Laptop för Gaming. Budget max 18 000

Permalänk
Medlem

Laptop för Gaming. Budget max 18 000

Hej! Kommer att flytta snart och kommer inte att få plats med en stationär dator så därför tänkte jag köpe en laptop. Min budget är runt 18 000kr! Har kollat runt men har inte hittat något som jag fastnat för...

Är skillnaden mellan stationär och laptop fortfarande väldigt stor när man tänker på Prestanda per krona eller har det jämnat upp sig lite?

Lite till spelen då; Lirar för det mesta BF3 och ska nu hoppa över till BF4 så datorn skall klara av detta, helst på så hög grafik som möjligt!

Skulle bli väldigt tacksam ifall någon där ute med bättre koll på Laptops än mig vill hjälpa mig med detta!

Tack på förhand, Adam.

Permalänk
Skrivet av Adamoman:

Hej! Kommer att flytta snart och kommer inte att få plats med en stationär dator så därför tänkte jag köpe en laptop. Min budget är runt 18 000kr! Har kollat runt men har inte hittat något som jag fastnat för...

Är skillnaden mellan stationär och laptop fortfarande väldigt stor när man tänker på Prestanda per krona eller har det jämnat upp sig lite?

Lite till spelen då; Lirar för det mesta BF3 och ska nu hoppa över till BF4 så datorn skall klara av detta, helst på så hög grafik som möjligt!

Skulle bli väldigt tacksam ifall någon där ute med bättre koll på Laptops än mig vill hjälpa mig med detta!

Tack på förhand, Adam.

Ja skillnaden är fortfarande stor (tyvärr) men, men... nog om det

Här kommer ett par rekommendationer på (enligt mig) trevliga burkar:

Asus

Thor

Webhallen Config

Alienware

Jag skulle varmt rekommendera att du valde en burk med GTX 780 för bästa möjliga prestanda vid spelande. Några av dessa modeller kan du ju konfigurera lite efter eget tycke... Sedan finns det ju "prutmöjligheter" hos vissa leverantörer också

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kan du inte få plats med ett M-itx system?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Ja skillnaden i prestanda per krona mellan laptop och stationär är hög och om du har plats med en stationär och trivs med att ha stationär så kanske det är en sådan du skall ha. Med det sagt så finns det laptops i 18k klassen som absolut klarar av BF4 med höga inställningar.

Jag har en Asus g750jx själv och lirar BF4 med allt i high med OK fps. Nästa steg är Asus G750JH som har ett Geforce 780M istället för 770. Eftersom du har en bugdet på 18k kan jag rekomendera denna. Det som är bra med Asus datorerna är kylningen som är väldigt bra.

Annars skulle jag se på t.ex. MSI eller något annat känt märke med 780M grafikkort, i7 4700 processor och en SSD.

Permalänk
Medlem

4700MQ, 16GB RAM, 750GB WD och 2x 8970M (som ligger snäppet under 780M SLI) för £1611. Det känns verkligen svårslaget! http://mysn.co.uk/shop/xmg-p723.html

Finns inget i närheten av det, för det priset.

Här ser du hur 8970M CF presterar: http://www.notebookcheck.net/Compute...s.13849.0.html
Dra till höger för att se en drös spel. På vissa spel är 8970 CF t o m bättre än 780M SLI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamoman:

Hej! Kommer att flytta snart och kommer inte att få plats med en stationär dator så därför tänkte jag köpe en laptop. Min budget är runt 18 000kr! Har kollat runt men har inte hittat något som jag fastnat för...

Är skillnaden mellan stationär och laptop fortfarande väldigt stor när man tänker på Prestanda per krona eller har det jämnat upp sig lite?

Lite till spelen då; Lirar för det mesta BF3 och ska nu hoppa över till BF4 så datorn skall klara av detta, helst på så hög grafik som möjligt!

Skulle bli väldigt tacksam ifall någon där ute med bättre koll på Laptops än mig vill hjälpa mig med detta!

Tack på förhand, Adam.

gå och känn på datorer i butik, tyckte min budget 15" hp var jobbig att släpa runt på och en vägde knappt 3 kg... om den bara ska vara släpbar kan du lika gärna köpa en stationär

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2