Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Har du amerikansk kabel tv hemma? Finns ett par smärre skillnader som tyvärr gör att det mesta av funktionaliteten vid TV tittande enbart fungera i USA.

Detta är ganska välkänt, gäller både Xb1 och Ps4.

"Xbox One: live TV available in US only at launch, requires separate device ..." http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live-tv-available-in...

Självklart måste man ju ha en box från sin TV-leverantör (alltid inkluderat i priset från sin leverantör). Däremot är det ju smidigt att kunna kontrollera allt via sin One.

Xbox One har samma funktionalitet i alla länder när det gäller TV. Det enda som behövs är leverantörens godkännande

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Självklart måste man ju ha en box från sin TV-leverantör (alltid inkluderat i priset från sin leverantör). Däremot är det ju smidigt att kunna kontrollera allt via sin One.

Skitsnack! Försök tänka lite utanför dina kära USA-ramar nu.. Man kan i många fall klara sig med en CI-modul som man kopplar in direkt i tvn via DVT-T. Med andra ord finns samma (eller bättre) funktionalitet sedan länge i nyare tv-apparater. Och då slipper man ju även att ha en extrabox och -fjärrkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Man kan i många fall klara sig med en CI-modul som man kopplar in direkt i tvn via DVT-T. Med andra ord finns samma (eller bättre) funktionalitet sedan länge i nyare tv-apparater. Och då slipper man ju även att ha en extrabox och -fjärrkontroll.

Förutom då om man bor i ett Com-Hem hus, där är det väl 90-tals-TiVo som gäller.

DÄR kan vi snacka om en total felsatsning.

Permalänk
Medlem

Microsoft har vell ändrat nu men. För en tid sedan när man jämnförde komponenter så hade Sony bättre. Nu ska dom vell vara ungefär samma nivå. Dock! Så satsar Sony mer på Indie genren. Därför så blir det Ps4 för mig. I framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha PS4. Har aldrig gillat xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Tjena!
Jag vill veta vilket ni tycker man ska köpa, själv tycker jag Xbox One.

Vad tycker ni?

Har du inte hört allt om Xbox One?
Köper man det är man ju bara efterbliven.... både dyrare, sämre, ännu dyrare och sjukt mycket sämre

Permalänk
Medlem

Ser ut att gå bra för Knack... herregud vilken flopp.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=714849

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Förutom då om man bor i ett Com-Hem hus, där är det väl 90-tals-TiVo som gäller.

DÄR kan vi snacka om en total felsatsning.

Lite OT- men måste säga att jag håller med om detta. Fick i veckan en riktig "premium" reklam angående TiVo. Liksom, wtf? Får aldrig reklam, men helvete vad de drar på stora trumman för detta.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

PS4 ska vara en konsol som är enbart inriktad på spel. Var är spelen? Knack verkar ju sämst, Killzone ser kanske lite bättre ut... och Resogun ser ut som ett spel som de skulle släppt till PS3. Okey, att det verkar sjukt kul, men ny generation?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

PS4 ska vara en konsol som är enbart inriktad på spel. Var är spelen? Knack verkar ju sämst, Killzone ser kanske lite bättre ut... och Resogun ser ut som ett spel som de skulle släppt till PS3. Okey, att det verkar sjukt kul, men ny generation?

Spelar själv BF4 på Ultra 1080p, men måste säga att det nya Killzone ser faktiskt bättre ut rent grafiskt i de videos jag sett.

Permalänk
Medlem

Skulle välja den som är bakåtkompatibel direkt, verkar inte som nån av dom blir de. Visst Gaikai kommer till ps4, men de lär ta ett tag, och då måste man väl ändå köpa spelen digitalt för att de ska funka. Får se om man köper 360 eller ps3 istället, tills de släpps nått intressant next gen. spel. Mest sugen på sånt som redan släpps och inte hunnit spela. Vissa spel passar inte att köra på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffster:

inget av det ... GTX Titan till hösten

780 TI, 780, titan... eller en PS4. I den ordningen.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Spelar själv BF4 på Ultra 1080p, men måste säga att det nya Killzone ser faktiskt bättre ut rent grafiskt i de videos jag sett.

