Half-Life 2 samt ep1 & 2 Uppföljare?

Permalänk

Half-Life 2 samt ep1 & 2 Uppföljare?

HL2 är ett utav de bästa spelen jag spelat vad gäller story, gameplay & inlevelse.

Finns det inget liknande spel där hela spelet har en story med jätte inlevelse.

Jag söker inget onlinespel alltså.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Det finns många grymma spel med inlevelse, dock inte i samma stil from Half-Life kanske. Två av dem bästa spelen jag någonsin spelat är The Witcher 2 och Mass Effect. Inte bara första spelet utan alla tre spelen. Se till att införskaffa alla DLC:s också. Totalt värt varenda krona i min del.

Half-Life har den där känslan att det är något stort kommande fast man vet ej vad. Detsamma gäller dessa två (egentligen fyra) spel. Jag är otroligt pumpad för The Witcher 3 och Mass Effect 4

Permalänk
Skrivet av ^fel:

Det finns många grymma spel med inlevelse, dock inte i samma stil from Half-Life kanske. Två av dem bästa spelen jag någonsin spelat är The Witcher 2 och Mass Effect. Inte bara första spelet utan alla tre spelen. Se till att införskaffa alla DLC:s också. Totalt värt varenda krona i min del.

Half-Life har den där känslan att det är något stort kommande fast man vet ej vad. Detsamma gäller dessa två (egentligen fyra) spel. Jag är otroligt pumpad för The Witcher 3 och Mass Effect 4

Jobbigaste med mass effect är ju att man måste börja med det första... =/

The witcher kanske är nåt...

För övrigt verkar Titanfall som kommer i mars väldigt spännande...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Jobbigaste med mass effect är ju att man måste börja med det första... =/

The witcher kanske är nåt...

För övrigt verkar Titanfall som kommer i mars väldigt spännande...

Jobbiga? Låt oss säga att du kommer gilla mass effect serien lika mycket som half-life 2. Då är det ju grymt att det finns 3 spel i serien.
Så hur är det på något sätt jobbigt att börja med det första? Half-life 2 har ju episode 1&2, "tre" spel där också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Jobbiga? Låt oss säga att du kommer gilla mass effect serien lika mycket som half-life 2. Då är det ju grymt att det finns 3 spel i serien.
Så hur är det på något sätt jobbigt att börja med det första? Half-life 2 har ju episode 1&2, "tre" spel där också.

Eller hur. Mycket bättre med 3.
Dock är ettan lite lam att spela år 2013 men bra story.
Hoppas verkligen de gör 4 som e början av en trilogi och inte ett spel med egen story osv..

Permalänk
Medlem

Mass Effect kan man spela om hur många gånger som helst, så jäkla bra.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Eller hur. Mycket bättre med 3.
Dock är ettan lite lam att spela år 2013 men bra story.
Hoppas verkligen de gör 4 som e början av en trilogi och inte ett spel med egen story osv..

Det första Mass Effect har i alla fall den speciella känslan som de andra två spelen inte har. Denna känsla i magen att det finns så otroligt mycket att upptäcka. Med 7+ otroligt intressanta raser. Det är svårt att bli uttråkad av spelet från min vinkel

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Jobbiga? Låt oss säga att du kommer gilla mass effect serien lika mycket som half-life 2. Då är det ju grymt att det finns 3 spel i serien.
Så hur är det på något sätt jobbigt att börja med det första? Half-life 2 har ju episode 1&2, "tre" spel där också.

Jo tänkte mer på hur spelet ser ut (2007). Då var det typ 8800GTX 8600GT osv som drev spelen.. 2007 - hade vi full HD skärmar då ? =/
Vill ju att min nya GPU ska få jobba lite oxå

Jag vet att HL2 är äldre, typ 2004 eller nåt. Men tycker att det spelet är tidlöst...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av ^fel:

Det första Mass Effect har i alla fall den speciella känslan som de andra två spelen inte har. Denna känsla i magen att det finns så otroligt mycket att upptäcka. Med 7+ otroligt intressanta raser. Det är svårt att bli uttråkad av spelet från min vinkel

Kanske ger det en chans...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Mass effect ger en rysningar, även efter flera genomspelningar!

Permalänk
Medlem

Många bra, och tråkiga förslag här, men jag ska inte säga att Crysis 2 är bättre även om det beskylls för att försöka emulera HL2s formel, om något sjaskigt. Skaffa inte Crysis 2, eller skaffa helst inte crysis alls. Undvik EA helst!

Jag har faktiskt inte ätit mig in i Witcher ännu, men de är förbannat hyllade och första spelets Enhanced Edition var sjukt prisvärd när jag köpte den. Dragon Age Origins är väldigt likt då de använder samma motor. Båda är köpvärda, men skaffa Witcher Enhanced Edition och Dragon Age: Origins Ultimate Edition då de ger dig hela paketen med DLC till bra pris.

Mass effect serien har dels misslyckats enligt mig och även om ettan var mindblowing ibland, och tvåan var ännu bättre och imponerande så har de alla någon quirk som får en att rynka på ögonbrynen medan man spelar. Jag tyckte redan innan Mass Effect först kom att det luktade gammal fisk, och efter att åka 'makon' ( hurrhurr, see what I did there ? ) så avskyr jag ettan, också pga det trista stridssystemet och tråkigheten att springa runt på banorna jääätte långsamt.

Mitt förslag, innan du provar mass effect, testa Deus Ex Human Revolution. Köp DE HR Nordic Edition så får du DLCer, och du kan dessutom köpa Missing link på Steam om den hamnar på rea eller om du vill spela mer.
Deus Ex HR påminner en hel del om Vampires the masquerade bloodlines och mass effect till en viss grad. Jag antar att man kan jämföra det med assassins creed ibland då du klättrar omkring en hel del, även om det inte är på samma sätt riktigt. Deus Ex HR är dock ett fps spel som byter till 3rd person när du t ex klättrar på stegar mm.
Det är ett riktigt grymt spel som förtjänar mycket mer credd än ME enligt mig, Swec Jonas och Emil har pratat om det i Fredagspanelerna flera gånger och även om de och andra säger si och så om slutet så tro mig, mass effect gör det inte bättre ALLS!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Mitt förslag, innan du provar mass effect, testa Deus Ex Human Revolution. Köp DE HR Nordic Edition så får du DLCer, och du kan dessutom köpa Missing link på Steam om den hamnar på rea eller om du vill spela mer

Skulle rekommendera Director's Cut istället, främst för att bossarna är omarbetade och faktiskt hanterbara på högsta svårighetsgraden som stealh/hacker-spec utan att förbereda sig för dem hela spelet.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Jo tänkte mer på hur spelet ser ut (2007). Då var det typ 8800GTX 8600GT osv som drev spelen.. 2007 - hade vi full HD skärmar då ? =/
Vill ju att min nya GPU ska få jobba lite oxå

Jag vet att HL2 är äldre, typ 2004 eller nåt. Men tycker att det spelet är tidlöst...

Det kan lätt fixas med mods!
Piffa upp texturerna och fixa en fin ENB så ser spelet otroligt fint ut.

Skrivet av Luminous:

...och efter att åka 'makon' ( hurrhurr, see what I did there ? ) så avskyr jag ettan, också pga det trista stridssystemet och tråkigheten att springa runt på banorna jääätte långsamt.

Vad säger du nu!? Makon är ett av de roligaste fordon i alla spel jag spelat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Det kan lätt fixas med mods!
Piffa upp texturerna och fixa en fin ENB så ser spelet otroligt fint ut.

Vad säger du nu!? Makon är ett av de roligaste fordon i alla spel jag spelat!

Den där modden har jag nog om det är "picard" nånting killen bakom den heter. Den är riktigt tung och vet inte om de är så värd, men kul att han ansträngde sig.

Jo makon är kul att köra, ett tag. Men att leta alla easter eggs på t ex bring down the sky etc är skitjobbigt. Om man bara strävar efter main quests eller någonlunda större quests så går det att leva med, men tvåan var mycket roligare att leta easter eggs i.
Trean kan jag inte uttala mig om för jag har inte provat den.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Trean kan jag inte uttala mig om för jag har inte provat den.

Då rekommenderar jag starkt att du gör det. Med alla expansionspaket om möjligt. Installera i alla fall Extended Cut vilket var resultaten av den tidigare usla slutet. Dock så ska jag inget säga då jag inte spelade spelets "första" slut.

Till TS:
Om du planerar på att spela Deus Ex: Human Revolution så rekommenderar jag dig att göra det innan du påbörjar Mass Effect. Helt omöjligt att spela det för mig nu. Klarar inte av dem usla animationerna när folk snackar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av digitalflaskpost:

HL2 är ett utav de bästa spelen jag spelat vad gäller story, gameplay & inlevelse.

Finns det inget liknande spel där hela spelet har en story med jätte inlevelse.

Jag söker inget onlinespel alltså.

Black mesa halflife 2 med upphottad grafik,grymt bra:)
Det är ju gratis om man redan har hl2 också om jag inte minns fel?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Black mesa halflife 2 med upphottad grafik,grymt bra:)
Det är ju gratis om man redan har hl2 också om jag inte minns fel?

Det räcker med Source SDK 2007 om jag inte missminner mig. Spelet/Moddet är 100% gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Jo tänkte mer på hur spelet ser ut (2007). Då var det typ 8800GTX 8600GT osv som drev spelen.. 2007 - hade vi full HD skärmar då ? =/
Vill ju att min nya GPU ska få jobba lite oxå

Jag vet att HL2 är äldre, typ 2004 eller nåt. Men tycker att det spelet är tidlöst...

Fair enough, vet precis vad du menar. HL2 må vara äldre men älskar fortfarande grafiken i spelet. De må inte vara imponerande idag men det ser fortfarande läckert ut. Vill du köra igenom HL2 igen så kan jag rekommendera Cinematic mod.

Hur som, det första mass effect spelet är lite segt i kontroller mm. tycker jag. Men det är helt klart ett riktigt bra spel. Kan inte säga att jag direkt tänkt på grafiken i sig även om den är relativt 'dålig'.

Full HD är ju inte direkt nytt. Jag satt med en 1680x1050 skärm. Inte riktigt full HD men rätt nära, sedan fanns det ju skärmar med mycket högre upplösning som är mycket äldre. Tror jag hade min gamla core 2 duo och ett 3870 vid den tiden.

Men om du bryr dig så mycket om grafiken så kanske du borde nämna det. Då det finns många spel med grymt bra story som har värdelös/kass grafik.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Då rekommenderar jag starkt att du gör det. Med alla expansionspaket om möjligt. Installera i alla fall Extended Cut vilket var resultaten av den tidigare usla slutet. Dock så ska jag inget säga då jag inte spelade spelets "första" slut.

Till TS:
Om du planerar på att spela Deus Ex: Human Revolution så rekommenderar jag dig att göra det innan du påbörjar Mass Effect. Helt omöjligt att spela det för mig nu. Klarar inte av dem usla animationerna när folk snackar.

Skrivet av occe94:

Skulle rekommendera Director's Cut istället, främst för att bossarna är omarbetade och faktiskt hanterbara på högsta svårighetsgraden som stealh/hacker-spec utan att förbereda sig för dem hela spelet.

Ok, nu vill jag knappt spela om DE. Och jag begriper inte varför jag skulle köpa DC. Det är ju samma spel.
Jag vill inte ha en till entry på samma spel på mitt steam, VARFÖR? Kunde de inte patcha skiten istället.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Ursäkta men vad menar du? Att nordic edition är den "vanliga utgåvan" och inte har fått patchar som gör samma sak?
Det kanske är så men det låter ju konstigt. Jag spelade en stealth i början och klarade bossarna genom att hoarda massa vapen, inte mycket mer än det så att speca hit och dit gjorde jag inte, möjligen att jag hade nytta av det extra lagringsutrymmet.

Det borde ju rimligtvis vara så, men var jag förstått av diverse platser på internet verkar det vara olika. Har inte provat själv dock, så jag kan ju mycket väl ha fel där.

Precis det jag menar, som ren stealthkaraktär ska man inte behöva kånka 10 granater och ett raketgevär. Jag hade inget tyngre än en maskinpistol vid första bossen eftersom jag normalt inte hade behov av något större.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Det borde ju rimligtvis vara så, men var jag förstått av diverse platser på internet verkar det vara olika. Har inte provat själv dock, så jag kan ju mycket väl ha fel där.

Precis det jag menar, som ren stealthkaraktär ska man inte behöva kånka 10 granater och ett raketgevär. Jag hade inget tyngre än en maskinpistol vid första bossen eftersom jag normalt inte hade behov av något större.

Jag redigerade min post, men nu håller jag med dig. Dock, jag har absolut ingen lust att köpa DC även om jag får rabatt då det för mig är samma spel men i ett nytt paket. Varför?

Jag känner mig "ripped off" då jag förväntade mig att jag spelat spelet som de var menat. Men nu i efterhand kunde de inte ha patchat allt utan måste släppa en ny version av samma spel? Jag tror jag flippar!

Tänk om EA fick för sig att "aa men nu ska vi fixa ME1 för det är för olikt 2 och 3.
Jag skulle vara jätteglad för då kanske ME1 skulle bli ett ännu bättre spel än 2an och 3an, men jag skulle bli grymt förbannad då jag redan äger det första och jag skamlöst föreslås köpa en nyversion av samma spel som lika gärna borde ha varit i originalspelet eller komma som patch.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag känner mig "ripped off" då jag förväntade mig att jag spelat spelet som de var menat. Men nu i efterhand kunde de inte ha patchat allt utan måste släppa en ny version av samma spel? Jag tror jag flippar!

Håller lite med, dock får man rabatt om man redan äger spelet och ytterligare rabatt om man har Missing Link. Samt att det innehåller en del extramaterial som kan vara värt priset. Men ja, själva spelskillnaden borde patchas.

Skrivet av Luminous:

Jag vill inte ha en till entry på samma spel på mitt steam, VARFÖR? Kunde de inte patcha skiten istället.

I know that feel http://imgur.com/QmzY2U4

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Håller lite med, dock får man rabatt om man redan äger spelet och ytterligare rabatt om man har Missing Link. Samt att det innehåller en del extramaterial som kan vara värt priset. Men ja, själva spelskillnaden borde patchas.

I know that feel http://imgur.com/QmzY2U4

URGH :E

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Black mesa ?:D

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Testa; Dishonored / Tomb Raider

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"