Steelseries lanserar gamingmusen Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Ska testa detta! Tack för tipset!

Lugnt!

Det finns en nackdel dock, (som jag glömde skriva) det är ingen stor grej. Men vill ändå skriva det så att du vet.
GripTejpen "mjällar" när den är ny påsatt, d v s den kommer att tappa korn på din musmatta i en tid.
Det tar ca två till fyra veckor sen är det borta när man slitit in den. Det är ingen stor grej, bara att lyfta musen, och svepa bort kornen.

Skrivet av JesperT:

Jag brukar tejpa/limma på lite sådant där "greppgummi" som man har runt skaftet på innebandyklubbor och annat.
Blir mycket bra grepp.
Angående sådan där griptejp så spelar det i så fall väldigt stor roll vilken sort man väljer. Jag har testat det (iallafall en variant av det) och det var som att limma på sandpapper. Helt omöjligt att spela med musen utan handskar då. Jag köpte mig även ett slags tunna handskar och då gick det an.
Med att köra med handskar kändes ändå för klumpigt i längden.
Men jag antar att det någonstans går att köpa någon griptejp som inte är som sandpapper ?

När det kommer till vilken sort man väljer, så finns det bara en sort.

Den sorten finns i alla byggvaruhus.

Och det är den sorten som finns på trappsteg så du inte skall halka, du kan även se den på skateboards, rulltrappor m.m

Det du beskriver, känner jag inte alls igen. Att man måste ha handskar?
Själv har jag riktiga knegarhänder med valkar.

Ur ett rent perspektiv från min sida så innebär gripTejpen att man inte behöver trycka så mycket.

Utan det räcker att du spänner muskeln i handen och då får pekfingret grepp direkt.

Du slipper att s a s "trycka neråt"
Responsen blir så mycket mer exakt, och så mycket skönare.

Detta är väldigt svårt att förklara i ord!!

Men som sagt, prova på en skitmus, gillar du det inte så låt bli.

Jag själv skulle inte kunna ha en mus utan, och jag fick själv tipset här från swec för massa år sen.

Jag har själv fixat detta på alla mina MX518, och faktum är att jag tycker att dom ser mycket bättre ut med griptejp än utan med. (dom två första var dock inte så snygga)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

När det kommer till vilken sort man väljer, så finns det bara en sort.

Den sorten finns i alla byggvaruhus.

Och det är den sorten som finns på trappsteg så du inte skall halka, du kan även se den på skateboards, rulltrappor m.m

Det du beskriver, känner jag inte alls igen. Att man måste ha handskar?
Själv har jag riktiga knegarhänder med valkar.

Ok, jag kanske har betydligt mer ömtåliga icke-knegarhänder, antar jag.
Just sådan där greptejp som egentligen skulle användas på trappor, skateboards etc var det jag köpte. Jag upplevde ytan som mycket lik finkornigt sandpapper.
Sedan beror det antagligen mycket på var man sätter det och hur man hanterar och greppar musen.

För min del passade däremot sådant där grepgummi jag nämnde perfekt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ok, jag kanske har betydligt mer ömtåliga icke-knegarhänder, antar jag.
Just sådan där greptejp som egentligen skulle användas på trappor, skateboards etc var det jag köpte. Jag upplevde ytan som mycket lik finkornigt sandpapper.
Sedan beror det antagligen mycket på var man sätter det och hur man hanterar och greppar musen.

För min del passade däremot sådant där grepgummi jag nämnde perfekt.

Jag ska absolut testa det grepgummi som du använder. Man kanske kan kombinera båda, lite grepgummi och lite griptejp.
Och det är så sant som du skriver, griptejp är som finkornigt sandpapper. Men det är det jag gillar med det, man får ett så bra grepp.

Och det där med knegarhänder, jag menade inget illa alls, kan bli så fel ibland med några birra Hoppas du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag ska absolut testa det grepgummi som du använder. Man kanske kan kombinera båda, lite grepgummi och lite griptejp.
Och det är så sant som du skriver, griptejp är som finkornigt sandpapper. Men det är det jag gillar med det, man får ett så bra grepp.

Och det där med knegarhänder, jag menade inget illa alls, kan bli så fel ibland med några birra Hoppas du förstår vad jag menar.

Inga problem
Jag inser att det jag skrev om knegarhänder kan tolkas som att jag var ironisk mot det du skrev, vilket inte var min avsikt.
Jag konstaterade bara att jag inte har några typiska knegarhänder och att jag därför kanske är lite känsligare i huden.

Grepgummi ger väldigt bra grepp tycker jag (även om det är en rätt annorlunda känsla mot greptejp). Problemet är bara att det oftast inte har någon naturlig baksida med klister som man kan fästa med, så jag har fått tejpa eller klistra manuellt bäst jag kunnat. Fast det kanske finns någon variant att köpa som har en färdig klisteryta ?
Någon som vet ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte att en mus ska behöva kosta mer än vad än en Microsoft IntelliMouse Explorer kostade.
Synd att dom slutat tillverka den musen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Jag tycker inte att en mus ska behöva kosta mer än vad än en Microsoft IntelliMouse Explorer kostade.
Synd att dom slutat tillverka den musen.

Ja det var en sorgens dag när de la ner Explorer 3.0 utan att ersätta den. Tror fortfarande det är den bästa musen jag haft.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt bra ut

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Jag gillade Steelseries till Kinzu. När man har en mus med dubbelklick problem reklamerar och får en ny med samma problem.....

Man byter märke helt enkelt. Mionix funkar bra. Microsoft 3.0 var grym efter det går det utför. De trycker ut mer och mer buggigt skit som inte funkar.... Var är kvaliteten i en mus som ser snygg ut men som inte funkar?

Permalänk
Medlem

Jag hade Nokian

Permalänk
Citat:

– Vi har valt att kalla vår senaste mus för Rival eftersom vi anser att den utklassar alla andra optiska möss på marknaden...

Där tappade jag verkligen hoppet om Steelseries. Tänker aldrig köpa deras produkter, fy fan.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Logitech MX310 4 Life!:)

Visa signatur

Platon

Permalänk
Medlem

Plockar upp denna imorn, får se hur den mäts med min trogna Qpad 5K

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Plockar upp denna imorn, får se hur den mäts med min trogna Qpad 5K

Kom gärna med ett kort utlåtande om du har tid.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

Jag inhandlade denna i helgen. Har hunnit med ca 10 timmar Battlefield 4 och måste säga att jag är sjukt nöjd. Hade tidigare både en Naga och innan dess en deathadder och en gammal SS Ikari.

Tycker Rival känns mycket bättre än samtliga ovan, jag gillar lite större möss och Nagan var egentligen alldeles för liten för min hand, men den passade bra för MMOs, i FPS spel där alla extra knappar egentligen inte tillför lika mycket tar jag mycket hellre Rival framför Naga.

Coatingen känns väldigt bra i handen och jag gillar gummit på sidorna, overall får man ett väldigt bra grepp om musen och den känns väldigt precis. Hittills mycket nöjd. Gimmicken med 3d-skrivare och att kunna ställa in en miljard färger är av mindre betydelse för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Där tappade jag verkligen hoppet om Steelseries. Tänker aldrig köpa deras produkter, fy fan.

Vad köper du då? Razer? Säger du razer så är du 12år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Vad köper du då? Razer? Säger du razer så är du 12år.

Sitter med en Logitech G9x mus och Ducky G2 Pro tangentbord. Vad är jag nu?

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Precis den jag tänkte köpa, om jag inte vore beroende av sidoknappar. Som just Kana har.

Jag tyckte Roccat Savu var skön.

I formen då. Plasten och möjligen trackingen kanske kan lämna lite att önska. Sidorna har ojämn plast och den känns väl väldigt plastig och lätt och ovansidan gnids blankare på timmar. Knapparna var dock lätta att nå för mig och det var den skönaste av ett gäng av deras möss och taipan iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HElephant:

Sitter med en Logitech G9x mus och Ducky G2 Pro tangentbord. Vad är jag nu?

Han tar nog varumärken lite väl hårt ..

Själv har jag en original-deathadder och tycker väl inte att den är svår att överge.. dubbelklickar den med men många tillverkare anger ju antal klick / switchmärke iaf. Logitechs bättre möss fixar väl 20 miljoner klick med switchar från Omron? Så 30 miljoner är ju helt ok, men den kommentaren kanske inte var så seriös, jag har lite svårt att förstå varför Cooler master gör rätt dyra möss som bara har switchar rateade till 5 miljoner klick. Känns futtigt. Visst kan man köpa möss oftare annars med men..

G9x är ju ruskigt skön. Jag har för mig att jag gillar Logitech G700s med men den är ju dyr. Hade inte haft något emot att ha fler än 5 knappar om det skulle behövas, just att ha en aimknapp för FPS verkar ju praktiskt, många sätter ju tumknapparna (knapp 4-5) så väldigt svårtillgängliga. Hade Microsoft Surface 7000-paketets mus haft fler knappar hade det kanske kunnat vara något att prova

Permalänk
Medlem

Upptäck en defekt så här efter några veckors användning då jag började spela ett spel där man ofta använder båda musknapparna samtidigt. Tänkte kolla om det bara drabbat mig. Håller man nere höger musknapp, tex för att sikta, och sen trycker ner vänster knapp repetetivt, så kärvar knapparna mot varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?