Säpo vill ha direktåtkomst till svensk datatrafik – förhandlar med operatörer

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke O:

Ja jag är lite förvånad över att Battlefield-spelande inte klassas som terroristträning ännu...

Vänta du bara. Diverse organisationer och sensationssökande forskare har försökt i över tjugo år att påpeka att spel som BF4 är skadligt för folk och borde därför stämplas som olaglig programvara.

Skrivet av tsd:

Du kan inte ändra något genom att rösta. Om omröstning förändrat något , skulle de göra det olagligt.
Man kan rösta, men du kan inte rösta var makten är. Kraft är företag och ekonomi. De flesta människor förstår detta instinktivt, men ändå engagera sig i partipolitik som om det spelade någon roll.

Kan man inte? Du verkar tro att demokrati är enbart till för din egen skull och att det inte är demokrati för att DIN RÖST inte ändrar något. Problemet är att majoriteten bestämmer och inte individen. För att se en skillnad måste du få majoriteten på din sida. Detta är vad en demokrati är och det är vad en demokrati ska vara. Däremot om politiker helt plötsligt vänder på en femöring så fort de kan kan ju inte demokratin lastas för. Sedan borde du nog läsa på vad demokrati och partipolitik är.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

"informationen vill vara fri" det är bara det begreppet SÄPO vill anmana..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Kan man inte? Du verkar tro att demokrati är enbart till för din egen skull och att det inte är demokrati för att DIN RÖST inte ändrar något. Problemet är att majoriteten bestämmer och inte individen. För att se en skillnad måste du få majoriteten på din sida. Detta är vad en demokrati är och det är vad en demokrati ska vara. Däremot om politiker helt plötsligt vänder på en femöring så fort de kan kan ju inte demokratin lastas för. Sedan borde du nog läsa på vad demokrati och partipolitik är.

Så du menar med fullaste allvar att om majoriteten vill något så blir det så i detta samhället?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av FiftyFifty:

Du har missat det grundläggande själv. Detta är ingen demokrati.

Skrivet av fark:

Japp så är det, det är dags för att börja stå upp emot detta elende som sprider ut sig mer och mer varje år nu..

Folk MÅSTE börja fatta att det enbart är liten del i gigantiskt plan med elit-intressen i toppen, vem fanken tror ni betalar för vakampanjer till att börja med? Vad tror ni många lobbyister sysslar med igentligen om inte påverka politeker med check häftet i ena handen. Även Hitler hade stöd bakom sig i form av Prescott Bush, Henry Ford, Familjen Rockefeller m.f men det får vi minsan inte läsa om i skolan inte, undrar varför lol.. Fast som jag ser det så är det en skyldighet för var och en av oss att kämpa för en bättre värld och stoppa sån här smörja, men nej nej lyssna på Gaga och följ med strömmen istället, försök upprepa folie hatt så många gånger ni kan och försök absolut göra er lustiga över folk som vill stå upp emot tyranni istället det hjälper nog verkligen till?

Det här är onekligen ett ofantligt stort problem. Staten styr över folket när staten egentligen ska vara folkets samlade beslutsfattande. Istället åker vi glatt med i berg-och-dalbanan där staten sköter spakarna, eller rättare sagt ett fåtal personer som har tillräckligt mycket inflytande för att stå och fippla med kontrollerna. Är det acceptabelt? Inte i närheten.

Bryr sig de flesta om det här? Inte direkt, det rör ju inte dem... Personligen så har jag väldigt svårt att acceptera att vi bara ska sitta ner och hålla käften. Jag vill verkligen inte bo i ett land eller en värld där det är okej för de få att styra över majoriteten. Det är INTE demokrati. Det här är bara ytterligare en åtgärd av flera för att kunna kontrollera massorna. Tyvärr.

Det suger. Jag vill känna mig trygg där jag bor, inte känna staten över axeln hela tiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Lägg ned den urspårade porrdiskussionen. Lite andra inlägg med citat rök av bara farten, ledsen för det. Posta igen.

Lika bra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Erben:

Piratpariet har inte en chans mot ekonomisk Machiavellisk tänkande, gällande övervakningssamhället.
FP: För
M:För
C:För
MP: Veliga vill egentligen inte men säger För i en sammanhållande regering, det är en liten fråga.
S: Vågar inte säga emot, förstår inte innerbörden, införde FRA lagen, kanske kan skapa arbeten
V:Borde säga nej i opposition, men det är in populärt hos majoriteten
SD: ?, det var bättre förr, ?
PP: Mot

Är då ett enfrågeparti Sveriges väg att gå?
Man väljer då bort.
Bättre välfärd, bra företagsklimat, innovationer, trygghet, infrastruktur, försvar, landsbygds frågor, m.m.

Säpo kommer att få tillgång till informationen så är det och du som skattebetalare eller kund står för notan.

MP vill åtminstone riva upp FRA-lagen helt och att en total översyn sker av arbetet.

Hur många i riksdagen tar tag i frågan så som Maria Ferm gör?

http://www.dagensarena.se/opinion/cyberfragorna-behover-en-kr...

Och jag välkomnar Piratpartiets arbete i frågan. Ju fler allierade, desto bättre.
Så personligen tycker jag inte det finns anledning att underminiera MPs position i frågan.
Attackera istället de andra partierna.

Moderaternas bästa argument. Har man rent mjöl i påsen. Har man inget att dölja...

Okej, skall vi säga att man måste redovisa alla ekonomiska bidrag till partier också? Har vi en överenskommelse?

Hallå?

Hallåååå?

Är det någon som vet vart Moderaterna gömde sig?
Konstigt, de vill inte redovisa vart de får sina pengar ifrån.... Har man inget att dölja...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FiftyFifty:

Så du menar med fullaste allvar att om majoriteten vill något så blir det så i detta samhället?

Ja. Eller menar du att Moderaterna kan sitta och skita helt i folket och ändå bli inröstade igen till nästa mandatperiod? Problemet är att partier som är emot skit som FRA och dessa frågor oftast är okapabla att ta hand om samhället i stort. Tex. Piratpartiet som inte har en susning ens om hur man ska fixa jobb eller skola/sjukhus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Ja. Eller menar du att Moderaterna kan sitta och skita helt i folket och ändå bli inröstade igen till nästa mandatperiod? Problemet är att partier som är emot skit som FRA och dessa frågor oftast är okapabla att ta hand om samhället i stort. Tex. Piratpartiet som inte har en susning ens om hur man ska fixa jobb eller skola/sjukhus.

De lyckas ju uppenbarligen jävligt bra med det just nu. Precis som sossarna innan.

Jag har otroligt svårt att se hur alliansen eller vänsterblocket skulle vara kapabla att ta hand om samhället så det gagnar folket. Men vi kanske inte bor i samma värld!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ja. Eller menar du att Moderaterna kan sitta och skita helt i folket och ändå bli inröstade igen till nästa mandatperiod? Problemet är att partier som är emot skit som FRA och dessa frågor oftast är okapabla att ta hand om samhället i stort. Tex. Piratpartiet som inte har en susning ens om hur man ska fixa jobb eller skola/sjukhus.

Jag vill inte rösta på politiker jag vill rösta på frågorna. Det är riktig demokrati.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Om inkomstskatten skall justeras ett par % upp eller ner eller hur kommunalbudgeten skall fördelas mellan vägbyggen och övrig infrastruktur är intressant och påverkar många men är i sig inte en game-changer.

Att ta små beslut om hur den röstberättigade bäst gynnar sig själv på kort sikt är huvudsakligen vad majoriteten av partier sysslar med. Politik är inte längre en fråga om ideologi och passion för vad som är rätt och fel, det är ett jobb som grundar sig i en popularitetstävling.

En av två stora fråga jag vet som faktiskt i stort påverkar vår framtid är just detta. Dels i form av vår integritet och rättighet till privatliv men det som är väldigt viktigt att ta ställning till är hur det i förlängning påverkar våra extremt viktiga internationella relationer. Sveriges ekonomi bygger på export, både teknisk från tex SKF och Ericsson men främst i form av råvaror som virke och stål.

(Den andra frågan är extremhögerns frammarsch, huruvida det är bra eller ej. Men det är en helt annan fråga för en annan diskussion)

Frågan skall vara hur mycket vi är redo att riskera relationerna och i förlängning få sämre import/export avtal och få en överlag sämre ekonomi i Sverige i förhållande till hur vi vill skydda vår integritet.

Oavsett om man tycker de har helt rätt, delvis rätt eller helt käpprätt fel anser jag att vi måste ha PP eller motsvarande representant i riksdag och regering för att ta upplysta och korrekta beslut genom en sund debatt.

Tja varför inte. Tysklands motsvarighet till PP är ju uppe i toppen och slås som ett av de största partierna.

Permalänk

Politik, rösta, och hela skiten. Rösta du, kämpa på... det är som tv licensen. Inget kommer ske, samma gamla visa

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

De lyckas ju uppenbarligen jävligt bra med det just nu. Precis som sossarna innan.

Jag har otroligt svårt att se hur alliansen eller vänsterblocket skulle vara kapabla att ta hand om samhället så det gagnar folket. Men vi kanske inte bor i samma värld!

