Permalänk
Medlem

Sålänge du ej har problem med din uppkoppling så är Bahnhof bra.
Men har du problem med uppkopplingen så har de väldigt dåligt kundbemötande och lång tid på att försöka fixa fel ja jag skriver försöka fixa fel efter 3 månader med ständig nerkoppling efter kl 19:00 på kvällarna så tröttnade jag och byte leverantör då hade jag ringt x antal gånger och mailat de svarade inte änns på mailen.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Har haft Bahnhof ett par år nu genom stadsnätet (100/10 Mbit/s) och har aldrig haft några som helst problem under den tiden med uppkoppling eller något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahanssonzxc:

Ledsen att behöva säga det här men jag har skaffat mig Bahnhof och jag ångrar det bittert!
Varför?
Jo, varje gång jag stängt av datorn (+ andra situationer) så måste jag "söka" efter bredbandet.
Jag kan alltså inte bara öppna bredbandet och sen är det bra med det...jag får ett felmeddelande som säger ungefär att uppkopplingen inte hittas...
Jag minns inte exakta ordalydelsen, men en ruta finns där man kan trycka och "hitta en lösning på problemet".
Jag trycker där....1 gång....1 gång till...1 gång till...1 gång till....och sen kanske det fungerar och internet startas.
Ibland går det på några gånger, ibland får man hålla på i 10 minuter.
En gång försvann internet helt och hållet. Jag ringde och de sa att de hade problem med en server eller sändare eller någonting, minns inte.
Vi har bytt ut den nu, sa dom och det ska fungera bättre nu. Tydligen hade fler ringt om liknande problem.
Jag kunde sen gå igenom;
trycka där....1 gång....1 gång till...1 gång till...1 gång till....och sen gick det.
Men ingenting har förändrats egentligen.
Jag misstänker att dom har en server som är extra dålig i Örebro-området, men vad vet jag...?!
Jag ska nu byta internetleverantör och det ska bli så skönt!

bor också i örebro och har haft noll problem att koppla upp mig. haft bahnhof sedan 2005... märkligt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof 100/10 och det fungerar utmärkt. Mina förädrar har använt Bahnhof i väldigt många år och varit nöjda. Kan varmt rekommendera dem!

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowge:

Hej

Får snart in fiber i huset och hade tänkt att köra med Bahnhofs 100/100.

Så nu skulle jag vela höra från Er vad ni tycker om Bahnhof. Är det ett bra val? Läste att deras support är kass, stämmer det? Bör man välja en annan ISP?

Tackar på förhand!

Jag har bahnhof och det har funkat bra. Säkert ingen skillnad mot andra rent hastighetsmässigt, och andra har nog bättre support, men jag trivs med att ha en ISP som vågar vara en nagel i ögat på etablicemanget.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har bahnhof och det har funkat bra. Säkert ingen skillnad mot andra rent hastighetsmässigt, och andra har nog bättre support, men jag trivs med att ha en ISP som vågar vara en nagel i ögat på etablicemanget.

Jo, har haft dem i lite mer än ett halvår nu och är helnöjd

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Har haft Banhof i ca 3,5 år nu Stadsnät i Stockholm. Så länge allt fungerar är de bra, men kundtjänsten är nog t om sämre än Comhem var för ett antal år sedan. De går knappt att få kontakt med via telefon, har orkat vänta 2 ggr under de här åren. Nu har jag provat då och då sedan septmeber och inte kommit fram alls, det längsta jag väntat innan jag gett upp är 55 minuter i kö, det kortaste 25 mnuter. Via formulär eller email så har jag fått svar efter 23 dagar senast! För 2 år sedan det snabbaste svaret hittills - 10 dagar. Det längsta svaret tog 6 veckor! 2 felanmälningar har jag inte fått svar på alls. Tidigare var det väl OK eftersom det knappt varit några problem, enstaka tillfälliga förutom 2011. Då fick jag gå via hyresvärden Svebo för att få någon hjälp, det var något som var felinställt efter ett avbortt.
Nu sedan Zitius tog över driften och de ställde om nätet så är det ständiga avbrott och hastigheten som varit stabil på runt 95 ned och 80-90 ned (betalar för 100/100) svajar mellan 2Mbit-50Mbit oftast. Någon enstaka gång uppe i 90 ned och 60 upp. Sedan i slutet på september tror jag. Kom aldrig fram via telefon. Via mail fick jag ett goddagyxskaftsvar efter 23 dagar med ingen hjälp alls och samma problem fortfarande. Under driftinfo syns aldrig några störningar här även när det är eller varit avbrott. Och jo, såklart att jag har startat om allting tusen ggr, provat med 3 olika datorer direkt med lina i uttaget osv.

Nu tänker jag skicka ut loggar över problemen till hyresvärd, Zitius, Banhof m fl. Sedan sätta mej och ringa alla som erbjuder samma tjänst här och byta till den som svarar snabbast på kundservice och som verkar veta vad de sysslar med. Less på sånt här. Ta betalt går lätt, men service är svårt det.

Permalänk
Medlem

Hmm.. har haft dem i en vecka och det har varit bara problem. Avbrott i timmar, stängs ner på kvällen, och nu"kan inte koppla upp mot mot ****-wifi routern)