Jo, det ser ju ganska fint ut. Men vinte så "Whoooo!". Miljöerna ser ut som att de inte kommer förändras så mycket.
Jag tror jag slänger in mitt 7970 i min HTPC istället. Då klarar jag mig denna generation.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av limneson:

Skulle välja den som är bakåtkompatibel direkt, verkar inte som nån av dom blir de. Visst Gaikai kommer till ps4, men de lär ta ett tag, och då måste man väl ändå köpa spelen digitalt för att de ska funka. Får se om man köper 360 eller ps3 istället, tills de släpps nått intressant next gen. spel. Mest sugen på sånt som redan släpps och inte hunnit spela. Vissa spel passar inte att köra på PC.

I och med att det är ett ganska rejält arkitekturbyte i både Xbox och Playstation jämfört med de föregående versionerna så är ju avsaknaden av bakåtkompatibilitet inte konstig eller ens oväntad.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa båda då jag mer är ute efter spelen när det gäller konsoler, resten klarar en PC av 10ggr bättre.

Tycker dock det är tråkigt att Xbox inte släpps nu, då jag tycker spelen som släpps till nu i början verkar mkt roligare än de på PS4.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

alltså seriöst, varför detta whinande om bakåtkompabilitet. Ärligt nu, hur mycket ps2 och xbox spel har ni spelat på era ps3 or 360? I mitt och alla jag känner så är svaret... INGA. Och om ni nu vill spela gamla spel så är det väl bara lira dem på den konsol ni köpte dem till?!

Permalänk

Ska man köpa PS4 ska man nog vänta ett tag till de har klarat ut hur stor eller liten del av enheterna som strular. De har t.o.m lyckats leverera ut en ej fungerande PS4 till en som var vinnare i en tävling om att få en PS4 innan den släpptes.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamse92:

Microsoft har vell ändrat nu men. För en tid sedan när man jämnförde komponenter så hade Sony bättre. Nu ska dom vell vara ungefär samma nivå. Dock! Så satsar Sony mer på Indie genren. Därför så blir det Ps4 för mig. I framtiden.

Sony har fortfarande rejält försprång när det gäller kraft i hårdvara. Det enda MS gjorde var att överklocka lite och det verkar inte ha hjälpt så mycket om man ser på spelen som fortfarande inte klarar av 1080p.

Skrivet av Oggmeiler:

Ser ut att gå bra för Knack... herregud vilken flopp.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=714849

kunde se på direkten att det skulle bli ett mediokert spel redan vid revealen i februari

Skrivet av Doktor_Krall:

Ska man köpa PS4 ska man nog vänta ett tag till de har klarat ut hur stor eller liten del av enheterna som strular. De har t.o.m lyckats leverera ut en ej fungerande PS4 till en som var vinnare i en tävling om att få en PS4 innan den släpptes.

0,4%

Permalänk
Medlem

Låt Antonio Banderas hjälp er välja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Läs på lite så får du bilda dig en egen uppfattning men jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan köpa en xbone när den är dyrare, har sämre hårdvara och funktioner som inte kommer att fungera i sverige, sen att de har försökt framtvinga always online drm på konsumenter och hånat dem efter man ifrågasatt det. Ps4:an har hyllats överallt och xboxen har sågats. Btw så stängs aldrig kameran av och fungerar den inte så fungerar inte ditt Xbox heller.. idéen var att om man hyr en film och ska titta på den så gäller den för ex 4 personer, om en till kommer in i rummet så ser den det och pausar filmen... Så.. Läs på innan du köper!

Detta talar för PS4:an;
*Likvärdig kontroll med XBone (äntligen)
*Bättre hårdvara
*Billigare hårdvara

Dock är XBone rätt trevlig den med. Häftiga finesser men förmodligen kommer ingen av dem till Sverige och när de väl gör det så är de inte speciellt användbara, de är där för att sälja konsoler..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Själv tänker jag inte köpa någon av dem, mest för att jag saknar pengar och bror min köper ett Playstation 4. Hade nog också köpt PS4 om jag nu kunde, mest för Killzone, bättre hårdvara och liknande.

