Permalänk
Medlem

Black Ops 2 - byte?

Hej alla, jag har fått problem. För inte alls längesen köpte jag detta spel via Steam och det funkar i 4 timmar, sen när jag kommer till Karma uppdraget blir skärmen vit bara.

Då tänkte jag höra, hur funkar det med byten på Steam? Har jag rätt att byta in det mot ett annat eller?

Permalänk
Medlem

Om det inte funkar tänkte jag höra om någon vet hur man löser detta problem?

Permalänk
Skrivet av vipa:

Om det inte funkar tänkte jag höra om någon vet hur man löser detta problem?

Hade också det problemet men det löste sig efter en grafikdrivrutinsuppdatering. Testa det

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Hade också det problemet men det löste sig efter en grafikdrivrutinsuppdatering. Testa det

Hade liknande med BF4 igår, nya grafikdrivern löste det.
(Jag har nVidia)

Vad gäller byten och återköp på steam; It's a no go.
Det står i användaravtalen när du köper spel.

Inga återköp, inga byten.
Man måste ju älska digital distribution.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Hade också det problemet men det löste sig efter en grafikdrivrutinsuppdatering. Testa det

Okej, skulle du kunna instruera mig?

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag är ingen hejare på datorer direkt så därför frågar jag här.

Permalänk
Skrivet av vipa:

Okej, skulle du kunna instruera mig?

Vilket grafikkort har du?

Permalänk
Medlem

Hur kollar man upp det? Hursomhelst använder jag en Windows 7.

Permalänk
Skrivet av vipa:

Hur kollar man upp det? Hursomhelst använder jag en Windows 7.

Klicka på start knappen och skriv in dxdiag i sökfältet. Efter det klickar du på bildskärm bland flikarna och då ska det stå något. Typ Nvidia eller ATI/AMD

Permalänk
Medlem

Ja, det var ett ADM RADEON HD 6450 ser jag.

Permalänk
Skrivet av vipa:

Ja, det var ett ADM RADEON HD 6450 ser jag.

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows%207%.... Ladda ner catalyst och installera. Obs detta är för 64 bitars os som jag antar att du kör.

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+... Använd denna om du kör 32 bit os

Permalänk
Medlem

Då var 64 bits versionen istallerad, hur ska jag gå vidare?

Permalänk
Avstängd

Du kan ju åxå testa att Verifiera integriteten hos spelcache.. högerklicka på ditt spel i steam,välj egenskaper,lokala filer,Verifiera integriteten hos spelcache... om den hittar felaktiga filer eller om det fattas någon fil så tankas det ner automatiskt efter du gjort detta.

och som de andra säger, testa med en grafikdrivrutinsuppdatering.

Permalänk
Skrivet av vipa:

Då var 64 bits versionen istallerad, hur ska jag gå vidare?

Då ska det vara uppdaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Då ska det vara uppdaterat

Ok, det funkade ändå inte. :S

Permalänk
Skrivet av vipa:

Ok, det funkade ändå inte. :S

Då vet jag inte vad som är fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

Du kan ju åxå testa att Verifiera integriteten hos spelcache.. högerklicka på ditt spel i steam,välj egenskaper,lokala filer,Verifiera integriteten hos spelcache... om den hittar felaktiga filer eller om det fattas någon fil så tankas det ner automatiskt efter du gjort detta.

och som de andra säger, testa med en grafikdrivrutinsuppdatering.

Jag verifierade men det hjälpte inte heller. Hur uppdaterar man grafikrutinerna? Är väldigt dålig på datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Då vet jag inte vad som är fel :/

Jag förstår, tack ändå för svar.

Permalänk
Medlem

Något som är riktigt märkligt f.ö. är att första gången jag kom till det uppdraget så gick det att se början på sekvensen när de anländer, sen går inte ens det. :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vipa:

Jag verifierade men det hjälpte inte heller. Hur uppdaterar man grafikrutinerna? Är väldigt dålig på datorer.

du har ju just installerat och uppdaterat Grafikdrivrutinerna när du installerade catalyst

Permalänk
Medlem

Aha, och ändå funkar det bara inte, har man ingen bytesrätt alls på Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipa:

Aha, och ändå funkar det bara inte, har man ingen bytesrätt alls på Steam?

Varför frågar du inte Steam?

Permalänk
Medlem

Det har jag gjort men blev hänvisad till Activisions kundtjänst, där sa dem att de inte genomför byten men på deras hemsida finns det en flik som heter Warrants & Return så då antog jag att det borde gå ändå. Jävla steamhelvete alltså, skiten har blåst mig på massor av pengar.

Permalänk
Skrivet av vipa:

Det har jag gjort men blev hänvisad till Activisions kundtjänst, där sa dem att de inte genomför byten men på deras hemsida finns det en flik som heter Warrants & Return så då antog jag att det borde gå ändå. Jävla steamhelvete alltså, skiten har blåst mig på massor av pengar.

Kan även vara din dator som inte pallar, eller att den överhettar då. funkar andra spel? Eller krånglar bara bo2. Steam har ingen bytesrätt alls.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte kört alla andra spel jag har på steam men hittils funkar det mesta, förutom detta och Jedi Outcast. Skulle också gissa på att datorn överhettar.

Permalänk
Medlem

AnnoyingBambi, vad har du för grafikkort? Kanske borde byta ut mitt.

Permalänk
Skrivet av vipa:

AnnoyingBambi, vad har du för grafikkort? Kanske borde byta ut mitt.

Kanske :). Beror ju givetvis vilken budget du har men jag sitter på 2st GTX 580 kort som körs i SLI (Nvidia alltså)

Permalänk
Medlem

Ok, men det jag har är väl egentligen ett ganska bra?

Märkligt detta hursomhelst, funkar inte trots att jag chattat med Activisions kundtjänst.