Permalänk
Medlem

Corsair Link H100i funkar inte

Hej!

Igår köpte jag en ny CPU kylare en H100i jag instalera den och den funkade perfekt fläktarna börja snurra och led ljuset var på. men när jag installera corsair link hitta den inte fläktarna. och jag kunde inte heller ändra led ljuset som man ska kunna ändra färger på. jag tror inte att jag har kopplat något fel för jag följde en guid om hur man ska installera den på youtube och kollade manualen som medföljer.

Permalänk
Avstängd

Hej Moe132

Fungerar din Corsair Link för andra enheter i systemet?
Har du Corsair node och samtliga komponenter korrekt installerade?

Fortsätt pröva under söndagen, du har egentligen två alternativ, kontakta Corsairs support på måndag, eller returnerna produkten till återförsäljaren för att antingen få en ny alt. annan produkt. Sannolikheten att den är trasig är inte särskilt hög, om du inte använder Corsair link på övriga komponenter i systemet och har köpt deras LINK enhet, så hade jag bytt CPU kylare.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av moe132:

Hej!

Igår köpte jag en ny CPU kylare en H100i jag instalera den och den funkade perfekt fläktarna börja snurra och led ljuset var på. men när jag installera corsair link hitta den inte fläktarna. och jag kunde inte heller ändra led ljuset som man ska kunna ändra färger på. jag tror inte att jag har kopplat något fel för jag följde en guid om hur man ska installera den på youtube och kollade manualen som medföljer.

Har du kopplat in förgreningskabeln man sätter på CPU-blocket och sen i fläktkablarna ?
Har du kopplat in USB-sladden i CPU-blocket och sen i en intern USB-kontakt ?

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem
Skrivet av moe132:

Hej!

Igår köpte jag en ny CPU kylare en H100i jag instalera den och den funkade perfekt fläktarna börja snurra och led ljuset var på. men när jag installera corsair link hitta den inte fläktarna. och jag kunde inte heller ändra led ljuset som man ska kunna ändra färger på. jag tror inte att jag har kopplat något fel för jag följde en guid om hur man ska installera den på youtube och kollade manualen som medföljer.

Kan säga att jag har samma problem. Har försökt att lösa det i en evighet, men inte lyckats.

Permalänk

HAde "nästan" samma problem som dig, men löste det idag med denna snubbens länk: https://www.youtube.com/watch?v=5uBCLYmgcDo (om du har två "mappar" så ska du göra samma sak i båda och sedan starta om) shout out till Rasmusnystrom som gav den till mig här på swec

EDIT: länk till min tråd där jag löste det: #14094059

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Tack så JÄVLIGT mycket!!ElmBorgarn, du anar inte hur glad jag blev när jag såg alla fläkta och ledljuset poppa upp

Permalänk
Skrivet av moe132:

Tack så JÄVLIGT mycket!!ElmBorgarn, du anar inte hur glad jag blev när jag såg alla fläkta och ledljuset poppa upp

Hehe, det var så lite så!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

Btw bra val av kylare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska