Dags för crimptång, var hittar man en hyfsad modell?

Permalänk
Medlem

Dags för crimptång, var hittar man en hyfsad modell?

Behöver modda lite kablar till mitt nya chassi då de som följde med SFX-aggregatet var alldeles för långa.

Ser att det går att hitta tänger att knipa med för ett par tusen men finns inga billigare som t.ex. går att hitta lokalt, kort och gott vad har ni för crimptänger när ni moddar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Behöver modda lite kablar till mitt nya chassi då de som följde med SFX-aggregatet var alldeles för långa.

Ser att det går att hitta tänger att knipa med för ett par tusen men finns inga billigare som t.ex. går att hitta lokalt, kort och gott vad har ni för crimptänger när ni moddar?

Kolla Kjell o C * Art nr: 38194**

( Verktygsväska för nätverkskablage. Innehåller kroneverktyg, nätverkstestare, kabelskalare, RJ45-kontakter, brytskydd samt krimptång för RJ45-kontakter. Nätverkstestare

Kroneverktyg
Nätverkstestare
Kabelskalare
Krimptång för RJ45)

Kjell & C har crimptänger från 199 till 499kr.

Edit/ Såg nu att det gäller nätaggregat När jag läser "krimptång" tänker jag genast på nätverkssladdar.

Men till nättaggskontakter finns det ju lite specialvertyg. Själv kör jag med vanligt gem som jag gjort om lite.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kolla Kjell o C * Art nr: 38194**

( Verktygsväska för nätverkskablage. Innehåller kroneverktyg, nätverkstestare, kabelskalare, RJ45-kontakter, brytskydd samt krimptång för RJ45-kontakter. Nätverkstestare

Kroneverktyg
Nätverkstestare
Kabelskalare
Krimptång för RJ45)

Kjell & C har crimptänger från 199 till 499kr.

Edit/ Såg nu att det gäller nätaggregat När jag läser "krimptång" tänker jag genast på nätverkssladdar.

Men till nättaggskontakter finns det ju lite specialvertyg. Själv kör jag med vanligt gem som jag gjort om lite.

Svårt att pressa fast kontakter på en sladd med gem tror jag

Permalänk
Proffsmoddare

MDPC har ju en för 35 euro om det är en sån här du menar:

http://en.mdpc-x.com/mdpc-crimping/mdpc-crimping-tool-6th-ann...

Nils har ju bara kvalite grejer så kör på den.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har en MOLEX Crimptång ( mini fit jr ) som jag inte behöver längre.
Som är absolut de bästa som finnes. Har även en del Crimp kontakter och annat smått o gott som jag vill bli av med

PM om intresse finnes så kommer vi säkert fram till nåt

Mvh Mike

Permalänk
Medlem

Finns billiga "crimp" tänger hos Biltema. Själv pressar jag oftast hylsor och kontakter med vanlig polygrip.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, får låna en tång tills vidare men fungerar det bra köper jag en egen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör med en Abikotång. Har sett billiga kopior av dem på Biltema och liknande ställen, har svårt att tänka mig att de skulle funka mycket sämre, själva konstruktionen är ju mycket enkel, det är egentligen bara ett par bitar pressad plåt.

De är också helt fantastiska när man ska korta av skruvar i dimensioner upp till M5. Alltid perfekt resultat, inget hålla på med bågfil och försöka undvika att fördärva gängan

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Väcker tråden till liv igen. Jag själv är på jakt efter en crimp tång. Skulle denna fungera?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Cri...

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Väcker tråden till liv igen. Jag själv är på jakt efter en crimp tång. Skulle denna fungera?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Cri...

Den är säkert bra, jag köpte en härifrån som fungerar bra:
http://www.stylingwebben.se/pc-modding-kylning/pc-modding/ver...

Det är troligtvis samma verktyg med olika loggor på. (dock var den jag fick hem orange och inte blå)