LG Optimus G2, Xperia Z eller LG Google Nexus 5?

Permalänk
Medlem

LG Optimus G2, Xperia Z eller LG Google Nexus 5?

Min telefon har gått sönder och är ute efter en ny och känner mig lite lost! Hjälp mig att välja!

Mina krav är:
Budget ca 4-4500:-
LTE-stöd.
5-tumsskärm

Är inne på någon av LG Optimus G2, Sony Xperia Z eller Nexus 5.

Fördelar med Xperian är att den är snygg och stilren samt tål vatten. Nackdel att det inte är den senaste modellen, vet dock inte hur mycket det hunnit utvecklas.
Nexus lockar med android KitKat, kommer det att vara bra mycket bättre än Jelly Bean så att det motiverar till ett köp?
LG Optimus vet jag faktiskt inte så mycket om. Men 5.2 tumsskärmen är lockande.
Samsung Galaxy S4 skulle kunna vara ett alternativ men då tycker jag att LG:n eller Xperian är snyggare. Men utseende är inte allt om det skulle vara annat som talar för denna.

Vad ser ni för för- och nackdelar med dessa? Synpunkter och tankar tas tacksamt emot!

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Kan bara svara för två av dessa Sony Xperia Z och LG G2.

Jag hade z:an innan jag köpte en ny och då stod det mellan Sony Xperia z1 och G2:an jag har alltid haft Sony innan och brukar vara trogen men denna gången valde jag faktiskt G2:an.

Anledningen varför jag köpte en ny telefon vart eftersom Z:an´s batteri tid vart riktigt usel och då kändes det naturliga bytet att skaffa en Z1 eftersom dom ökat batterikapaciteten... men enligt testerna vart LG G2 bättre på den punkten så därför valde jag den... och mycket riktigt håller batteriet väldigt bra.

T ex har 51% kvar av batteriet och då har telefonen varit på i 116 timmar och 3 timmars skärm tid med appar och wifi på.

slutsats jag valde Lg G2 före mitt favorit märke det säger en del om G2:an har du fler frågor svarar jag gärna.

Mvh

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazette:

Kan bara svara för två av dessa Sony Xperia Z och LG G2.

Jag hade z:an innan jag köpte en ny och då stod det mellan Sony Xperia z1 och G2:an jag har alltid haft Sony innan och brukar vara trogen men denna gången valde jag faktiskt G2:an.

Anledningen varför jag köpte en ny telefon vart eftersom Z:an´s batteri tid vart riktigt usel och då kändes det naturliga bytet att skaffa en Z1 eftersom dom ökat batterikapaciteten... men enligt testerna vart LG G2 bättre på den punkten så därför valde jag den... och mycket riktigt håller batteriet väldigt bra.

T ex har 51% kvar av batteriet och då har telefonen varit på i 116 timmar och 3 timmars skärm tid med appar och wifi på.

slutsats jag valde Lg G2 före mitt favorit märke det säger en del om G2:an har du fler frågor svarar jag gärna.

Mvh

OK, tack!
Om man bortser från batteritiden, hur tycker du funktionerna i övrigt skiljer sig mellan Xperian och G2:an?

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Enkelt val LG optimus G2. Nexus 5 är även den bra och om man är en sådan person som känner sig sämre än alla andra om man inte kör med absolut nyaste android uppgraderingen som för tillfället finns (hur små ändringarna än må vara) så ska du givetvis köpa en sådan. Annars gör det mindre batteriet gentemot g2'an att den får se sig slagen av g2'an.

Sonys modell är för den stilmedvetna som annars hade köpt en iPhone. Men det är inte en modell för den som verkligen vill ha en riktig brukstelefon för då väljer du g2'an

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny_85:

OK, tack!
Om man bortser från batteritiden, hur tycker du funktionerna i övrigt skiljer sig mellan Xperian och G2:an?

UI -Xperian har mindre bloat..G2 har fler finesser
Skärm-G2 bättre skärm Ips lite överdrivna färger bättre vinklar än z:an och större skärm/mindre besels
Kameran-G2 an mycket bättre kamera än z:an dock jämt med z1
Processor-Snabbare processor på G2
Kvalite/bygg- där vinner Z:an med sin vattentålighet och lite mer robusta känsla dock tycker jag G2:an inte känns lika plastig som ex S4

om jag glömt något är de bara o fråga ..vill du ha en Sony tycker jag att du skall kolla i fyndhörnan på Netonnet och kolla efte en Z1 istället .

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Enkelt val LG optimus G2. Nexus 5 är även den bra och om man är en sådan person som känner sig sämre än alla andra om man inte kör med absolut nyaste android uppgraderingen som för tillfället finns (hur små ändringarna än må vara) så ska du givetvis köpa en sådan. Annars gör det mindre batteriet gentemot g2'an att den får se sig slagen av g2'an.

Sonys modell är för den stilmedvetna som annars hade köpt en iPhone. Men det är inte en modell för den som verkligen vill ha en riktig brukstelefon för då väljer du g2'an

Skrivet av Gazette:

UI -Xperian har mindre bloat..G2 har fler finesser
Skärm-G2 bättre skärm Ips lite överdrivna färger bättre vinklar än z:an och större skärm/mindre besels
Kameran-G2 an mycket bättre kamera än z:an dock jämt med z1
Processor-Snabbare processor på G2
Kvalite/bygg- där vinner Z:an med sin vattentålighet och lite mer robusta känsla dock tycker jag G2:an inte känns lika plastig som ex S4

om jag glömt något är de bara o fråga ..vill du ha en Sony tycker jag att du skall kolla i fyndhörnan på Netonnet och kolla efte en Z1 istället .

