Fanimej skall man behöva överge Nvidia?? Är inte ni trötta på detta?? :(

Permalänk
Medlem

Fanimej skall man behöva överge Nvidia?? Är inte ni trötta på detta?? :(

Hejsan!

Jag bara undrar, skall man behöva överge Nvidia??
Har varit ett troget fan i många år, men för varje release så blir man mer och mer sugen på att gå över till Radeon. Den enda fördelen som jag ser med dom är att de har CUDA och snyggare/bättre kylare. De fungerar således bättre med renderingar och så vidare.

GTX korten är:
1) Dyra som as! Köper ett R9 290 för ~3500kr, ibland 3k blankt då de är på rea lite nu och då. Händer nästan aldrig med Nvidia.
2) Prestandamässigt ganska värdelösa. Ja visst de har ju 780Ti nu, men jämfört med priset på ett 290 så får jag två sådana, som defenitivt gör potatismos av 780Ti. Oj vad jag blev imponerad...
3) De kör över sina kunder. Jag kan inte annat än tycka synd om de (och jag själv) som köpte GTX Titan för dyra pengar, när de sedan släpper GTX 780 direkt efter som presterar bättre och kostar 2/3 av priset. Sedan kommer GTX 780Ti som häller ännu mer salt i såren!

I princip vilket kort man än kollar på, så finns ett Radeon som är billigare med samma prestanda. Är det bara jag som börjar bli trött på detta??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Titan var ju ett premium kort och kom långt före 780 och 780 Ti.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

780 va väl knappast bättre än Titan.

Och Titan är snart 1 år gammalt så klart som fan dom släpper snabbare kort idag.

Jag köper Nvidia just pga deras bygg kvalitet och stabila drivrutiner

Har Själv Titan och ångrar mig inte en sekund att jag köpte det..Samma prestanda i snart 1 år som dom nya korten som säljs idag.

Inge missljud eller annat strul utan det har bara tuffat på..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Dom är dyra ja men man får vad man betalar för tycker ja.aldrig haft nåt strul med drivrutiner tex vilket jag haft med ati kort .
sen håller jag med om priserna varit lite sisådär men det blir så när dom varit ensamma på tronen

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv

Behöver du snabbare kort eller vill du bara ha det nyaste?
Du klarar dig säkert bra med ett titan ett tag till.

Hade du köpt ett amd kort för något år sedan så hade du ju fått köpa nytt efter en månad för att uppgradera till lite bättre.
Du betalar ju för kvalitet som varar med nvidia.

Permalänk
Medlem

Du tröttnar på Nvidia? För att de är dyra?
Gå över till AMD? Jag förstår inte varför folk väljer sidor? Ta de som känns bättre bara? Att vara ett "fan" är bara löjligt och barnsligt?
Vi sitter inte direkt och oddsar på fotboll ellerhur?

Titan är 1 år gammal snart, och är för övrigt inte direkt ett spelkort.
De presterade bättre och många köpte de sure. 780Ti är billigare för att de är ett spelkort.
Köper du ett AMD kort för 3.5, så satsa på att köpa en eftermarknads kylare också för minst 500, sedan montera på den och förlora garantin... Där har du 4k..
Tror inte du kommer att gilla ljudet samt värmen AMDs referens skapar idag.

Men förstår inte varför de alltid ska starta krig mellan dem... Och jag fattar inte poängen med tråden? Du är trött, ok, fine, Varför skulle vi bry oss? Du skapar bara krigs trådar..

EYY Sweclockers, jag är trött på att min näsa kliar när jag spelar BF, och jag släpper musen och dör..OK? Ska skapa en tråd för det nu, brb.

Permalänk
Medlem

Köp det som ger mest prestanda/kvalité för pengarna. Har aldrig förstått fanboys, har haft både AMD, Nvidia och Intel genom mina dagar.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siggen:

Hejsan!

Jag bara undrar, skall man behöva överge Nvidia??
Har varit ett troget fan i många år, men för varje release så blir man mer och mer sugen på att gå över till Radeon. Den enda fördelen som jag ser med dom är att de har CUDA och snyggare/bättre kylare. De fungerar således bättre med renderingar och så vidare.

GTX korten är:
1) Dyra som as! Köper ett R9 290 för ~3500kr, ibland 3k blankt då de är på rea lite nu och då. Händer nästan aldrig med Nvidia.
2) Prestandamässigt ganska värdelösa. Ja visst de har ju 780Ti nu, men jämfört med priset på ett 290 så får jag två sådana, som defenitivt gör potatismos av 780Ti. Oj vad jag blev imponerad...
3) De kör över sina kunder. Jag kan inte annat än tycka synd om de (och jag själv) som köpte GTX Titan för dyra pengar, när de sedan släpper GTX 780 direkt efter som presterar bättre och kostar 2/3 av priset. Sedan kommer GTX 780Ti som häller ännu mer salt i såren!

I princip vilket kort man än kollar på, så finns ett Radeon som är billigare med samma prestanda. Är det bara jag som börjar bli trött på detta??

Man köper ju olika kort för olika anledningar. Vissa vill ha ett kort som har bra pris/prestanda förhållande medans andra är ute efter det snabbaste som finns. Några är ute efter ett strömsnålt kort medans andra inte bryr sig hur mycket deras kort drar. Och så finns det dom som är ute efter en multi-gpu lösning som 7990 och 690 medans det finns dom som bara vill ha ett grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Oftast gör ATI radeon bättre kort dock funkar ofta Geforce drivrutinerna bättre.

Kör hellre på 7990 än titan.
Samma för GFX 780 Ti även där går R9 290X före.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

780 va väl knappast bättre än Titan.

Och Titan är snart 1 år gammalt så klart som fan dom släpper snabbare kort idag.

Jag köper Nvidia just pga deras bygg kvalitet och stabila drivrutiner

Har Själv Titan och ångrar mig inte en sekund att jag köpte det..Samma prestanda i snart 1 år som dom nya korten som säljs idag.

Inge missljud eller annat strul utan det har bara tuffat på..

Jamen visst är det så! Nvidia har ju alltid haft en riktigt bra byggkvalité på sina kort! Inget plastknak när man provar att vrida på det, och har alltid gillat tyngden, men poängen med tråden är lite om det verkligen är värt de pengarna man lägger ut på deras kort, när Radeon har likvärdig prestanda för samma peng. Jag personligen (Kör med Fractal Design R2) har inte märkt så super-extrem-mega-jätte skillnad mellan Titankortet (som jag för övrigt skickade tillbaka) och det R9 290 som jag hade på prov angående ljudnivå. Visst, det låter högre, men inte så att jag reagerar på att datorn överröstar mig i skype. Är det då värt den extra pengen är väl egentligen frågan jag ställer, och varför tycker ni att det är det??

PS: När jag sa att jag var ett fan, så menade jag inte att jag har kört dom i vått och torrt, har haft kort av bägge märkena men alltid tyckt om Nvidia bättre, vet ej varför. Jag menar bara att jag alltid har tyckt om de dom står för, vilket är bra byggkvalité bland annat. Ordet "fan" var bara en synonym.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrZodiak:

Oftast gör ATI radeon bättre kort dock funkar ofta Geforce drivrutinerna bättre.

Kör hellre på 7990 än titan.
Samma för GFX 780 Ti även där går R9 290X före.

Drivrutinerna fungerar lika bra. I vissa spel är AMD bättre, i andra spel är Nvidia bättre (har själv användt två R9 290X tidigare).

Permalänk
Medlem

290/290X är bara intressanta för mig med någon annan kylare än referenskylaren. Men jag kommer mycket troligt ändå köpa ett kort ur nVidias nästa serie.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

Dom är dyra ja men man får vad man betalar för tycker ja.aldrig haft nåt strul med drivrutiner tex vilket jag haft med ati kort .
sen håller jag med om priserna varit lite sisådär men det blir så när dom varit ensamma på tronen

Iof så har Nvidias drivrutiner fört med sig Kaos på senare tid.

Skrivet av siggen:

Hejsan!

Jag bara undrar, skall man behöva överge Nvidia??
Har varit ett troget fan i många år, men för varje release så blir man mer och mer sugen på att gå över till Radeon. Den enda fördelen som jag ser med dom är att de har CUDA och snyggare/bättre kylare. De fungerar således bättre med renderingar och så vidare.

GTX korten är:
1) Dyra som as! Köper ett R9 290 för ~3500kr, ibland 3k blankt då de är på rea lite nu och då. Händer nästan aldrig med Nvidia.
2) Prestandamässigt ganska värdelösa. Ja visst de har ju 780Ti nu, men jämfört med priset på ett 290 så får jag två sådana, som defenitivt gör potatismos av 780Ti. Oj vad jag blev imponerad...
3) De kör över sina kunder. Jag kan inte annat än tycka synd om de (och jag själv) som köpte GTX Titan för dyra pengar, när de sedan släpper GTX 780 direkt efter som presterar bättre och kostar 2/3 av priset. Sedan kommer GTX 780Ti som häller ännu mer salt i såren!

I princip vilket kort man än kollar på, så finns ett Radeon som är billigare med samma prestanda. Är det bara jag som börjar bli trött på detta??

GTX 780 presterar inte alls bättre än GTX Titan.. vad har du fått det ifrån? GTX Titan är dessutom ett kort inte bara gjort för spel. Dubbelt med minne och kraftigare GPU dessutom. GTX 780TI har mindre minne än GTX Titan och har ungefär halva dubbelprecision prestandan. GTX Titan är en kombination av Tesla och GeForce kort medan GTX 780TI har skärt ner på en del för att få ner priset.

Skrivet av siggen:

Jamen visst är det så! Nvidia har ju alltid haft en riktigt bra byggkvalité på sina kort! Inget plastknak när man provar att vrida på det, och har alltid gillat tyngden, men poängen med tråden är lite om det verkligen är värt de pengarna man lägger ut på deras kort, när Radeon har likvärdig prestanda för samma peng. Jag personligen (Kör med Fractal Design R2) har inte märkt så super-extrem-mega-jätte skillnad mellan Titankortet (som jag för övrigt skickade tillbaka) och det R9 290 som jag hade på prov angående ljudnivå. Visst, det låter högre, men inte så att jag reagerar på att datorn överröstar mig i skype. Är det då värt den extra pengen är väl egentligen frågan jag ställer, och varför tycker ni att det är det??

PS: När jag sa att jag var ett fan, så menade jag inte att jag har kört dom i vått och torrt, har haft kort av bägge märkena men alltid tyckt om Nvidia bättre, vet ej varför. Jag menar bara att jag alltid har tyckt om de dom står för, vilket är bra byggkvalité bland annat. Ordet "fan" var bara en synonym.

För GTX 670s kylare var ju en höjdare. Detta att Nvidia levererar bättre referenskylare har bara varit sant i ungefär 1 år sedan GTX Titan släpptes. Innan dess var det meh precis som AMDs.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Hejsan!

Jag bara undrar, skall man behöva överge Nvidia??
Har varit ett troget fan i många år, men för varje release så blir man mer och mer sugen på att gå över till Radeon. Den enda fördelen som jag ser med dom är att de har CUDA och snyggare/bättre kylare. De fungerar således bättre med renderingar och så vidare.

GTX korten är:
1) Dyra som as! Köper ett R9 290 för ~3500kr, ibland 3k blankt då de är på rea lite nu och då. Händer nästan aldrig med Nvidia.
2) Prestandamässigt ganska värdelösa. Ja visst de har ju 780Ti nu, men jämfört med priset på ett 290 så får jag två sådana, som defenitivt gör potatismos av 780Ti. Oj vad jag blev imponerad...
3) De kör över sina kunder. Jag kan inte annat än tycka synd om de (och jag själv) som köpte GTX Titan för dyra pengar, när de sedan släpper GTX 780 direkt efter som presterar bättre och kostar 2/3 av priset. Sedan kommer GTX 780Ti som häller ännu mer salt i såren!

I princip vilket kort man än kollar på, så finns ett Radeon som är billigare med samma prestanda. Är det bara jag som börjar bli trött på detta??

1. Ja, men de har oftast bättre drivrutiner, och känns som stabilare kort. Släpper dessutom eftermarknadskylare till de flesta korten snabbare, R9 290/290X har inga eftermarknadskylare och de blir varma/högljudda pga det. (Ja, det finns kylare man kan köpa till, men jag känner att jag ska inte behöva lägga 500kr, en massa jobb och se till att garantin ryker för att få ett tyst och svalt kort)

2. De har bäst prestanda, och de har betydligt mindre problem med ojämna renderingstider (microstuttering). Och igen, bättre drivrutiner.

3. Nej! Titan var, och är fortfarande, ett väldigt bra kort och det klockar väldigt bra också.
Det är heller inte ett renodlat spelkort, vilket de flesta som köpte det vet, utan är så gott som ett billigt Tesla kort som man kan spela på. Det har ju stöd för b.la. dual-precision och används ofta till GPGPU-beräkningar. Titan har dessutom väldigt mycket mer minne, så spelar man på flera skärmar så är det ju värt det.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddieT:

1. Ja, men de har oftast bättre drivrutiner, och känns som stabilare kort. Släpper dessutom eftermarknadskylare till de flesta korten snabbare, R9 290/290X har inga eftermarknadskylare och de blir varma/högljudda pga det. (Ja, det finns kylare man kan köpa till, men jag känner att jag ska inte behöva lägga 500kr, en massa jobb och se till att garantin ryker för att få ett tyst och svalt kort)
<-- Fram tills 290/290X så släppte AMD och Nvidia eftermarknadskylare lika snabbt. Med vissa undantag. GTX Titan fick inte eftermarknadskylare förrän nästan ett halvår efter lansering och i början var det inte ens tänkt att de skulle få en annan kylare än referens. 290/290X får sin i December.

2. De har bäst prestanda, och de har betydligt mindre problem med ojämna renderingstider (microstuttering). Och igen, bättre drivrutiner.
<--- Beror helt på titel. De flesta nya titlar har nästan ingen MS alls tydligen. Dessutom bättre drivrutiner? Beror helt på version. De senaste släppen har AMD varit betydligt bättre än Nvidias om man ska tro diverse forum.

3. Nej! Titan var, och är fortfarande, ett väldigt bra kort och det klockar väldigt bra också.
Det är heller inte ett renodlat spelkort, vilket de flesta som köpte det vet, utan är så gott som ett billigt Tesla kort som man kan spela på. Det har ju stöd för b.la. dual-precision och används ofta till GPGPU-beräkningar.
<-- Titan klockar väl si så där. GTX 780 klockar betydligt bättre. Speciellt med custom PCBs.

Freddie

Ungefär så.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Iof så har Nvidias drivrutiner fört med sig Kaos på senare tid.

GTX 780 presterar inte alls bättre än GTX Titan.. vad har du fått det ifrån? GTX Titan är dessutom ett kort inte bara gjort för spel. Dubbelt med minne och kraftigare GPU dessutom. GTX 780TI har mindre minne än GTX Titan och har ungefär halva dubbelprecision prestandan. GTX Titan är en kombination av Tesla och GeForce kort medan GTX 780TI har skärt ner på en del för att få ner priset.

För GTX 670s kylare var ju en höjdare. Detta att Nvidia levererar bättre referenskylare har bara varit sant i ungefär 1 år sedan GTX Titan släpptes. Innan dess var det meh precis som AMDs.

1) Precis, ytterligare en anledning till att undra om det verkligen är värt priset.

2) EVGA GTX 780 Classified presterar bättre än Titan. Finns många tester på detta. Källa: http://hexus.net/tech/reviews/graphics/60269-evga-geforce-gtx...

3) Mja, både ja och nej. Har nog alltid fått ett bättre intryck av Nvidias kort när det gäller kvalité, men det stämmer att för ca ett år sedan blev det ganska uppenbart.

EDIT: Jag kan också gå med på att Titan var en bra hybrid mellan spel- och GPGPU kort. Men detta är ju mest bara för att de har double-precision. Vet dock ej om det är i drivrutinen eller i kortet i sig, har jag inte kollat upp faktiskt. Men det var av just denna anledning som jag köpte kortet från början, just för att det var en hybrid.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200632:

Behöver du snabbare kort eller vill du bara ha det nyaste?
Du klarar dig säkert bra med ett titan ett tag till.

Hade du köpt ett amd kort för något år sedan så hade du ju fått köpa nytt efter en månad för att uppgradera till lite bättre.
Du betalar ju för kvalitet som varar med nvidia.

hahahahahaahaha den var rolig
Snarare att man betalar tusenlappar extra för att kunna använde physx.
Ett nvidia som är lika snabbt som ett Radeon kostar 1 - 2 000 mer
allt för att få den lilla processorn som sitter i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ungefär så.

Lite off-topic men fick GTX Titan alltså eftermarknadskylare till slut? Fick aldrig med mig det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Fram tills 290/290X så släppte AMD och Nvidia eftermarknadskylare lika snabbt. Med vissa undantag. GTX Titan fick inte eftermarknadskylare förrän nästan ett halvår efter lansering och i början var det inte ens tänkt att de skulle få en annan kylare än referens. 290/290X får sin i December.

Beror helt på titel. De flesta nya titlar har nästan ingen MS alls tydligen. Dessutom bättre drivrutiner? Beror helt på version. De senaste släppen har AMD varit betydligt bättre än Nvidias om man ska tro diverse forum.

Titan klockar väl si så där. GTX 780 klockar betydligt bättre. Speciellt med custom PCBs.

Ungefär så.

1. Alright, Men Titan/780 har redan en väldigt bra referenskylare till skillnad från 290/290X.

2. De har problem länge med både MS och drivrutiner, dom har fått ordning på mycket av det med de nya korten, men inte lika bra som Nvidia har.
Har själv aldrig haft några problem med Nvidias drivrutiner, men många av de jag känner med AMDs kort har haft ganska mycket problem.

3. Sant, men med ett klockat Titan får man ganska mycket mer prestanda och korten det tävlar med har oftast högre klock. Och som jag sa så är inte Titan ett renodlat spelkort.

Bara för att ha det sagt, jag är inte någon fanboy, jag har använt både Nvidia, AMD och Intel för mina datorsystem, och det som är stabilast enligt mig är Intel och Nvidias produkter.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilRape:

hahahahahaahaha den var rolig
Snarare att man betalar tusenlappar extra för att kunna använde physx.
Ett nvidia som är lika snabbt som ett Radeon kostar 1 - 2 000 mer
allt för att få den lilla processorn som sitter i.

Skulle nog säga att för vissa är den ekstra prisskillnaden värt det med tanke på att man får med Shadowplay och G-Sync på köpet.

Permalänk
Inaktiv

Jag ser det så här,

Nvidia = Premium
AMD = Budget, Mer prestanda per krona.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Lite off-topic men fick GTX Titan alltså eftermarknadskylare till slut? Fick aldrig med mig det.

Snackades om det. Vet aldrig om de verkligen fick det.

Skrivet av Emil_98197:

Jag ser det så här,

Nvidia = Premium
AMD = Budget, Mer prestanda per krona.

Alltid roligt när Premium blir slagen av budget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam

Detta om kvalité, mitt intryck är att AMD ofta har betydligt mer marginal på sin strömförsörjning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Alltid kört nVidia, aldrig haft problem. Hört att folk med amdkort har haft problem, så varför byta till det?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kvicksilv3r:

Alltid kört nVidia, aldrig haft problem. Hört att folk med amdkort har haft problem, så varför byta till det?

Varför uttala sig om AMD's kort som om dom vore något negativt när du aldrig provat dom?

Permalänk
Inaktiv

Jag har alltid kört med nvidia för att jag trivs med korten och varumärket. Mitt senaste Titan jag hade varit helt otroligt bra; det var tyst, klockade otroligt bra men höll sig ändå svalt. Jag trivs med deras kontrollpanel, jag tycker om deras Experience programvara och korten överlag känns jäkligt stabila.

Alla kan råka ut för måndagsexemplar, oavsett märke och modell, så den här tråden känns bara så urbotat korkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Varför uttala sig om AMD's kort som om dom vore något negativt när du aldrig provat dom?

Han säger ju bara att han hört negativt om dom.

Personligen kör jag Nvidia för drivrutinerna och mjukvara som PhysX och Shadowplay

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har alltid kört med nvidia för att jag trivs med korten och varumärket. Mitt senaste Titan jag hade varit helt otroligt bra; det var tyst, klockade otroligt bra men höll sig ändå svalt. Jag trivs med deras kontrollpanel, jag tycker om deras Experience programvara och korten överlag känns jäkligt stabila.

Alla kan råka ut för måndagsexemplar, oavsett märke och modell, så den här tråden känns bara så urbotat korkad.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu handlar det ju dock inte om måndagsexemplar, utan om varför folk väljer att köpa Nvidias GTX serie när AMD har samma prestanda för mindre pengar.
Är det på grund av ljudet? Tidigare problem med hårdvaran, eller är det mjukvaran som inte är bra? Varför väljer man Nvidia som är så pass dyrt jämfört med AMD?? Det är frågan som jag ställer.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Han säger ju bara att han hört negativt om dom.

Personligen kör jag Nvidia för drivrutinerna och mjukvara som PhysX och Shadowplay

Denna anledning kan jag absolut gå med på! Jag valde ju som sagt också Nvidia för PhysX och för att jag har gillat deras mjukvara och interface. Det är liknande svar jag helst vill ha. Varför har folk valt Nvidia?

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av siggen:

Nu handlar det ju dock inte om måndagsexemplar, utan om varför folk väljer att köpa Nvidias GTX serie när AMD har samma prestanda för mindre pengar.
Är det på grund av ljudet? Tidigare problem med hårdvaran, eller är det mjukvaran som inte är bra? Varför väljer man Nvidia som är så pass dyrt jämfört med AMD?? Det är frågan som jag ställer.

Just vad gäller top segmentet så har dom inte samma prestanda. GTX 780 Ti > R9 290X.