Permalänk
Medlem

FX-8350 + 650 Ti SLI nätagg

Hej!

Håller på att sätta ihop en billig dator som ska kunna uppgraderas framöver. Jag fick 5K som budget och just nu ligger en FX-6300 och ett 650 Ti Boost i kundvagnen. Tanken är då att datorn senare ska kunna uppgraderas med ett till 650 Ti Boost och kanske en FX-8350.

650W nätagg, räcker det?

Tacksam för svar

Visa signatur

Like every man of sense and good feeling, I abominate work.

Permalänk
Medlem

Ja det räcker. Jag har kört en lätt klockad 8350, 2 mekaniska diskar, ssd, 5 fläktar och 2st 7950 på 650w.

Permalänk

650w räcker gott och väl, Även för dubbla grafikkort

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

650w räcker gott och väl, Även för dubbla grafikkort

Men inte om det ska gå tyst?

Själv sitter jag med 2 st 7970 och ett lite äldre corsair 750W TX agg och agget går igång som fan när jag maxxar båda korten i bench/folding.
Hur är det i ditt fall?

Jag är för övrigt ute efter ett nytt agg som klarar 24/7 folding och ska gå tyst

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"