Har överlagt med hövdingen hemma nu och bestämt att öka upp budgeten. Kommer därför inhandla en Z1 idag. Prioriterar designen som jag gillar skarpt framför "bruksegenskaperna" hos G2:an

Tack för er input!

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

3800kr för G2. Lite skillnad i pris mot övriga likvärdiga toppmodeller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2114508

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

3800kr för G2. Lite skillnad i pris mot övriga likvärdiga toppmodeller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2114508

Tack för tipset! Snart en glad ägare till en G2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

3800kr för G2. Lite skillnad i pris mot övriga likvärdiga toppmodeller

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2114508

Skrivet av attilakok:

Tack för tipset! Snart en glad ägare till en G2!

Det blev en Z1 på SIBA för 4600:-, nice!. De har 20 % rabatt på hela sortimentet om man köper med SIBA-kortet idag och imorgon.

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny_85:

Det blev en Z1 på SIBA för 4600:-, nice!. De har 20 % rabatt på hela sortimentet om man köper med SIBA-kortet idag och imorgon.

Dåligt val du skulle valt LG G2 istället men your loss

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Dåligt val du skulle valt LG G2 istället men your loss

^Lyssna inte på honom, du gjorde ett utmärkt val. Både Z1 och G2 är bra val

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Dåligt val du skulle valt LG G2 istället men your loss

Inte ett dåligt val på något sätt, knappast någon loss

Permalänk
Medlem

Jag får helt enkelt ta konsekvenserna av mitt handlande o försöka leva med Z1:an

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Ja och du har köpt väldigt bra mobil,inget snack om saken

Permalänk

Bra val, du kommer inte bli missnöjd, z1 är en riktigt läcker mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ingen dålig telefon, absolut inte, men stod själv och valde och kände att G2:an var mer tilltalande på alla punkter i stort sett, så tog den!

Är otroligt nöjd med mitt val.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Lär 3,8 vara ett 'riktpris' för framtiden eller bara tillfälligt tro? Mobilen kostar ju lika mycket som, eller mindre än nexus 5. Enda fördelen med nexusen är snabbare uppdateringar, men annars är ju G2 ganska överlägsen känns det som?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

DEt enda minuset G2 verkar ha är att kameran är seg som sirap, autofukusen tar 2 sek att fokusera jämfört med min htc one x som grejar det på 0,2 sek typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny_85:

Min telefon har gått sönder och är ute efter den ny och känner mig lite lost! Hjälp mig att välja!

Mi. krav är:
Budget ca 4-4500:-
LTE-stöd.
5-tumsskärm

Är inne på någon av LG Optimus G2, Sony Xperia Z eller Nexus 5.

Fördelar med Xperian är att den är snygg och stilren samt tål vatten. Nackdel att det inte är den senaste modellen, vet dock inte hur mycket det hunnit utvecklas.
Nexus lockar med android KitKat, kommer det att vara bra mycket bättre än Jelly Bean så att det motiverar till ett köp?
LG Optimus vet jag faktiskt inte så mycket om. Men 5.2 tumsskärmen är lockande.
Samsung Galaxy S4 skulle kunna vara ett alternativ men då tycker jag att LG:n eller Xperian är snyggare. Men utseende är inte allt om det skulle vara annat som talar för denna.

Vad ser ni för för- och nackdelar med dessa? Synpunkter och tankar tas tacksamt emot!

Kan bara svara ang Zn, bröt av min efter 2v. Hade den i fickan på mina jobbyxor och gick i en trappa. Den är alltså väldigt vek. Den samlar även damm o ludd som en tok, har du den i fickan så är den full med fibrer fr tyg.
Den är bara dammfri direkt efter du sköljt av den
Skärmen är inte den bästa heller, dåliga betraktningsvinklar.
Batteriet är rätt kasst.
Den är däremot snygg.
Kör med en N4 nu istället och är väldigt nöjd, bara batteriet som är i minsta laget, men betydligt bättre än Zn på den fronten.

Jag skulle nog röstat på en G2a om jag skulle ha en ny idag, även om den är full med bloat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Ja, G2 är en bättre telefon på i princip alla piunkter. Du får större skärm i mindre format vilket säger endel också.
Kameran är _något_ sämre på G2 kvalitétsmässigt samt att den är något slöare vid autofokus som ovan nämnt men detta löser säkert LG med någon update.

G2 känns rappare än vad Z1 gör också, i nästan allt den gör. Den är enligt Anandtech rappare i nästan alla test också så det är inte placebo.

Vad gäller knapparna på baksidan så är det ovant i början men sitter jävligt rätt, tycker att LG tänkt till här. Sedan är den jävligt snygg med.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att det kommer en uppdatering på kamran för den tar väldigt dåliga bildet så fort objektet rör sig lite

Permalänk
Medlem

Någon som tänkt på att batteriet är "fast"?
Fullständigt galet anser jag.. är det tänkt att man byter mobilen när man slitit ut det då?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Skrivet av AlbinLoan:

Ja, G2 är en bättre telefon på i princip alla piunkter. Du får större skärm i mindre format vilket säger endel också.
Kameran är _något_ sämre på G2 kvalitétsmässigt samt att den är något slöare vid autofokus som ovan nämnt men detta löser säkert LG med någon update.

G2 känns rappare än vad Z1 gör också, i nästan allt den gör. Den är enligt Anandtech rappare i nästan alla test också så det är inte placebo.

Vad gäller knapparna på baksidan så är det ovant i början men sitter jävligt rätt, tycker att LG tänkt till här. Sedan är den jävligt snygg med.

G2 rappare än Z1? Hehe inte en chans, jag testade dem i en butik och Z1 var snabbast på allt.
Denna video visar samma resultat

Skickades från m.sweclockers.com