Såg nyss på Reddit också att ****hub.com stödjer PS4, för den som vill använda rumble-funktionen i sin kontroll

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Sony har fortfarande rejält försprång när det gäller kraft i hårdvara. Det enda MS gjorde var att överklocka lite och det verkar inte ha hjälpt så mycket om man ser på spelen som fortfarande inte klarar av 1080p.

Du har uppenbarligen inte spelat eller sett bilder från Forza 5. 60fps i 1080p utan hack, med den bästa grafiken jag någonsin sett i ett racingspel (PC på 4k skärm inkluderat)

Angående den hela 720p uppskalat till 1080p debatten så kommer du att märka att Xbox One med COD:Ghosts inte laggar ner när det händer mycket på skärmen. PS4 varienten sjunker till riktigt låga fps. Jag föredrar flyt över 1080p. När det gäller Ryse så flyter spelet på bra i 1080p men de ville lägga in mer effekter och ögongodis istället så det är därför Ryse har 900p i upplösning

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Du har uppenbarligen inte spelat eller sett bilder från Forza 5. 60fps i 1080p utan hack, med den bästa grafiken jag någonsin sett i ett racingspel (PC på 4k skärm inkluderat)

Angående den hela 720p uppskalat till 1080p debatten så kommer du att märka att Xbox One med COD:Ghosts inte laggar ner när det händer mycket på skärmen. PS4 varienten sjunker till riktigt låga fps. Jag föredrar flyt över 1080p. När det gäller Ryse så flyter spelet på bra i 1080p men de ville lägga in mer effekter och ögongodis istället så det är därför Ryse har 900p i upplösning

Hur står det till med Dead Rising 3 då?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara helt ok reviews för många Xbox One spel. Bl.a Killer Instinct + Zoo Tycoon, även Dead Rising 3.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det verkar vara helt ok reviews för många Xbox One spel. Bl.a Killer Instinct + Zoo Tycoon, även Dead Rising 3.

Killer Instinct ser grymt ut, älskar musiken i spelet https://soundcloud.com/mickgordon/killer-instinct-2013-music-1. Är riktigt glad att Zoo Tycoon fått bra betyg, det ser riktigt mysig ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Du kanske ska ta o googla vilka spel som är släppta tillsammans med releasen.

Skrivet av jahsoldier:

alltså seriöst, varför detta whinande om bakåtkompabilitet. Ärligt nu, hur mycket ps2 och xbox spel har ni spelat på era ps3 or 360? I mitt och alla jag känner så är svaret... INGA. Och om ni nu vill spela gamla spel så är det väl bara lira dem på den konsol ni köpte dem till?!

Sony har ju gjort remake på God of war serien BLAND ANNAT till PS3, så detta kommer dom säkert fortsätta med. Har inte hört talas om något spel Microsoft gjort remake på till sina konsoller. Minns dock inte om 360 va bakåtkompatibel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Du kanske ska ta o googla vilka spel som är släppta tillsammans med releasen.

Vadå? Han skrev ju alla spel som PS4 har.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Viktigt att tänka på är att PS4 är lite snabbare, redan så har Xbox one varit tvungna att dra ner resolution lite, vilket kanske kan bli mer märkbart i framtiden. Dock så säger jag PC istället.

Permalänk
Medlem

Farsan fyller 50 och tänkte köpa en spelkonsol till honom, behöver dock lite hjälp utav er som har koll på grejerna.

Han spelar rätt mycket men samtidigt har dom en HTPC bredvid tvn samtidigt som det blir en hel del tv tittande på tvn också.

Det ultimata vore om det gick att kombinera detta på bästa sätt, Xbox One låter lovande med sina HTPC lösningar, någon som vet om det går att göra samma sak i PS4? Installera XBMC eller dylikt och sedan köra filmer via NAS.

Samtidigt verkar PS4 mer lovande när det kommer till gamingen, svårt val.

Snälla, vill inte lyssna på ert hat till en annan konsoll, fanboys undanbedes

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Detta talar för PS4:an;
*Likvärdig kontroll med XBone (äntligen)

Har XBone gyro/accelerometer i sin kontroller och kan känna av hur den lutas/vart den riktas? Touchpad?
Från vad jag sett är PS4 controllern helt överlägsen XBone, inte "likvärdig". Att den blivit lika skön/skönare att hålla i är en bonus