I jämförelse med piratpartiet så är Sossarna/Moderaterna en utopi. De försöker iaf. Sedan behöver man inte hålla med om deras politik. Vänstern däremot tar jag inte ens seriöst eftersom de verkar inte ens ta varandra seriöst.

Skrivet av tsd:

Jag vill inte rösta på politiker jag vill rösta på frågorna. Det är riktig demokrati.

Så du menar att man ska rösta på varenda liten sak? Du är väl medveten om att du skulle inte ha tid för något annat än rösta då? De tar upp hundratals lagförslag per dag. De flesta går inte ens till omröstning. Du verkar ju tro att de röstar om max ett lagförslag i månaden.

Skrivet av Dawidowski:

Politik, rösta, och hela skiten. Rösta du, kämpa på... det är som tv licensen. Inget kommer ske, samma gamla visa

Och där har vi formeln varför "Ingenting" händer heller.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att man ska rösta på varenda liten sak? Du är väl medveten om att du skulle inte ha tid för något annat än rösta då? De tar upp hundratals lagförslag per dag. De flesta går inte ens till omröstning. Du verkar ju tro att de röstar om max ett lagförslag i månaden.

Nej. Jag vill rösta på det som berör mig och som jag bryr mig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Så... hur många terrorister och grovt kriminella har vi kunnat sätta dit tack vare denna ökande övervakning?

Jag vet:

Inga

Dold text

Säger bara en sak

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13416728.ab

Samarbete med svenska polisen och interpool.Avlyssning av deras mail trafik osv fällde detta jävla apgäng..

Så visst finns det fall då avlyssning faktiskt har hjälpt till.
Problemet blir väl att dom lyssnar av ALLA oavsett..

Skulle vara kul att se hur folk skulle reagera om staten fick öppna all post.Vilket liv det skulle bli då

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FiftyFifty:

Nej. Jag vill rösta på det som berör mig och som jag bryr mig om.

Det gör du också. Genom att rösta på det parti som för din politik. Skulle folket vara tvungen att rösta på varenda liten sak så hade det tagit tid både för regeringen att invänta rösterna men även tagit andra tid för att de måste rösta.

En droppe i havet. Dessutom hur många oskyldiga personer har de gått igenom för att komma åt dessa personer?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

I jämförelse med piratpartiet så är Sossarna/Moderaterna en utopi. De försöker iaf. Sedan behöver man inte hålla med om deras politik. Vänstern däremot tar jag inte ens seriöst eftersom de verkar inte ens ta varandra seriöst.

Så du menar att man ska rösta på varenda liten sak? Du är väl medveten om att du skulle inte ha tid för något annat än rösta då? De tar upp hundratals lagförslag per dag. De flesta går inte ens till omröstning. Du verkar ju tro att de röstar om max ett lagförslag i månaden.

Och där har vi formeln varför "Ingenting" händer heller.

Röstar blankt. Sen är det ej min uppgift att sköta politiken i Sverige, så som jag sköter mitt jobb anser jag de ska göra deras. För gynna samhället inte dem själva, kryphål och genvägar finns i hela systemet byggt för dem, inte för oss.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det gör du också. Genom att rösta på det parti som för din politik. Skulle folket vara tvungen att rösta på varenda liten sak så hade det tagit tid både för regeringen att invänta rösterna men även tagit andra tid för att de måste rösta.

Varför skall det vara massa mellanhänder? Låter som religion. Min röst är värd lika mycket som en politikers. Varför skall dom föra min talan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dawidowski:

Röstar blankt. Sen är det ej min uppgift att sköta politiken i Sverige, så som jag sköter mitt jobb anser jag de ska göra deras. För gynna samhället inte dem själva, kryphål och genvägar finns i hela systemet byggt för dem, inte för oss.

Röstar du blankt har indirekt givit medgivande åt de som sitter vid makten.

Skrivet av tsd:

Varför skall det vara massa mellanhänder? Låter som religion. Min röst är värd lika mycket som en politikers. Varför skall dom föra min talan?

För att det är simplistiskt att göra så? Tänk dig om folket varit tvungen att gå ut och rösta kring varje lagförslag? Det hade varit en omröstning två gånger i timmen. Alla har inte tid att rösta så frekvent. Jag tvivlar att du ens har så mycket tid över att ta dig till valkontoret 10 gånger om dagen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det gör du också. Genom att rösta på det parti som för din politik. Skulle folket vara tvungen att rösta på varenda liten sak så hade det tagit tid både för regeringen att invänta rösterna men även tagit andra tid för att de måste rösta.

En droppe i havet. Dessutom hur många oskyldiga personer har de gått igenom för att komma åt dessa personer?

Droppe i havet..Är du helt av banan heller..Så du värdesätter hellre att du lever i din lilla skyddade värld framför datorn än att sätta dit pedofiler osv..

Sätter dom dit EN ENDA pedofil är det värt i mina ögon.men du kanske tycker att vi ska hjälpta till att skydda pedofiler osv bara för att ingen ska se på vilka sidor du surfar på ...Jösses

En 27-årig man från Blekinge som dömdes till rättspsykiatrisk vård på tisdagen för en lång rad sexbrott mot barn, bland annat över 70 våldtäkter mot en sexårig flicka, är en av de pedofiler som polisen avslöjade via Dreamboard.

Jag skulle knappast kalla detta för en droppe i havet..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

näää rösta på PP och byta till bhanhof...

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

democracy with the fake smile
forced upon whole world to apply
while we're living in hypocrisy
fuck this democracy

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Droppe i havet..Är du helt av banan heller..Så du värdesätter hellre att du lever i din lilla skyddade värld framför datorn än att sätta dit pedofiler osv..

Sätter dom dit EN ENDA pedofil är det värt i mina ögon.men du kanske tycker att vi ska hjälpta till att skydda pedofiler osv bara för att ingen ska se på vilka sidor du surfar på ...Jösses

Ahh.. Så du menar att dessa krav kommer att leda till pedofilers gripande? För det har ju fungerat så underbart tidigare.. *host*. Dessutom så lever jag inte i den värld där resultaten står över medlen. Men visst. Vill du få hela din information utdelad till ett par personer som står utanför granskning så visst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Röstar du blankt har indirekt givit medgivande åt de som sitter vid makten.

För att det är simplistiskt att göra så? Tänk dig om folket varit tvungen att gå ut och rösta kring varje lagförslag? Det hade varit en omröstning två gånger i timmen. Alla har inte tid att rösta så frekvent. Jag tvivlar att du ens har så mycket tid över att ta dig till valkontoret 10 gånger om dagen.

Nej, det har man verkligen inte. Men om man inte tycker någon är bra, har jag gett medgivande då?

Medgivande är att skita i att rösta överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För att det är simplistiskt att göra så? Tänk dig om folket varit tvungen att gå ut och rösta kring varje lagförslag? Det hade varit en omröstning två gånger i timmen. Alla har inte tid att rösta så frekvent. Jag tvivlar att du ens har så mycket tid över att ta dig till valkontoret 10 gånger om dagen.

För att det är enklare. Är det ditt svar? Du låter alltså någon annan påverka ditt liv för att det är enkelt så.

Permalänk

Antar att folk skulle vara skitglada att en person på säpo kan kolla på mina sexuella mail till min flickvän/pojkvän och sitta och runka till dem.

Hurra för nsa! (Sarkasm)

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Röstar du blankt har indirekt givit medgivande åt de som sitter vid makten.

Så säger min polare också, så du tycker jag ska vika mig och rösta på något som jag ej gillar bara för visa vadå?
Kom med vettiga ändringar, och vettig politik som kommer ta oss något vart. Eller vill du jag ska bli "soffpotatisen" som ligger hemma och inte röstar alls?
Rösta blankt = visar missnöje med allas politik. Sedan att andra engagerar sig, att de vill och kan, och är duktiga på det har jag respekt för. Its just not my cookie!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mcchrill:

Nej, det har man verkligen inte. Men om man inte tycker någon är bra, har jag gett medgivande då?

Medgivande är att skita i att rösta överhuvudtaget.

Att rösta blankt är som att skita i att rösta.

Skrivet av tsd:

För att det är enklare. Är det ditt svar? Du låter alltså någon annan påverka ditt liv för att det är enkelt så.

Ja. Att man ska rösta på varenda liten förslag är en stört omöjlighet i praktiken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Underbart initiativ! Hoppas SÄPO får igenom det!
Aldrig fel att banditer får kämpa lite hårdare med sin anonymitet!
Äntligen kan det bli lite mer ordning och reda på internet!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ahh.. Så du menar att dessa krav kommer att leda till pedofilers gripande? För det har ju fungerat så underbart tidigare.. *host*. Dessutom så lever jag inte i den värld där resultaten står över medlen.

Vad snackar du om egentligen..

Läste du ens artikeln..är en rätt stor pedofil nätverk som har avslöjats.Så klart som fan det har fungerat.
Och med detta förslag blir det ännu mer effektivt.

Vad är du rädd för egentligen ??

Och du verkar veta mer än vad alla andra vet..

Hur vet du att det ej har fungerat.Har du tillgång till nåt alla andra ej har ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz