Cooler Master släpper vattenkylarna Nepton

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master släpper vattenkylarna Nepton

Två nya slutna vattenkylningspaket är på väg ut från Cooler Master. Serien Nepton beskrivs som Seidon på steroider och den mest påkostade modellen ska kunna avleda hela 300 W värme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag ser inget jätteinnovativt med den här produkten, men det är väl positivt för oss konsumenter ju fler konkurrerande tillverkare det finns.

Permalänk

Feta kylare! Hoppas att priset landar på en human summa!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Någon som vet måtten på flänsarna? ^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Om det inte blir för dyrt så kan det vara något.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Detta verkar vara nåt för användare av överklockade 3930k

Lite Off topic, snälla, kan inte någon tillverka ett pumphus som på nät sätt är vibrationsisolerad från chassit!

Har haft diverse slutna system inkl H60, H100 och H100i, och alla har samma irriterande pumpljud.
Jag är visserligen ljudbög, men det känns inte som nåt som skulle vara särskillt svårt att fixa till :/

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Ingen annan som reagerade på mängden kylpasta som används i videon? Nu vet inte jag om mängden varierar mellan vanlig luftkylning kontra vattenkylning (vilken jag inte tror), men har för mig att ett riskorn i storlek är vad man brukar lägga.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Äntligen, jag har gått och väntat på Nepton 280L ett tag
Tanken var att fylla topp utrymmet i min Cosmos 2 med denna stora radiator med 2x140mm fläktar.

Jag mailade CM för ett tag sedan och frågade om Nepton serien men då hade dom inget release datum.
Dom sa inte heller explicit att Nepton serien var ett direkt svar mot Corsair H110 men om jag läste mellan raderna så var det precis det *S*.

Jag passade även på att fråga om dom hade några planer för en radiator med 3x120mm fläktar men det hade dom ingen info om.

/Carl

Permalänk
Medlem

Bra jag som inte gillar "räfflade" slangar?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se tester vs Corsairs lösningar. Från vad jag har läst så är det ännu få som matchar dom i prestanda. Har själv en H80i men den bara knasar för mig. Har bytt ut fläktarna mot tusen gånger bättre Noctua PWM fläktar (jämfört med Corsairs skriande skrot, dom var fan urusla), men som vanligt vill ju Corsairs produkter ha mer Corsair produkter i lådan så den vill inte känna av fläktarnas varvtal korrekt.

Om CM har bytbara fläktar som man kan sätta på fast varvtal, inget pumpljud och likvärdig prestanda så är jag intresserad.

Annars blir det nog tillbaka till torn kylare. Mycket enklare att få knäpptyst genom att förbigå CPU kontrollerade fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av natte84:

Ingen annan som reagerade på mängden kylpasta som används i videon? Nu vet inte jag om mängden varierar mellan vanlig luftkylning kontra vattenkylning (vilken jag inte tror), men har för mig att ett riskorn i storlek är vad man brukar lägga.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Först när han applicerade på AMD´n så tänkte jag,
(nej vafan det är ju inte mycket mer än jag brukar använda)
Sen när han applicerade på Intel´n så blev det typ, 0_0 >_>

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/