Permalänk
Skrivet av anon217195:

Tack för någon som ger ett bra Tips ! . Har Redan Gjort Det Blev mycket bättre än innan men är fortfarande Laggigt

Jag börjar från grunden då tråden bara varit kaos tidigare

Har du senaste drivers? Skriv gärna vilka du har ex. 13.9 (som är senaste)
Kollat tempsen? Om något går för varmt klockar den ner sig och ger drf sämre prestanda (använd hwmonitor)
Skulle misstänka att det kan vara din cpu, en överklockad bulldozer brukar gå rätt varmt
Vilken kylare kör du till den? (cpu kylare)

Inget som ligger och tar kraft i bakgrunden? Kolla i aktivitetshanteraren (skräp program eller liknande)
Kolla ram användningen också
Gjorde du en drivesweep innan du installerade nya drivers? Gamla drivers kan ligga kvar och orsaka problem
Kör du med vsync på? Om du gör det så stäng av det, kan orsaka så att frame-raten halveras

Permalänk
Avstängd

Om du nu funderar på ett nytt grafikkort kan jag tipsa om 7870 för 1295:- på Webhallen. Borde ge ett bra uppsving jämfört med ditt 7770.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186337-powercolor_rad...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Radera detta inlägg, överflödigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Anisotropic Filtering har knappt någon FPS hit så varför slå det av, enligt dig?

anti aliasing är utan tvivel den stora boven men och om varje fps räknas skulle jag även dumpa af eller köra den lågt 2x eller så "kan ju testa högre med"men jag skulle gissa på det kan ge nånstans mellan 5-10fps att köra max vs off på ett slöare kort vilket kan vara skillnaden mellan sluggigt eller funkar ok

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

anti aliasing är utan tvivel den stora boven men och om varje fps räknas skulle jag även dumpa af eller köra den lågt 2x eller så "kan ju testa högre med"men jag skulle gissa på det kan ge nånstans mellan 5-10fps att köra max vs off på ett slöare kort vilket kan vara skillnaden mellan sluggigt eller funkar ok

Slöare kort skulle innebära ett skitgammalt kort, inte ett kort från den förra generationen. 7770 klarar AF x16 galant precis som mina GTX 780 Ti gör. En populär AF test på Skyrim (som vi alla vet är skitdåligt optimerat) visade knappt någon FPS skillnad. Kanske 1-2 FPS som mest men det spelar ingen roll för trådskaparen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Slöare kort skulle innebära ett skitgammalt kort, inte ett kort från den förra generationen. 7770 klarar AF x16 galant precis som mina GTX 780 Ti gör. En populär AF test på Skyrim (som vi alla vet är skitdåligt optimerat) visade knappt någon FPS skillnad. Kanske 1-2 FPS som mest men det spelar ingen roll för trådskaparen.

vist klarar dom af bra och första googlingen så hittade jag det här för avp 16xAF is a bigger impact on performance on the 7750 (~13%) than on the 7770 (~8.2%) http://www.rage3d.com/reviews/video/amd_hd7700_launch_review/... så det har en liten inverkan på spel men gör ingen dag och natt skillnad och är 4fps mellan 16-xaf och 1xaf och säkert några till i bf

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacke3:

Jag börjar från grunden då tråden bara varit kaos tidigare

Har du senaste drivers? Skriv gärna vilka du har ex. 13.9 (som är senaste)
Kollat tempsen? Om något går för varmt klockar den ner sig och ger drf sämre prestanda (använd hwmonitor)
Skulle misstänka att det kan vara din cpu, en överklockad bulldozer brukar gå rätt varmt
Vilken kylare kör du till den? (cpu kylare)

Inget som ligger och tar kraft i bakgrunden? Kolla i aktivitetshanteraren (skräp program eller liknande)
Kolla ram användningen också
Gjorde du en drivesweep innan du installerade nya drivers? Gamla drivers kan ligga kvar och orsaka problem
Kör du med vsync på? Om du gör det så stäng av det, kan orsaka så att frame-raten halveras

Ja jag har senaste drivers. Är inte säker vilka men senaste är det.
45 grader när jag kor (CPU)
Cooler Master hyper 212 Evo
nOPE inget i bakgrunden.

Nej gjorde ingen drivesweep. Är säker på att inga drivers e kvar för den ersatte den.
Nej vsync är Av

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solomon:

En patch till BF4?
VAD för patch?

Tror du det kommer komma en magisk patch som ger dig 100% mer prestanda?
Sluta köp skitsaker helt enkelt.

Annars kan du ta och kolla denna guide också: http://www.youtube.com/watch?v=q8obykx92eo
Och ja, det är min guide. Menar det inte som reklam utan det är rent utav min erfarenhet och vad jag själv kör med för att få ut lite mer prestanda medans jag livestreamar.

Fixade din User.cfg Fixade ganska mycket. Har 40-70 i FPS 20-30 När Jag Recordar som är väldigt dåligt för jag själv håller på med youtube

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Fixade din User.cfg Fixade ganska mycket. Har 40-70 i FPS 20-30 När Jag Recordar som är väldigt dåligt för jag själv håller på med youtube

Du använder säkert FRAPS också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Du använder säkert FRAPS också.

Action...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Action...

Same shit.

Dxtory är det bästa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Same shit.

Dxtory är det bästa.

Lagarith Lossless codec funkar inte.. ALLA andra är bajs.

(Vill inte starta en ny diskussion om detta .)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Lagarith Lossless codec funkar inte.. ALLA andra är bajs.

(Vill inte starta en ny diskussion om detta .)

Därför använder man UT video codec.

Permalänk
Inaktiv

Är nöjd med mina program.

Permalänk
Avstängd

Klaga inte då på att det sänker din FPS när du använder skit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Klaga inte då på att det sänker din FPS när du använder skit.

Klagar inte , Påpekar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Klagar inte , Påpekar

Du tycker det är dåligt att din FPS sänks och sen använder bloatware som Action etc.

Har du ens testat Dxtory? Går ju att köra en trial, ställ in på UT video codec, spela in i 720p etc.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Du tycker det är dåligt att din FPS sänks och sen använder bloatware som Action etc.

Har du ens testat Dxtory? Går ju att köra en trial, ställ in på UT video codec, spela in i 720p etc.

JA Jag har testat dxtory Och codecen. Blir Ju Skiit Stora file sizes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

JA Jag har testat dxtory Och codecen. Blir Ju Skiit Stora file sizes

Att spela in en timme gör en 100GB fil. Du har inte 100GB ledigt?

Permalänk
Inaktiv

Kan inte denna tråd bara Tas Bort Orkar inte med detta Jävla Tjafs

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217195:

Kan inte denna tråd bara Tas Bort Orkar inte med detta Jävla Tjafs

ja tycker det är synd att jag ser folk som försöker hjälpa dig få bättre FPS när din trådtitel är "hur kan Bf4 lagga" samt att du klagar på låg fps

attans då :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

För att uppdatera er. Mitt 7770 klarar av bf4 på medium i FULL HD

Visst naturligt vis:(((

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

http://www.sweclockers.com/recension/16735-geforce-gtx-650-ti...

Med tanke på att det är 40 % långsammare en 5870 som klarar det med nöd och näppe ( dock ej multiplayer dock för det kräver kräver mer och i bland blir det lite laggigt )

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

Visst naturligt vis:(((

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

http://www.sweclockers.com/recension/16735-geforce-gtx-650-ti...

Med tanke på att det är 40 % långsammare en 5870 som klarar det med nöd och näppe ( dock ej multiplayer dock för det kräver kräver mer och i bland blir det lite laggigt )

Han skrev även att han kunde posta bevis, gjorde han detta? Icke.

Skrivet av Laggzor:

ja tycker det är synd att jag ser folk som försöker hjälpa dig få bättre FPS när din trådtitel är "hur kan Bf4 lagga" samt att du klagar på låg fps

attans då :/

För att inte nämna "äsch skit i Windows 8 det funkar inte" och sen när man ser att han använder blotware, nä detta ska vi ha kvar.

För jag menar, är något gratis att testa och man vägrar, då får man väl lite skylla sig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweFox*:

Han skrev även att han kunde posta bevis, gjorde han detta? Icke.

Vem skulle posta bevis ?

Permalänk
Medlem

Vart får ni den här idiotin om att ta bort trådar och inlägg ifrån? Det är inte så det fungerar på ett forum.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217195:

Vem skulle posta bevis ?

wasprocker påstod att han kunde spela spelet på medium i 1080p och kunde visa detta vilket han inte gjorde utan han vägrade stänga ner spelet lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

wasprocker påstod att han kunde spela spelet på medium i 1080p och kunde visa detta vilket han inte gjorde utan han vägrade stänga ner spelet lol.

Hur hade du tänk att jag skulle bevisa det?

Edit: Jag förstår inte varför jag skulle ljuga om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

wasprocker påstod att han kunde spela spelet på medium i 1080p och kunde visa detta vilket han inte gjorde utan han vägrade stänga ner spelet lol.

I lold.

OnT: Lyssna på de tips du får raman02.

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasp:

Hur hade du tänk att jag skulle bevisa det?

Edit: Jag förstår inte varför jag skulle ljuga om detta?

Det var du som skrev att du kunde och sen försvann. Du kan spela in med Dxtory, du kan ta bilder, det finns många sätt.

För om man nu säger att du får bra FPS på medium så kommer inte Dxtory förstöra din FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det var du som skrev att du kunde och sen försvann. Du kan spela in med Dxtory, du kan ta bilder, det finns många sätt.

För om man nu säger att du får bra FPS på medium så kommer inte Dxtory förstöra din FPS.

-
Min cpu använding är på 100%, kan således inte spela in. Tar jag en bild så kan jag likga gärna fakea. Jag har ingen anledning i världen att ljuga om detta. Jag får imellan 40-60 fps på medium settings med mitt 7770ghz edition. Det får du ta på mitt ord. Kan ta ett screenshot med min gpu använding medans min preset syns?