Synaptics får utmärkelse för Clickpad 2.0 – planerar tryckkänsliga styrplattor

Permalänk
Melding Plague

Synaptics får utmärkelse för Clickpad 2.0 – planerar tryckkänsliga styrplattor

Klick utan knappar är ett av huvudnumren i Synaptics styrplatta Clickpad 2.0, som ska göra det möjligt att integrera större och mer responsiva rörelsekänsliga ytor i bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Företaget förvärade nyligen Validity Sensors, som bland annat arbetar med att dölja fingeravtrycksläsare bakom en uppsjö olika typer av ytor, däribland pekskärmar."

Dafuq? Nu började det lukta lite NSA här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kul! Bra om det äntligen blir standard med bra touchpads så man slipper undersöka denna egenskap noggrant för varje modell så fort man ska köpa en laptop. Jag är dessutom en av dem som saknar fingavtrycksläsare på ultrabooks, trevligt om Synaptics kan hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

"Företaget förvärade nyligen Validity Sensors, som bland annat arbetar med att dölja fingeravtrycksläsare bakom en uppsjö olika typer av ytor, däribland pekskärmar."

Dafuq? Nu började det lukta lite NSA här.

Haha jepps. Så laddas fingerdatan upp på deras servrar

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

Härligt! Vill köpa en Windows-laptop som har en styrplatta vilken är jämförbar med Apples dito.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Bra att dom gör styrplattor som är bättre, jag har hört många prisat Apples och sagt att alla andras är skräp.

Bra att dom satsar på styrplattor som kan mäta tryck.

Men det där med fingeravtrycksläsare vill jag inte ha.

Permalänk
99:e percentilen

Men ... Tänker jag fel eller är inte detta typ det sämsta som finns? Min Asus UX32VD har inga avskilda knappar, utan de sitter "i" touchpaden. Detta gör att det är extremt svårt att klicka utan att muspekaren flyttar sig (om man inte använder Asus värdelösa drivrutin, som gör det omöjligt att precisionsflytta pekaren överhuvudtaget). På en laptop med genomtänkt design kan man bara helt enkelt flytta pekaren till just den pixel man vill klicka på och sedan, mycket enkelt, trycka ner en av knapparna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

"Företaget förvärade nyligen Validity Sensors, som bland annat arbetar med att dölja fingeravtrycksläsare bakom en uppsjö olika typer av ytor, däribland pekskärmar."

Dafuq? Nu började det lukta lite NSA här.

Håller med men det är nog redan för sent. Dom vet allt och lite till om oss.
Vi själva kan inte göra något åt saken och världens regeringar har inte stake nog att säga ifrån, tyskland och brasilien har gnällt lite men det var väl allt..

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Härligt! Vill köpa en Windows-laptop som har en styrplatta vilken är jämförbar med Apples dito.

Apple vet hur man gör pekplattor fo sho!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Men ... Tänker jag fel eller är inte detta typ det sämsta som finns? Min Asus UX32VD har inga avskilda knappar, utan de sitter "i" touchpaden. Detta gör att det är extremt svårt att klicka utan att muspekaren flyttar sig (om man inte använder Asus värdelösa drivrutin, som gör det omöjligt att precisionsflytta pekaren överhuvudtaget). På en laptop med genomtänkt design kan man bara helt enkelt flytta pekaren till just den pixel man vill klicka på och sedan, mycket enkelt, trycka ner en av knapparna.

Det här rör sig om plattor utan fysiska knappar över huvud taget, vilket enligt mig är ännu värre. Jag har aldrig stött på en bra touchpad, den sista användbara laptopen jag ägde var en Compaq från 99 med klittmus och en pytteliten platta som var nedsänkt så den inte var i vägen.

Det blir fanimig en Lenovo nästa gång, sen på med silvertejp på plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Men ... Tänker jag fel eller är inte detta typ det sämsta som finns? Min Asus UX32VD har inga avskilda knappar, utan de sitter "i" touchpaden. Detta gör att det är extremt svårt att klicka utan att muspekaren flyttar sig (om man inte använder Asus värdelösa drivrutin, som gör det omöjligt att precisionsflytta pekaren överhuvudtaget). På en laptop med genomtänkt design kan man bara helt enkelt flytta pekaren till just den pixel man vill klicka på och sedan, mycket enkelt, trycka ner en av knapparna.

Haha, visste väl att du skulle dyka upp i denna tråden! x)

Tror mycket få upplever problemet som du har. Jag lyckas nästan alltid klicka på rätt pixel med min touch pad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers