Problem med att hitta Chassi-modell

Permalänk
Medlem

Problem med att hitta Chassi-modell

Hej,

Det här känns som en korkad fråga men i brist på annat gör jag ett försök här.

Jag har ett chassi från Antec och behöver veta om den stödjer utökat ATX, har ATX just nu. Jag hittar inte vad mitt chassi heter förutom Antec. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Permalänk
Skrivet av DjuDju:

Hej,

Det här känns som en korkad fråga men i brist på annat gör jag ett försök här.

Jag har ett chassi från Antec och behöver veta om den stödjer utökat ATX, har ATX just nu. Jag hittar inte vad mitt chassi heter förutom Antec. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Kolla antecs hemsida, under products kan du se deras chassin och du borde kunna hitta ditt där.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Kolla antecs hemsida, under products kan du se deras chassin och du borde kunna hitta ditt där.

Hittade den, se länk: http://www.antec.com/product.php?id=1080&pid=129
Såg att den inte stödjer utökad atx. Men har hittat ett moderkort som är utökad atx som jag gärna vill ha. Går det att lösa ändå eller måste jag byta chassi?

Permalänk
Skrivet av DjuDju:

Hittade den, se länk: http://www.antec.com/product.php?id=1080&pid=129
Såg att den inte stödjer utökad atx. Men har hittat ett moderkort som är utökad atx som jag gärna vill ha. Går det att lösa ändå eller måste jag byta chassi?

Står det att den inte stödjer utökad atx, så antar jag att det inte stödjer utökade atx.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats stoppa in en utökad atx i ett chassi som inte stödjer det? Det är ju trots allt knappt 2 cm som skiljer sig på höjden (om man jämför med atx).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DjuDju:

Har någon lyckats stoppa in en utökad atx i ett chassi som inte stödjer det? Det är ju trots allt knappt 2 cm som skiljer sig på höjden (om man jämför med atx).

Köp en annan låda istället

Permalänk
Medlem

Det var bittert:/

Permalänk
Medlem

Ingen som har en annan lösning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjuDju:

Ingen som har en annan lösning?

Använd ditt nuvarande chassi.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DjuDju:

Har någon lyckats stoppa in en utökad atx i ett chassi som inte stödjer det? Det är ju trots allt knappt 2 cm som skiljer sig på höjden (om man jämför med atx).

Då E-ATX kan vara upp till 86mm större så kan de ju inte skriva att det får plats på produktsidan, men om det du vill sätta i däremot bara är 2cm större så ser det ju ut som att det kan funka i det chassit. Att döma av bilden så kan det kanske krocka med hårddiskburen som är monterad i 5,25"-platserna, samt gissningsvis då även med eventuell optisk läsare.
Jag tycker du ska mäta och kolla om det får plats. Om det trots dina mätningar visar sig att det ändå inte får plats så får du ta den smällen då och antingen kapa i chassit eller köpa ett större. Det är ju inte direkt något speciellt med Antec Nine Hundred så du borde inte ha något problem att hitta ett vettigare.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tackar, ska testa:)

Permalänk
Medlem

Någon som har installerat ett Asus Rampage IV Extreme i fractal design R4? Har det upppstått några problem?