc.

Jag tycker att det fungerar helt okej men alla har vi en åsikt...
Ville bara poängtera vad PC's kan göra och inte vad ni ska göra.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

*Suck*

När ska folk fatta att allting som konsolerna kan göra kan PC göra bättre?! (Förutom att spela exklusiva titlar då)

Man kan koppla upp en "60-tums TV med ett fett surroundljud" hur enkelt som helst till en PC och dessutom få ut mer av det med ett ordentligt ljudkort och sedan sitta i soffan och spela med en trådlös handkontroll om man nu vill det.

"Suck" när ska nördar förstå att konsoler har oslagbar pris/prestanda i spel och att det faktiskt inte är samma sak som att spela på PC.... många inklusive undertecknad har både konsoler och PC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Almtom:

"Suck" när ska nördar förstå att konsoler har oslagbar pris/prestanda i spel och att det faktiskt inte är samma sak som att spela på PC.... många inklusive undertecknad har både konsoler och PC

Håll dig till ämnet, det diiskuteras huruvida PC kan göra vad konsoler kan eller ej inte vad som är mest prisvärt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