Laggar när jag spelar Ghost!

Permalänk
Medlem

Laggar när jag spelar Ghost!

Hej, det laggar för mig lite gran när jag spela Call Of Duty Ghost!

Inställningar på Ghost:

Display Mode: Full Screen
Image Quality: Normal
Screen Refresh Rate: 60Hz
Resolution: 1920x1080
Terrain Detail: Off
Shadows: Yes

Texture Resolution: Normal (Det är det lägsta)
Normal Map Resolution: Low
Specular Map Resolution: Low
Water Map Resolution: Low

Specs på min dator:

Inte Core i7 2600k
MSI Geforce GTX 770 4GB
8GB RAM Minne

Vet inte om det finns något mer som ghost kräver? Behöver väll inte skriva upp modekort osv?

Funderade på ifall det kan vara min 60Hz skärm som gör så att det känns som lagg.

Är detta en bra skärm att köpa isåfall?

BenQ XL2411T: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=767207&cks=ASS&assoc=9AC...

Adda mig gärna på skype så kan vi prata där

Skype: knasigkatt (Jag var liten då jag skaffade skype) Är 15 år nu!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=767207&cks=ASS&assoc=9AC...

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem

Sämsta spelet någonsin som är grymt ooptimerat = Avinstallera skiten

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Kan det vara min i7-2600k processor? Ska man köpa en bättre fläkt för 800kr eller ska man köpa en ny för 2500kr?

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxiiz:

Kan det vara min i7-2600k processor? Ska man köpa en bättre fläkt för 800kr eller ska man köpa en ny för 2500kr?

Knappast. Hur många fps har du?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Inga problem med din dator. Infinity ward har knapp laggt ner mycket tid på PC porten, vilket jag anser vara en av de sämsta portarna någonsin. Spelet känns nästa ospelbart för mig, och ja, det laggar väldigt mycket för mig också. Hoppas att det kommer någon patch snart som kan fixa det... Blev riktigt besviken då COD BO2 funkade riktigt bra på PC, men det är ju Treyarch som gjort det spelet, och de kan göra bra spel på PC.

Visa signatur

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Du ska kunna maxa skiten hur lätt som helst, inget fel på din hårdvara utan fel på skitspelet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Datorn är tillräckligt bra, spelet är riktigt dåligt optimerat.. vad har du för OS?

Permalänk
Skrivet av Flaxiiz:

Kan det vara min i7-2600k processor? Ska man köpa en bättre fläkt för 800kr eller ska man köpa en ny för 2500kr?

Det är inge fel på din dator! Det är fel på spelet. de är så dåligt optimerat! TB (TotalBiscut) han körde med ett TITAN och kunde inte ens hålla sig över 60 fps, det borde säga dig något...

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxiiz:

Kan det vara min i7-2600k processor? Ska man köpa en bättre fläkt för 800kr eller ska man köpa en ny för 2500kr?

Jag har samma CPU, inget problem för mig så det borde inte vara något cpu problem iaf. Jag kör dock på 780. Spelet är inte bra och verkar kräva sjukt mycket prestanda VS den ögongodis man får.

Permalänk
Avstängd

öhh ett TiTAN och han kommer inte över 60fps säkert...jag kör ett gammalt HD6970 och har konstant 91fps .
Några tips: har du Fraps startat så stäng av det, ställ om allt i options som står på AUTO till något annat, ställ in om du kör 16:9 eller 16:10 .. testa att köra windowed without border, sedan finns det även FPS/FOV unlocker att ladda ner [på egen risk] som funkar mycket bra.
upplever ni grafiken som soft så finns det en inställning i options som ni kan ställa om och grafiken blir knivskarp.
det är lite pyssel för att få spelet att se bra ut och funka bra men när allt är gjort så flyter det mycket bra,och ser mycket bra ut...ta er lite tid å fixa å trixa lite innan ni dömmer ut ett spel.

Permalänk
Medlem

WhiteOnyx@ Spelar på högsta inställningar 1080p och inte tycker jag att spelet ser så himla bra ut. Åtminstone när man tänker på prestandakrav dem har. Jämför man mot Battlefield 4 så tycker jag att Ghost kan gå och gömma sig nånstans när det kommer till grafiska delen. Sen tycker inte jag man ska behöva hålla på ladda ner en massa saker eller trixa mer än vad det finns att ändra i ett spel för att få det att se bra. På nåt sätt så är jag inte imponerad över deras nya grafikmotor. Känns som CoD står stilla i den fronten.

OT: Spelet är väldigt dålig optimerad, men med din dator så ska du lätt kunna spela det och inte på lägsta. Kanske testa med och av vsync? Fick själv ryckningar utan vsync men stabil och mjuk bild med vsync på.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd

smaken är som baken...men pillar du lite i options å testar dej fram så blir grafiken hästlängder bättre än något COD innan.. de har bara släppt en uppdatering sedan release så de lär ju optimera spelet en hel del framöver.. med de ändringar jag skrev i förra posten så har jag inga ryckningar,,allt flyter som smör,,största boven för mej var när jag hade FRAPS startad,det gav otroligt hackig gameplay.

Permalänk
Medlem

Du borde ha kollat

innan du köpte spelet.

btw, FoV cappat på 65 <3333333333333, MW2 i repris!

Visa signatur

_________
Intel > AMD