Permalänk
Medlem

Fläktcontroller för 3pin

Jag har nyligen bytt ut mina fläktar till corsair serie och med min NZXT fläktcontroller så klickar dessa fläktar, och jag har googleat lite för att få reda på att det är pågrund av att den skickar nån typ av pulser som fläktarna klickar, jag behöver ha en fläktkontroller som stryper volten i stil med hur en sån resistor kabeln funkar.
Den måste ha stöd för o styra 5 fläktar alternativt 3, men då möjligheten att ha två fläktar på samma kontroll.
Nån som har en aning om någon som fungerar på det sättet?

EDIT: av nån anledning lägger jag alla trådar som har med "kylning" att göra i fel kategori?

Permalänk
Rekordmedlem

De allra flesta separata fläktkontollers som finns klara av normala fläktar, det är i stort sett bara moderkorten som är begränsade till pwm.
Här har du en enkel manuell modell:
http://www.inet.se/produkt/5321325/scythe-kaze-q-3-5-flaktkon...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av xedoz1:

Jag har nyligen bytt ut mina fläktar till corsair serie och med min NZXT fläktcontroller så klickar dessa fläktar, och jag har googleat lite för att få reda på att det är pågrund av att den skickar nån typ av pulser som fläktarna klickar, jag behöver ha en fläktkontroller som stryper volten i stil med hur en sån resistor kabeln funkar.
Den måste ha stöd för o styra 5 fläktar alternativt 3, men då möjligheten att ha två fläktar på samma kontroll.
Nån som har en aning om någon som fungerar på det sättet?

EDIT: av nån anledning lägger jag alla trådar som har med "kylning" att göra i fel kategori?

Kan varmt rekommendera denna. Funkar bra för min rigg med 5 fläktar.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L