Ett gäng fixar för er som har problem med CoD Ghosts

Permalänk
Medlem

Ett gäng fixar för er som har problem med CoD Ghosts

Skamlöst taget och översatt från reddit.

  • Problem med att musen beter sig konstigt? Nevigera till Steam\SteamApps\common\Call of Duty Ghosts\players2 och öppna config_mp.cfg. Ändra värdet r_elevatedPriority från 1 till 0. Detta ställer om prioriteten till spelet vilket gör att musacceleration stängs av korrekt (gör samma med config.cfg om du har även har problem med single player).

  • ** Ställ om FOVen genom programmet Fovely FoV Changer. (** OBS! läs nedan)

  • Stäng av DoF, Terrain Detail, Motion Blur samt Distortion.

  • Sätt Image QualityExtra, alla andra inställningar uppskalar bara från 720 så det ser suddigt ut.

  • Ställ in din Aspec Ratio manuellt.

  • Ställ även in Textures manuellt! Tydligen ställer spelet in de högsta så ifall man inte lirar från en SSD kommer spelet ha svårt att hänga med och sega ner både CPU och GPU.

** Angånende att ändra FOVen med programmet Fovely FoV Changer.
FOVen i CoD Ghosts är satt till horribla 65 vilket jag nog själv inte är ensam om att tycka är alldeles för litet och inzoomat. Tyvärr så har IW inte lagt till någon option så man kan ändra detta men det finns ett program som ändrar detta åt dig. Dock är detta ett externt program som du kör samtidigt som spelet så risken finns att du kanske blir bannad för det. Dock har detta program funnits ett bra tag och många använde det även till MW3 när det kom och än så länge finns det inga kända rapporter om att någon har blivit bannad på grund av det. Enligt en utvecklare för spelet på Twitter där någon frågade så svarade hon att hon skulle kolla upp det men att de inte bannat någon tidigare för det. Men skulle ni mot all förmodan bli bannade på grund av detta så har ni blivit varnade!

Enligt mig så var musproblemet och FOVen en bidragande faktor till varför jag först inte gillade Ghosts men efter dessa småfixes blev det mycket mer spelbart och faktiskt rätt kul (om än ganska likt föregående spel). Här nedan ser ni i alla fall hur stor skillnad det blir om man drar upp FOVen.

FOV 65, det spelet är låst till.

FOV 90

FOV 100

FOV 110

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Följande kan vara en bra sak för oss som sitter med snabbare skärmar och inte gillar att vara låst till 91 fps
http://linustechtips.com/main/topic/73124-fps-unlocker-is-rel...

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Avstängd

Det här var riktigt bra tips,dom funkade perfekt för mig:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nån som kan ladda up fov changer hos mediafire eller nåt? eller skicka via pm.
Står sidan är nere där man kan ladda ner den.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Nån som kan ladda up fov changer hos mediafire eller nåt? eller skicka via pm.
Står sidan är nere där man kan ladda ner den.

Du har PM.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Har ett annat problem nu skiten krashar bara fan, efter 10-15 min. Inga fel meddelande eller nåt hänt i alla mina matcher nu, har inte kört klart en enda jävla game -,- Nåt tips?

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Hitta lite fler, prestanda fixar:

The settings I changed in the Nvidia Control Panel are:

1: Multi-Display/mixed-GPU acceleration From Multiple Display Performance Mode to Single Display Performance Mode
2: Power Management Mode - From Adaptive to Prefer Maximum Performance
3: Texture Filtering Quality - From Quality to High Performance
4: Vertical Synce From Use 3D Application to Off

In the gamemp.cfg file located in:
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Call of Duty Ghosts\players2

seta cl_packetdup From 2 to 5
seta r_elevatedPriority From 1 to 0
seta cl_maxPing From 800 to 60

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd

Kan tyvärr inte ge något bra tips för högre prestanda, mitt spel har inte laggat in-game tills nu igår, menyn laggar dock oerhört mkt och har gjort sen start. En sak om dessa olika fov-program. De är inte korrekta, de ändrar oftast inte zoom-foven, bara på sniper och vissa sikten, och att byta mellan att sikta med 65 fov och 90 fov i samma match tex, är nästan omöjligt, sensen byts, så ett tips kanske skulle vara att faktiskt spela på grund foven, fast det skulle jag aldrig klara, skiter i sniper istället, tror jag, men fan så tråkigt det kommer bli!

På tal om fov/fps-program igen, körde fovely i början, sen uberclips fov OCh fps unlocker, det gjorde spelet mycket flytigare, men nu funderar inget av dom två programen länge, bara den "lagliga" fov-ändraren, någon som vet nått om detta?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Kan tyvärr inte ge något bra tips för högre prestanda, mitt spel har inte laggat in-game tills nu igår, menyn laggar dock oerhört mkt och har gjort sen start. En sak om dessa olika fov-program. De är inte korrekta, de ändrar oftast inte zoom-foven, bara på sniper och vissa sikten, och att byta mellan att sikta med 65 fov och 90 fov i samma match tex, är nästan omöjligt, sensen byts, så ett tips kanske skulle vara att faktiskt spela på grund foven, fast det skulle jag aldrig klara, skiter i sniper istället, tror jag, men fan så tråkigt det kommer bli!

På tal om fov/fps-program igen, körde fovely i början, sen uberclips fov OCh fps unlocker, det gjorde spelet mycket flytigare, men nu funderar inget av dom två programen länge, bara den "lagliga" fov-ändraren, någon som vet nått om detta?

Detta står i readme filen:
Q: How come the zoomed-in (aimed-down sight) FoV won't change too?
-
A: That's how the "cg_fov" variable has ever worked. It would be easy to switch to the "cg_fovScale" variable, but it would allow people to use the FoV changer as an all-purpose variable zoom, which is seen as an unfair advantage by many.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Menyn laggade från start, men spelet har inte laggat in-game tills idag, eller igår, vad ska jag göra? Det känns super laggigt nu?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+