Garanti ärende Inet

Permalänk
Medlem

Garanti ärende Inet

Skickade in mitt moderkort till dom då det hade total havererat då det luktat bränt i hela lägenheten.
Drar ur allt ur burken och inser snabbt att det är mitt mb som är trasigt, skruvar bort vrm/mosfet flänsen och ser att det har brunnit där.
Jag gör en felanmälan på inet och den godkänns så jag skickar tillbaka det och får svaret " Vi har testat det under stesstest i Burn In Test, även gjort ett tiotal kallstarter och lika många omstarter. Vi granskade kortet för att se om någon krets brunnit eller likande men vi kunde inte se några felaktigheter"

MItt moderkort! http://imgur.com/TPwa3MG

Jag hade satt en lapp över flänsen och skrivit att det var fest eller nått under flänsen.

skapligt lee nu iallafall. aja vi får se hur det löser sig detta

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluze:

Skickade in mitt moderkort till dom då det hade total havererat då det luktat bränt i hela lägenheten.
Drar ur allt ur burken och inser snabbt att det är mitt mb som är trasigt, skruvar bort vrm/mosfet flänsen och ser att det har brunnit där.
Jag gör en felanmälan på inet och den godkänns så jag skickar tillbaka det och får svaret " Vi har testat det under stesstest i Burn In Test, även gjort ett tiotal kallstarter och lika många omstarter. Vi granskade kortet för att se om någon krets brunnit eller likande men vi kunde inte se några felaktigheter"

MItt moderkort! http://imgur.com/TPwa3MG

Jag hade satt en lapp över flänsen och skrivit att det var fest eller nått under flänsen.

skapligt lee nu iallafall. aja vi får se hur det löser sig detta

Haha, vilket skämt! De måste antingen blandat ihop svar med något annat rma-ärende eller så var det någon som ville sluta tidigt i fredags

Vad är det för mobo?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt eller vill ha hjälp med i denna tråden?
Har det brunnit på det så kan dom väl omöjligt missa det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Skicka din bild till dom så får du se vad dom svara

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

tydligen har dom missat det

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha, vilket skämt! De måste antingen blandat ihop svar med något annat rma-ärende eller så var det någon som ville sluta tidigt i fredags

Vad är det för mobo?

Det är ett MSI 970A-G46, funkar sissådär med en fx-8350.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluze:

Det är ett MSI 970A-G46, funkar sissådär med en fx-8350.

Ah, hade också en dålig erfarenhet av MSI sist jag hade ett mobo ifrån dem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vid såna här skador så "skadar" (pardon the pun) inte att skicka med bilden. De är bara mänskliga de med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

måste ju ha blandat ihop mig med någon annan

som någon sa innan, dom måste ha blandat ihop mitt ärende med ett annat

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Vid såna här skador så "skadar" (pardon the pun) inte att skicka med bilden. De är bara mänskliga de med.

jag satt ju en lapp på fläsen och skrev vart felet var och det luktade fortfarande bränd elektronik då jag packade ner det men visst hade jag kunnat gjort det, som sagt måste ha blandat ihop mig med någon annan

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sluze:

som någon sa innan, dom måste ha blandat ihop mitt ärende med ett annat

Jag hade ett moderkort från MSI köpt in på inet. Lämnade in det till dem och det fungerade för dem men inte mig. De löste det och jag blev väldigt bra bemött. Då jag samtidigt hade skickat in en defekt produkt och sparat frakt så bjöd de på undersökningsavgiften och frakt tillbaka för det fungerande moderkortet.

Tror som sagt de har blandat ihop detta. Skicka denna bild via mail med RMA koden så hittar den rätt ska du se.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

gjort

har mailat dom med ärendenr osv och bifogade bild så det borde ju lösa sig, bara att igår då dom påbörjade undersökning på kortet var man ju sjukt nöjd och drog en dans i vardagsrummet av lycka och ser detta svar då jag kollade ärendet på jobbet höll man ju på att ramla av stolen

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Föredetting
Skrivet av trickysaer:

Ah, hade också en dålig erfarenhet av MSI sist jag hade ett mobo ifrån dem.

AMD:s FX-serie är helt sinnessjukt strömkrävande. Lägg därtill att AMD-moderkorten måste tillverkas mycket billigare på grund av mer budgetmedvetna kunder, och att 970A-G46 främst var utvecklat för Phenom II, en serie CPU:er med en aning mindre extrem strömförbrukning, och resultatet är det du ser framför dig. Det är förstås inte optimalt, men det är heller inte överdrivet vanligt, tack och lov.

Det är helt enkelt sådant som händer när man pressar moderkort för 700:- över det de ursprungligen var tänkta för, och för de fall där det händer finns garantierna.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har valt att låsa tråden eftersom det är för tidigt att tala om något verkligt problem med garantiärendet. Överlag är bra att först försöka utesluta missförstånd, för att sedan när ens ansträngningar inte ger resultat gå vidare, t ex till ett forum likt detta. Just nu kan jag inte se att ett verkligt problem med skäl för klagomål finns. Om det ändå skulle uppkomma är TS välkommen att kontakta mig för att låsa upp tråden.

Mvh
/KimTjik