Rampage IV Extreme i Fractal Design R4?

Permalänk
Medlem

Rampage IV Extreme i Fractal Design R4?

Hej,

Har nu sökt en hel del på google och här på forumet utan att hitta svaret på min fråga...

Finns det någon som har installerat ett Asus Rampage IV Extreme i ett Fractal Design R4?

Permalänk
Medlem

Rampage IV Extreme är ett E-ATX mobo, chassit "stödjer" ATX/mATX/Mini-ITX
Men, är du duktig så kan du nog göra egna hål och gänga dom så att det passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Rampage IV Extreme är ett E-ATX mobo, chassit "stödjer" ATX/mATX/Mini-ITX
Men, är du duktig så kan du nog göra egna hål och gänga dom så att det passar.

Göra egna hål för vad? Vad jag har förstått så verkar det som att E-ATX har sina hål placerade på samma ställe som ett ATX-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Göra egna hål för vad? Vad jag har förstått så verkar det som att E-ATX har sina hål placerade på samma ställe som ett ATX-kort.

Göra egna hål för distanserna. Men är dom placerade på samma ställe så bör det ej vara något problem som jag förstår det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Göra egna hål för distanserna. Men är dom placerade på samma ställe så bör det ej vara något problem som jag förstår det.

Okej, det kan mycket väl vara så. Hade gärna fått det bekräftat av någon som har genomfört det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Hej,

Har nu sökt en hel del på google och här på forumet utan att hitta svaret på min fråga...

Finns det någon som har installerat ett Asus Rampage IV Extreme i ett Fractal Design R4?

Om det är större än ATX på höjden kan du glömma det. Man har mindre än en centimeter till godo.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag körde detta kort i ett R3, men det är inget jag rekommenderar. SATA-kontakterna hamnade för nära hd-burarna, så sladdadarna kröktes för hårt. Risk att kontakterna på moderkortet får för mycket stryk och lossnar helt enkelt..
Så jag skaffade mig ett större chassi..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Okej, då ska jag nog undivka det:)

Tack för hjälpen.