Permalänk

Luftkylning

Yo, tänkte bara höra med er om fläktar osv, jag köpte ett nytt chassi där det redan satt två fläktar i och nu satte själv in två stycken tilll, vilket håll ska jag mata dom på? Ska dom två blåsa ut eller in? Kom gärna med lite förslag och behöver jag verkligen 4 fläktar i ett miditower?

Permalänk
Medlem

Minst lika många fläktar ska blåsa in som ut, gärna fler som blåser in och har du bara ett grafikkort räcker nästan alltid två fläktar.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Minst lika många fläktar ska blåsa in som ut, gärna fler som blåser in och har du bara ett grafikkort räcker nästan alltid två fläktar.

Så en fram som blåser in och en bak som blåser ut? Låter det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattejaaaz:

Så en fram som blåser in och en bak som blåser ut? Låter det bra

Yes och om du vill sänka temperaturerna ytterligare sätter du en till i fronten.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM