Permalänk
Medlem

slänga ex'et saker

jag har ett problem... mitt ex vägrar hämta hennes saker, kläder, smycken, hårtork osv... .

hur lång tid kan det ligga här innan jag får slänga det... vill inte ha skiten här det har gått 3 månader och hon vägrar att hämta det.. och i går fick jag reda på att hon ligger med min polare...

vill inte bli anmäld för att slänga hennes saker eller bli betalnings skyldig eller något

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Plocka ihop allt i en kartong, posta till hennes nya adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Plocka ihop allt i en kartong, posta till hennes nya adress?

näää tänker inte betala en krona och hon svarar inte.....
när for jag slänga det..

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Vad innebär ex, har ni alltså gjort en bodelning och delar av hennes bohag är kvar eller är ni två ungdomar som precis frågat chans på varandra och nu ångrat er?

*** EDIT ***

Generellt så skulle jag säga att du meddelar personen skriftligen. D.v.s. ett brev. Väntar 3 månader och slänger sakerna. Då borde det vara lugnt rent juridiskt. Risken är dock väldigt liten att du skulle råka ut för några juridiska efterföljder om du slänger dem redan men det är generellt sett ej lagligt. För jag antar att ni inte varit gifta eller sambo särskilt länge?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

hon va inne boende hoss mig och hon betalade ingen hyra "vi va ihop i 4 år" hon har bara kläder här och en plattång och något smycke här

och nu har hon börjat med tjacket... så hon har börjat att bli iskall och vägrar hämta det så nu har det gått typ 3 månader och 3 veckor
så jävla ångetst att ha hennes jävla skit här... varje morgon när man öppnar garderoben ligger alla hennes grejer där

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Spela in samtalet där hon säger att hon vägrar hämta det eller spara SMS/mail eller liknande. Sen kan du kasta sakerna bäst du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Spela in samtalet där hon säger att hon vägrar hämta det eller spara SMS/mail eller liknande. Sen kan du kasta sakerna bäst du vill.

just nu pratar vi inte ... men hon säger hela tiden att hennes pappa ska hämta det helta tiden... men det blir aldrig av

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

hon va inne boende hoss mig och hon betalade ingen hyra "vi va ihop i 4 år" hon har bara kläder här och en plattång och något smycke här

och nu har hon börjat med tjacket... så hon har börjat att bli iskall och vägrar hämta det så nu har det gått typ 3 månader och 3 veckor
så jävla ångetst att ha hennes jävla skit här... varje morgon när man öppnar garderoben ligger alla hennes grejer där

Kan du inte lägga ner det i en låda i förrådet så slipper du se det? Men som sagt, det är relativt ok att slänga det efter 3 månader om du anser att hon blivit meddelad om att hennes saker inte längre bör förvaras hemma hos dig. Så länge du inte aktivt försökt hindra henne från att hämta sakerna eller på något sätt verkar hotfull o.s.v.

Be om hennes pappas nummer och ha kontakt via honom.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Släng skiten om hon inte vill hämta det.

Svårare är det inte, grow a pair.

Hade ens tidigare ex varit så korkade att dom vägrar hämta det hade jag slängt ut skiten första veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Kan du inte lägga ner det i en låda i förrådet så slipper du se det? Men som sagt, det är relativt ok att slänga det efter 3 månader om du anser att hon blivit meddelad om att hennes saker inte längre bör förvaras hemma hos dig. Så länge du inte aktivt försökt hindra henne från att hämta sakerna eller på något sätt verkar hotfull o.s.v.

Be om hennes pappas nummer och ha kontakt via honom.

nää jag har inte hindrat henne att hämta sakerna eller hotat henne
men jag pratade med henne för 10 min sedan.. och hotade henne att jag skulle säga till hennes föräldrar att hon håller på med tjacket dagligen

så nu hatar hon mig as mycket så vi får la se

______
edit

jag har inte plats i förrådet och sen så vill jag inte ha det i min närhet

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Kan testa ringa hennes morsa å be henne hämta upp skiten. Vill inte hon hade jag dumpat skiten imorgon.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Vad subruz sa. Med tanke på att du sagt till henne att du ska snacka med hennes föräldrar så är det ju ett ypperligt tillfälle att helt enkelt bara snacka med hennes föräldrar, utan att tjalla om tjacket det första du gör. Det håller henne på spänn, du har en inledande kontakt med hennes päron så att ditt nästa utfall inte verkar aggressivt och desperat och du blir av med grejerna utan att behöva fundera på rättvisan.

EDIT: Om hennes föräldrar inte vill ta i't så be din polare ta hand om grejerna. Det är hans bitch och därmed hans problem nu.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Lägg sakerna i en kartong och ställ i källaren?

Visa signatur

...

Permalänk

Ring hennes föräldrar och berätta allt.

Eller om du nu verkligen vill bli ihop med knarkbrud och försöker få chans med henne igen så borde du ändå ringa hennes föräldrar och berätta allt.
Jag antar att du med tjack menar knark och inte typ godis ifrån ica maxi.

Var hon skriven på din adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Blir det jobbigt är det här ett bra alternativ. Du har egentligen ingen plikt att ha hennes saker där, men du kan bli ersättningsskyldig om du medverkar till att grejerna förstörs eller underlåter att förhindra det. Är det inte jobbigt kan du ju placera dem nånstans där de inte stör och vänta på att hon vill ha dom, sen efter en tid slänga dom. Så länge det inte är fråga om någonting klart värdefullt och du har gett henne tid och möjlighet att hämta grejerna är det nog inte något som du hamnar i juridiskt trubbel för.

Säkrast är dock GAPas förslag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Skicka iväg skiten till hennes föräldrar bara.

Att betala ett par kronor i frakt är lätt värt för att slippa ha kontakt med tjackpundare som kan bli väldigt jobbiga att ha och göra med när de behöver låna pengar till knark eller liknande.

Permalänk

Om du slänger sakerna kommer hon garanterat att vara efter dig när hon behöver pengar till knark senare. Bättre att dumpa sakerna hos hennes föräldrar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Var i exakt samma situation som dig för ett par år sedan, jag packade ner skiten i flyttkartonger och gav det till hennes föräldrar bad dem skriva på kvittens att de tagit emot det. Inte sådär skit populärt men då blir man iaf av med skiten.

Det jag hade svårast med var att få tillbaka lägenhetsnyckeln -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

Var i exakt samma situation som dig för ett par år sedan, jag packade ner skiten i flyttkartonger och gav det till hennes föräldrar bad dem skriva på kvittens att de tagit emot det. Inte sådär skit populärt men då blir man iaf av med skiten.

Det jag hade svårast med var att få tillbaka lägenhetsnyckeln -.-

Är bara att byta lås så slipper man allt för mycket strul med idioter till ex.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ta dig i kragen och lämna över det till hennes föräldrar. Bättre och få det bort gjort än och älta på det. En dag av ditt liv rensar bort många onödiga ältnings dagar, känns inte det lite bättre?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

jag bet i hop och lämnade skiten till henne </3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder