corsair 330r vs fractal design r4

Permalänk
Medlem

corsair 330r vs fractal design r4

Hej! Jag ska köpa ett nytt chassi och bygga ett tystare system. Men jag vet inte vilket chassi jag ska köpa, corsair 330r eller fractal design r4? Vilket tycker DU är bäst och varför?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon erfarenhet om något av dessa chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeniva1:

Ingen som har någon erfarenhet om något av dessa chassin?

Tycker med tanke på recensionerna du bör ta R4 isåfall

Men kolla här
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1967359 så ser du vad de tycker

Eller här

http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_carbide_330r/

Sen kolla Swec recension av R4 och jämför

Bilda dig en egen uppfattning helt enkelt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Sitter själv på R4. Har ingen erfarenhet av 330R.

Tyckte det var lätt att bygga i R4:an. Diggar de löstagbara HDD-burarna för att minska vikten och öka luftflödet. Gillar även fläktkontrollen som är inbyggd. Får se hur det blir när man fixar vattenkylning.

Permalänk

Corsair chassit har nog något bättre byggkvalitet bland annat men skilljer nog inte jätte mkt, Köp det du tycker är snyggast

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeniva1:

Hej! Jag ska köpa ett nytt chassi och bygga ett tystare system. Men jag vet inte vilket chassi jag ska köpa, corsair 330r eller fractal design r4? Vilket tycker DU är bäst och varför?

Tacksam för svar.

Ser ut att vara samma skitvaggor för hårddiskar i 330r som i air 540, så räkna inte med att ha en mekanisk hårddisk. De går sönder vid fysisk kontakt. har hört att de går sönder om man spelar för hög musik i närheten också. Jag hade tagit r4.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Har beställt ett 330r, men när jag började kolla på youtube så verkade det inte vara så bra, så byter nog det mot r4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonkung:

Sitter själv på R4.

Det låter obekvämt, duger inte stol?

Permalänk
Medlem

sitter med ett xl r2 (är väl samma som ett r4)
Har en polare med 330r, helt ok chassi. men ganska dåligt airflow har han sagt själv, xl r2an har ganska bra vad jag har märkt. gillar hdd burarna r4an.

fractal alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det låter obekvämt, duger inte stol?

+1

Permalänk
Medlem

Eller har ni något annat chassi som är stilrent och tyst?

Permalänk
Medlem

Stål är rätt så tyst, det är komponenteran som väsnas ;), ett Corsair 350D (utan fönster) är stilrent.

Skrivet av jeniva1:

Eller har ni något annat chassi som är stilrent och tyst?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Stål är rätt så tyst, det är komponenteran som väsnas ;), ett Corsair 350D (utan fönster) är stilrent.

Men vibrationer i chassit låter rätt mycket de också

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Corsair chassit har nog något bättre byggkvalitet bland annat men skilljer nog inte jätte mkt, Köp det du tycker är snyggast

Skulle vilja se den byggkvalitén Tappade ju nästan hakan av R4

Permalänk
Medlem

Använder själv ett Fractal Design R3 och är väldigt nöjd så jag tror R4 skulle vara ett bra köp.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeniva1:

Eller har ni något annat chassi som är stilrent och tyst?

Fractal Design Arc R2

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Det fick bli ett R4