Permalänk

Klarar 450w detta?

Hej!

Beställde precis hem uppgradering till min dator från inet!
Detta:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4139849/2013-11-14

Klarar mitt XPX PRO 450w av detta???

Tacksam för snabba svar!

HJÄÄÄLP

Permalänk
Medlem

Enligt Inet så rekomenderas 500w för grafikkortet men kikar du i SweC tester så drar det 275w vid maxbelastning. Nu vet jag inte vad det är för kvalitet på ditt nätagg men det borde inte vara några problem.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Svar JA
Men jag skulle inte rekommendera det då som ovanstående skriver att grafikkortet rekommenderar 500W
Så om jag själv skulle köpa detta så skulle jag köra minst 500W fast helst minst 650W!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz|asus radeon hd 7950|adata ssd 120Gb|Seagate 250Gb|Gigabyte H87 mobo|custom VK|eyefinity setup|
acrylic VK kommer snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Det är inga problem. Rekommenderas 500W så är det en säkerhetsmarginal inräknat för att kunden kan ha ett dåligt budgetagg. I sweclockers test drog det som sagt 275W för hela datorn mätt i väggen med en överklockad CPU som drar en hel del. Så det finns marginal på ditt XFX 450.

Edit: XFX Pro tillverkas av Seasonic som anses göra väldigt bra nätdelar. Tänkte dock slänga in en fråga ifall någon känner till något mer konkret angående ryktet att XFX börjat smyga in capxon-kondingar i sina nätdelar?

Permalänk

Okej!
Vad bra!
Har tänkt att köpa ett nytt nätagg inom någon månad, men eftersom att detta gick över min budget så använder jag detta tillsvidare!

Tack för bra och snabba svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Det räcker och är ett kvalitetsagg som jag tycker du ska fortsätta använda. Finns ingen anledning att byta så länge det fungerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

Det är inga problem. Rekommenderas 500W så är det en säkerhetsmarginal inräknat för att kunden kan ha ett dåligt budgetagg. I sweclockers test drog det som sagt 275W för hela datorn mätt i väggen med en överklockad CPU som drar en hel del. Så det finns marginal på ditt XFX 450.

Edit: XFX Pro tillverkas av Seasonic som anses göra väldigt bra nätdelar. Tänkte dock slänga in en fråga ifall någon känner till något mer konkret angående ryktet att XFX börjat smyga in capxon-kondingar i sina nätdelar?

Har med hört det där ryktet här på swec men vet inget mer än det

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Har med hört det där ryktet här på swec men vet inget mer än det

Nej man blir lite sur på sig själv när man inte följer upp något intressant som man sett någon annan skriva, men så blir det väl när man har mycket att göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kerbo:

Nej man blir lite sur på sig själv när man inte följer upp något intressant som man sett någon annan skriva, men så blir det väl när man har mycket att göra.

Jag har ett XFX Core 550W köpt för någon månad sen. Får jag tid till helgen ska jag undersöka, men tyvärr måste datorn rivas och därför kan jag inte lova det.

Edit: Jag lyckades faktiskt se alla genom att lysa in med diodlampa och inspektionsspegel: Enbart japanska UCC och NCC i hela agget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Okej!
Vad bra!
Har tänkt att köpa ett nytt nätagg inom någon månad, men eftersom att detta gick över min budget så använder jag detta tillsvidare!

Tack för bra och snabba svar!

Det finns ingen som helst anledning för dig att köpa ett nytt nätaggregat, 450w är mer än tillräckligt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av coznaar:

Svar JA
Men jag skulle inte rekommendera det då som ovanstående skriver att grafikkortet rekommenderar 500W
Så om jag själv skulle köpa detta så skulle jag köra minst 500W fast helst minst 650W!

Varför 150 watt extra? Absolut är det värt om man vet att man kommer att uppgradera i framtiden, men 500 watt lär räcka om det står 500 watt rekommenderat och det är som sagt upphöjt med råge. Du kommer säkert kunna driva ditt system utan problem med 450watt.

Jag har kört mitt Corsair TX650 watt med en överklockad AMD phenom something something överklockad till 4GHz och även SLI 460 smått överklockade.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har ett XFX Core 550W köpt för någon månad sen. Får jag tid till helgen ska jag undersöka, men tyvärr måste datorn rivas och därför kan jag inte lova det.

Edit: Jag lyckades faktiskt se alla genom att lysa in med diodlampa och inspektionsspegel: Enbart japanska UCC och NCC i hela agget.

Ha ha du är en sann detektiv!

Skrivet av tayfox:

Varför 150 watt extra? Absolut är det värt om man vet att man kommer att uppgradera i framtiden, men 500 watt lär räcka om det står 500 watt rekommenderat och det är som sagt upphöjt med råge. Du kommer säkert kunna driva ditt system utan problem med 450watt.
Jag har kört mitt Corsair TX650 watt med en överklockad AMD phenom something something överklockad till 4GHz och även SLI 460 smått överklockade.

Det finns även fler parametrar att ta hänsyn till vid ett kraftigare val. Ljudnivå och verkningsgrad, då dessa varierar efter belastning. Tar vi hänsyn till ålder och slitage så påverkar även detta på lite längre sikt. Tillverkarens rekommendationer är givetvis satta med marginal.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Ha ha du är en sann detektiv!

Det finns även fler parametrar att ta hänsyn till vid ett kraftigare val. Ljudnivå och verkningsgrad, då dessa varierar efter belastning. Tar vi hänsyn till ålder och slitage så påverkar även detta på lite längre sikt. Tillverkarens rekommendationer är givetvis satta med marginal.

Okej toppen!

Får nämligen mina saker idag så vill gärna att allt funkar och de inte skadar komponenterna i längden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har ett XFX Core 550W köpt för någon månad sen. Får jag tid till helgen ska jag undersöka, men tyvärr måste datorn rivas och därför kan jag inte lova det.

Edit: Jag lyckades faktiskt se alla genom att lysa in med diodlampa och inspektionsspegel: Enbart japanska UCC och NCC i hela agget.

Ture Sventon, släng dig i väggen!
Då verkar det enbart ha varit ett elakt rykte man snappat upp. Tack för att du tog dig tid att både undersöka och svara. Jag hoppades faktiskt att du eller Lacrits skulle "svälja betet" och rota runt i minnet efter någon färsk artikel eller liknande. Detta var ju bättre eftersom man vet att ditt exemplar är köpt i handeln.

Fiske på Sweclockers, visst nappar det!

Skrivet av olsson1996:

Okej toppen!

Får nämligen mina saker idag så vill gärna att allt funkar och de inte skadar komponenterna i längden

Mycket bra tänkt, och lycka till med uppgraderingen.

Edit: Citerar pompa för info:

Skrivet av pompa_kumla:

Har med hört det där ryktet här på swec men vet inget mer än det