Enthoo primo eller något annat?

Permalänk
Medlem

Enthoo primo eller något annat?

Ska köpa chassi för runt 2000kr och sitter och velar med ett enthoo primo i varukorgen men kan inte riktigt bestämma mig.

Vill alltså veta vilket chassi ni hade valt och varför i prisklassen runt 2000kr.
Ska trots allt leva med burken ett tag så

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på Enthoo primo , ska nog köpa ett själv senare. Skulle vara kul att se vad du tycker om den.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Hade själv samma funderingar som dig,för mig stod det mellan Enthoo primo och Corsair Obsidian 800D.Men tillslut bestämde jag mig för att köra på enthoo primo,tycker att det verkar vara det mest genomtänkta chassit mellan dom 2 iaf.Sen så tyckte jag även att det var snyggare

Men har tyvärr inte hunnit installera komponenterna i det så kan inte säga hur det var att bygga i det ännu

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/148962-silverstone_fo...

För det kyler så jäkla bra och är tyst. Nackdelen är att det väger mycket, är rätt stort och det är lite halvbökigt att dra kablar bra.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Ska köpa chassi för runt 2000kr och sitter och velar med ett enthoo primo i varukorgen men kan inte riktigt bestämma mig.

Vill alltså veta vilket chassi ni hade valt och varför i prisklassen runt 2000kr.
Ska trots allt leva med burken ett tag så

Jag har Entho primo den är ganska tyst och lätt att arbeta med och riktigt snygg jag har några bilder på chassit i gallerian.
Rekomenderar primo starkt Köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av willee93:

Jag har Entho primo den är ganska tyst och lätt att arbeta med och riktigt snygg jag har några bilder på chassit i gallerian.
Rekomenderar primo starkt Köp

sent svar men aja

Köpte mig ett enthoo primo och är riktigt riktigt nöjd med chassit

Bara pengar till vatten kylning som fattas nu.