8350 + 7970 Crossfire = TYST Agg?

Permalänk
Medlem

8350 + 7970 Crossfire = TYST Agg?

Hejsan!

Sitter idag på en Phenom X4 955 BE och 2 st 7970. Allt @ stock atm.. det drar 550 W vid väggen.

Och mitt Corsair TX 750W svettas ganska bra och fläkten drar på rejält..

Kör folding 24/7 med denna dator och sover i rummet brevid, resterande delar är knäpptysta i burken så behöver ett nytt agg.

Ny CPU är planerad att införskaffa, 8350 och OC på både CPU och GPUerna.

Är lite dumsnål av mig..

Men vad ska man köra för agg som är tyst men bra?
Behöver man gå upp på ett agg som kostar 2 K?

Kan aldrig tänka mig att jag går över 800-850 watt med lätt OC på denna/kommande setup?
Läst lite i forumet.. och diverse agg har förslagits..

Alternativ 1:
http://www.inet.se/produkt/6909901/be-quiet-power-zone-850w-b...

Alt 2:
http://www.inet.se/produkt/6909900/be-quiet-power-zone-750w-b...

Alt3:
http://www.inet.se/produkt/6909732/fractal-design-tesla-r2-80...

Alt4:
http://www.inet.se/produkt/6911687/corsair-rm-850w-80-gold-mo...
Ev
http://www.inet.se/produkt/6911686/corsair-rm-1000w-80-gold-m...

Alt5:
http://www.inet.se/produkt/6909735/fractal-design-newton-r3-8...

Som sagt högre alternativ dyrare o bättre?

men hur pass dyrt behöver man köpa? som sagt vill ha ett stabilt och tyst agg som klarar 24/7 load

(är lite sugen på att ge corsairs skit "link" system en liten chans och är då lite sugen på ett RM1000W..
MEN ni som är insatta i det hela, vet vilken typ av fläkt som sitter och vem som gjort den, vilka kondningar det, och vilka som igentligen gör aggen och inte vad som står på klisterlappen.. ni får jättegärna skriva!
Vet att ni kunniga sitter där ute

så ni som har liknande rigg/mer strömtörsig och VET vad ni pratar som gärna ett inlägg!!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Super precis denna info jag letar efter!!

Och seasonic platform platformen är såklart bra då? Då jag inte känner igen detta.. va som sagt 4-5 år sedan jag kollade på agg sist..

gärna fler kommentarer åsikter uppskattas!

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med XFX Core Edition 850W 80+ Bronze. vad jag vet har aldrig fläkten gått på fullt varv när jag har spelat eller överklokat CPUn över 5ghz.

mätte vad min dator drog i watt i 4.8ghz och fick 527W på väggutaget som max.

Om du ska köpa en fx 8350 och överkloka den så sattsa på en kylare som minst orkar kyla bort 220W.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

jag är nöjd med XFX Core Edition 850W 80+ Bronze. vad jag vet har aldrig fläkten gått på fullt varv när jag har spelat eller överklokat CPUn över 5ghz.

mätte vad min dator drog i watt i 4.8ghz och fick 527W på väggutaget som max.

Om du ska köpa en fx 8350 och överkloka den så sattsa på en kylare som minst orkar kyla bort 220W.

Tack tack för infon men kommer nog att bli ett Guld agg skulle jag tro..

jo jag vet den ger endel värme, hade tänkt mig en:
http://www.komplett.se/noctua-nh-u12p-se2-cpu-kylare/496004

Vilket jag tror kommer funka bra? Har bra luftflöde i mitt antec 900.

Övriga kunniga fler åsikter om ett TYST bra agg till hyfs pris?

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Tack tack för infon men kommer nog att bli ett Guld agg skulle jag tro..

jo jag vet den ger endel värme, hade tänkt mig en:
http://www.komplett.se/noctua-nh-u12p-se2-cpu-kylare/496004

Vilket jag tror kommer funka bra? Har bra luftflöde i mitt antec 900.

Övriga kunniga fler åsikter om ett TYST bra agg till hyfs pris?

// atego

angående NH-U12P SE2 så hittar jag inte kylförmågan på den.

men är den bättre än hyper 212 evo?
för evon är för liten för en fx 8350 med lite oc.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

angående NH-U12P SE2 så hittar jag inte kylförmågan på den.

men är den bättre än hyper 212 evo?
för evon är för liten för en fx 8350 med lite oc.

