Permalänk
Medlem

Red Nightmare

Tjenare, då har nya projektet startats!

Komponenter:
Corsair Obsidian 900D
Corsair AX 1200i
ASUS Maximus VI Formula, Socket-1150
Intel Core i7 4770K 3.5 GHz
Corsair 16GB (2x8GB) CL11 2400MHz VENGEANCE PRO RED
Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5"
2TB WD Red 7200rpm 64MB x2
EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB SLI

Vattenkylning:
Reservoar EK-RES X3 250
Masterkleer PVC 19/13mm röd, uv-aktiv, 3,3m
Alphacool NexXxoS XT45 Copper 480mm Radiator x2
Alphacool NexXxoS XT45 Copper 240mm Radiator
Corsair SP140 Quiet Edition
Corsair SP120 Quiet Edition x18
Alphacool VPP655T12 (1/2-tum) barbed
EK transparent vattenkylningsvätska
EK - Supremacy - Plexi + Nickel
EK-D5 X-TOP CSQ - Acetal
NZXT Grid 10-portars x2
Anslutning EK-CSQ 13/19mm, Silver

Nu har sakerna börjat anlända:

Edit: Hade lite tid över i helgen så jag hann bygga lite, Det tar sig!

Funderar på om man ska vänta på att EK ska släppa sitt vattenblock till GTX 780 TI eller ta isär loopen när dom väll kommer ut, får fundera på det.
Finns mycket att göra med bygget innan dess, så vi får se!

Edit 19/11:
Bygget fortsätter, pisskameran kvarstår då min riktiga verkar gett upp livet!

Hoppas någon är intresserad av att följa mitt projekt, det blir inget banbrytande men roligt att göra det ordentligt efter alla år!

Bättre bilder, väntar fortfarande på lite saker som andra slangar, lite fler 90graders fittings och annan kylvätska.

Monterar edgefolie med loggos, för att inte bara ha en tom och tråkig utsida.

Färdigmonterat, blev jävligt bra!

Närbild på monteringen, såg att nedre delen av R:et hade gått sönder, men fixat!
Har varit dåligt med uppdateringar på slutet då jag väntat på delar, men om inget går snett och allt fungerar så är bygget klart imorgon Fredag.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Kommer följas!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv atx tempered glass MB: Asus P8P67 EVO B3
CPU: i7 2700K@4.5GHz RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz
HDD: 2TB WD Black SSD: Samsung 840 Pro 256GB
GPU: Asus GTX980Ti PSU: EVGA G2 750W
NAS: Synology DS213+ WD RED 4+4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alf:

Ser grymt ut! Kommer följas!

Kul!

Bilderna kommer också bli bättre i fortsättningen, sålt min 5D mII men kom på att min kusin lånat mig 1 1D Mark II och en Mark III

Permalänk

aah nerdgasm xD

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsson96:

aah nerdgasm xD

Kommer jag få på onsdag när jag får grafikkorten!
Synd bara det är några veckor tills EK släpper sina vattenblock.. :<

Permalänk

"look at this pictures, look at your computer and look at the pictures, cry..."
kommer följas ser as nice ut!

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Då har man ångrat sig för 511 gången då, ska inte använda mina röda masterclear slangar då jag är rädd för att jag ska få "plasticize" problem.
Därför beställt PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT som ska vara helt Plasticizer free..
Kommer istället köra röd vätska istället för vanlig transparent, det _ska_ inte vara några problem med dessa slangar.

Ni får hålla tummarna!

Permalänk
Medlem

Fick hem dessa snygging igår!

Bygget kommer fortsätta ikväll

Permalänk

Ska bli grymt intressant att följa!
Ser att du bor i Malung, mina morföräldrar har en stuga där

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackannorling:

Ska bli grymt intressant att följa!
Ser att du bor i Malung, mina morföräldrar har en stuga där

Coolt! Kommer bygga imorgon kväll då jag har lite tid över
Om dom är här ofta vet jag garanterat vilka dom är

Permalänk
Skrivet av Rickii:

Coolt! Kommer bygga imorgon kväll då jag har lite tid över
Om dom är här ofta vet jag garanterat vilka dom är

Dom är väl där ganska ofta, Inga och Tore, känner du igen det?

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackannorling:

Dom är väl där ganska ofta, Inga och Tore, känner du igen det?

Tyvärr känner jag inte igen dom namnen :/
Nu är posten updaterad

Permalänk
Medlem

Mysigt bygge

Hade dock aldrig stått ut med alla fläktarna personligen ^^

Permalänk

(0). (0)
----

Ser coolt ut. Jag har själv 900D o vet att det är underbart att bygga i.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Mysigt bygge

Hade dock aldrig stått ut med alla fläktarna personligen ^^

Det kommer inte låta så mycket, bara använda fläktcontroller och lägga allt på 600rpm, de där corsair fläktarna är tystare än vad man tror.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Det kommer inte låta så mycket, bara använda fläktcontroller och lägga allt på 600rpm, de där corsair fläktarna är tystare än vad man tror.

Ja dom för inte mycket väsen av sig och tycker personligen om hur dom ser ut

Permalänk
Medlem

Grymma komponenter. Kommer nog fungera riktigt härligt... Men fota vid bra belysning istället för med blixten så kommer ditt monster illustreras i sitt riktiga esse!

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk

Ser riktigt nice ut än så länge!
Jag kommer själv inom en snar framtid att skaffa vattenkylning till CPU och senare även GPU, så det blir trevligt med inspiration.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordNerf:

Grymma komponenter. Kommer nog fungera riktigt härligt... Men fota vid bra belysning istället för med blixten så kommer ditt monster illustreras i sitt riktiga esse!

Jag har bra ljus men får urdåliga bilder ändå.
Båda mina Canon 1D's var stendöda, vettefan varför... Men ska försöka fixa något annat att fota med.

Permalänk

Följes direkt!!! Kommer du köra röd sleeve på nätagget och sleeva kablarna i 900d?

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Följes direkt!!! Kommer du köra röd sleeve på nätagget och sleeva kablarna i 900d?

Alla sladdar i nätagget kommer vara röda

Permalänk
Skrivet av Rickii:

Alla sladdar i nätagget kommer vara röda

Då du verkar ha helkoll på vad du gör så kör på och sleeva alla kablar som tex USB, ljud, front panel headers osv

Klarar en idiot som jag klarar du, skulle vara synd om du inte gjorde det!

Ett rött exempel jag hittade:

Dold text

Dock trär jag klympslangen över plastdelen så det blir mer "stelt"

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Då du verkar ha helkoll på vad du gör så kör på och sleeva alla kablar som tex USB, ljud, front panel headers osv

Klarar en idiot som jag klarar du, skulle vara synd om du inte gjorde det!

Ett rött exempel jag hittade:

Dock trär jag klympslangen över plastdelen så det blir mer "stelt"

Dem jag har till nätagget atm är corsairs färdigsleevade, får se om jag tar mig tid att sleeve:a alla

Permalänk
Skrivet av Rickii:

Dem jag har till nätagget atm är corsairs färdigsleevade, får se om jag tar mig tid att sleeve:a alla

Om du har tex en synål för att enkelt pilla upp alla headers så kan du göra det på ca 1 timme

Följt, riktigt nice!

Visa signatur

CPU: i7 3930k Moderkort: Rampage IV Extreme Kylare: Corsair H100i RAM: 64 GB Corsair Dominator Platinum 1600mhz Grafikkort: EVGA GTX 780 SC (SLI planerat) SSD: Samsung 840 Pro 256 gb Övrig lagring: WD black 2 TB x 2 Chassi: 900D PSU: Corsair 1200i Skärmar: 2x GW2750HM 1x GL2750HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av redpois0n:

Om du har tex en synål för att enkelt pilla upp alla headers så kan du göra det på ca 1 timme

Följt, riktigt nice!

Okej, ska kolla på saken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Det kommer inte låta så mycket, bara använda fläktcontroller och lägga allt på 600rpm, de där corsair fläktarna är tystare än vad man tror.

Jag har 3 SP120 och 2 AF140 på 600-700rpm och dom hör jag tydligt, så gånger 3 det mja

Jag är väl dock lite mer känslig än andra

Bra fläktar dock, mindre vinande ljud än dom noctua jag hade tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag har 3 SP120 och 2 AF140 på 600-700rpm och dom hör jag tydligt, så gånger 3 det mja

Jag är väl dock lite mer känslig än andra

Bra fläktar dock, mindre vinande ljud än dom noctua jag hade tidigare.

Hmm vad konstigt, jag kör mina AF120 på runt samma och jag hör dem knappt äns när jag har moderkortet endast monterat på skrivbordet utan chassi Men som sagt olika toleransnivåer. Säker att dina fläkter inte ligger mot honeycombmesh eller nära något annat som stör luftflödet? Jag brukar montera ut mina fläktar runt 5mm med distanser eller en tjockare packning. Det brukar reducera ljud ganska ordentligt.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hmm vad konstigt, jag kör mina AF120 på runt samma och jag hör dem knappt äns när jag har moderkortet endast monterat på skrivbordet utan chassi Men som sagt olika toleransnivåer. Säker att dina fläkter inte ligger mot honeycombmesh eller nära något annat som stör luftflödet? Jag brukar montera ut mina fläktar runt 5mm med distanser eller en tjockare packning. Det brukar reducera ljud ganska ordentligt.

Inget direkt ivägen som hindrar luftflöde, men jag har alltid hört fläktarna även på låga rpm vilket chassi och fläktar jag än haft.
Men har alltid kunnat höra och störa mig på ljud som dom flesta andra inte hör, så är lite överljudskänslig.

Därför jag har mina HDD i 5.25" chassi, alla fläktar på låga rpm, gummibussningar etc till allt

Jag gillar dock Corsair fläktarna extremt, bästa jag haft, sen skadar det inte att dom är snygga fast jag inte ser ett dugg av dom

Permalänk
Medlem

Jag är jä****t avis!!!! Dock så tycker jag att min Cosmos II -låda är lite snyggare;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Jag är jä****t avis!!!! Dock så tycker jag att min Cosmos II -låda är lite snyggare;)

Smaken är som baken!