Inte jag heller men jag vet at den kyler bra.

Har du kört med evon? Ser att många använder den på forumet, har du kört med den? såg att du va över 5 GHz på luft i en tråd va? körde du med den då?
Tipps på bra Psuh and Pul fläktar? och dötysta måste de va med
Tack för svar!

Till ALLA vill gärna ha mer input på bra nätagg!

// atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

En evo 212 klarar inte av att överklocka en CPU till 5ghz, kanske ungefär 4.4 är bra för den kylaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Inte jag heller men jag vet at den kyler bra.

Har du kört med evon? Ser att många använder den på forumet, har du kört med den? såg att du va över 5 GHz på luft i en tråd va? körde du med den då?
Tipps på bra Psuh and Pul fläktar? och dötysta måste de va med
Tack för svar!

Till ALLA vill gärna ha mer input på bra nätagg!

// atego

jag kör på en stor vatten anläggning till min CPU. kostar ca 5000kr
har varit uppe i 5.1stabilt. fick ett guld ex av 8350.

nä evo är en dålig kylare att överklocka med.
tror den bara har ett kylvärde 130W för europa version.

du ska inte snåla med CPU kylaren för då kommer du ångra dig.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Inte jag heller men jag vet at den kyler bra.

Har du kört med evon? Ser att många använder den på forumet, har du kört med den? såg att du va över 5 GHz på luft i en tråd va? körde du med den då?
Tipps på bra Psuh and Pul fläktar? och dötysta måste de va med
Tack för svar!

Till ALLA vill gärna ha mer input på bra nätagg!

// atego

jag har kört med evo på en fx 8320 i så gott som stabila 5.0 Ghz, men det blir varmt.
hade fönstret öppet och fläktar som blåste in frisk luft på det hela.
men varmt blev det. nådde även 5.025Ghz på dreamhack i stora salen, men det vart så varmt att det blev ostabilt...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Avstängd

Seasonic gör världens bästa nätdelar.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

En evo 212 klarar inte av att överklocka en CPU till 5ghz, kanske ungefär 4.4 är bra för den kylaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av putte_br:

jag kör på en stor vatten anläggning till min CPU. kostar ca 5000kr
har varit uppe i 5.1stabilt. fick ett guld ex av 8350.

nä evo är en dålig kylare att överklocka med.
tror den bara har ett kylvärde 130W för europa version.

du ska inte snåla med CPU kylaren för då kommer du ångra dig.

Skrivet av Nbwu:

jag har kört med evo på en fx 8320 i så gott som stabila 5.0 Ghz, men det blir varmt.
hade fönstret öppet och fläktar som blåste in frisk luft på det hela.
men varmt blev det. nådde även 5.025Ghz på dreamhack i stora salen, men det vart så varmt att det blev ostabilt...

Nu va inte CPu kylare mitt problem, lillebror kör en noctua och klockar fint i 4.7 GHz.

Det är nätdelar som är Topic

Skrivet av m86s:

Seasonic gör världens bästa nätdelar.

MVH

Du säger det, är då alltså denna väldigt bra enligt dig?
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Seasonic = datorvärldens ferrari

Skrivet av atego:

Super precis denna info jag letar efter!!

Och seasonic platform platformen är såklart bra då? Då jag inte känner igen detta.. va som sagt 4-5 år sedan jag kollade på agg sist..

gärna fler kommentarer åsikter uppskattas!

// atego

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Njaa en ferrari är väll lite till att ta i.. en bmw hade räckt.. och vad ska man köpa då?

Vad ligger i den klassen?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Avstängd

Köp cooler master v700, v850.

Galet pris på båda.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir att testa ett RM1000W på netonnet, do ahr öppet köp i 14 dagar, och man får testa det slipper betala för frakt och gratis att lämna tillbax och pengarna tillbaka om jag inte är nöjd

Återkommer med mer info senare

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenhet av Fractal Design Newton R2 1000W. Modulärt, knäpptyst och framförallt så håller det. Jag har själv 2st, ett som är inköpt 2009 och från 2010.

Permalänk
Medlem

Hur fan kan grafikkort vara tysta när du foldar? att kyla 550 watt passivt blir svårt.

OnT: Jag har aldrig hört mitt nätagg låta öht. Fractal Design Newton R2, 1000W

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

XFX BE 850, Seasonic KM3 för ~1400.. nuff said!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus