SweClockers klättrar på listan över världens populäraste Battlefield-servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HasseAro:

Ok my bad, visste inte du var kompis med Dice lead designer.

Hur relevant är det att kackla om vilket läge han spelar på i en tråd om SweC HC-server? Jisses...

Av samma anledning att ni kacklar tillbaka för att ett par personer bad om en normal server.

Skrivet av saibot90:

Nu försöker jag inte vara ignorant på något vis, men tror du ärligt att ingen på DICE utveckligsavdelning spelar HC? Det läget skulle troligtvis inte finnas överhuvudtaget om alla som utvecklar spelet tycker det är skit.

Så du tror verkligen inte att EA/DICE är villiga att slänga in ett game mode eller setting enbart för att locka en grupp spelare även dock dom själva kanske inte spelar det? Eller att DICE är villiga att lägga till spellägen som deras fans ber om fast som dom själva ganske inte vill spela?

Skrivet av Wazzbi:

De fungerar inte alls, tack gode gud.

Med tanke på hur absurda de är.

Det är inte "massa skit", bara för att du inte utnyttjar dem så upphör dem inte att vara helt obalanserade.

Ja en hel kits gadgets, en del attachments, fordon unlocks och commander modes huvudsakliga uppgift bara helt plötsligt slutar fungera är helt okej?
Men bra att du iaf accepterar att HC tar bort en stor del av spelets viktiga gameplay delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tyvärr skriver vi inte gärna ut hela listan eftersom då kommer alltid någon lustigkurre att försöka kringå den.

GG och LAV var caps lock scripten som var för snävt satt. Den borde tillåta lite mer saker nu, vi håller på att trimma den.

Du har aldrig blivit kickad på bara 1 överträdelse utan att ha fått flera varningar först.

Sorry men du har helt fel. Du får gärna beklaga dig i chatten över din egen otur men sitter du och svär, hackar på andra, personangrepp och häller galla så är det över gränsen. Det går att beklaga sig över andras dumheter utan att kasta skit...

Man får alltid två varningar, på tredje blir man kickad.

Jag är mycket väl medveten om att det är 1 varning sen en kick.

Det spelar ingen roll när varningar skickas till höger och vänster för att man nämnde att man var noob på att köra heli och den andra personen borde flyga, och avslutas med en kick pga. GG.

Finns flera exempel men orkar inte ta upp alla. Bra mycket folk blir varnade av helt random saker iallafall, så inte nog är den snäv, den är på gränsen till orimlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

De slutar helt plötsligt att fungera för de är helt överflödiga och överdrivet bra till att börja med.
Klart man accepterar ett mer balanserat spelläge i det fallet, sen om du tycker att en ESP-radar och 3D-spotting genom väggarna för att komplettera det är "viktig gameplay", fine för mig.

Spelet är gjort och balanserat efter det. Men du får gärna fortsätta skriva en massa påhitteri om denna "3D-wallhack" som du har hittat på och njuta av din extraordinary bra "balanserat spelläge" där sniper rifles oneshottar oavsett range och saker som recoil kvittar när man dödar någon snabbare innan recoil kicken slår in.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wazzbi:

Jag är mycket väl medveten om att det är 1 varning sen en kick.

Det spelar ingen roll när varningar skickas till höger och vänster för att man nämnde att man var noob på att köra heli och den andra personen borde flyga, och avslutas med en kick pga. GG.

Finns flera exempel men orkar inte ta upp alla. Bra mycket folk blir varnade av helt random saker iallafall, så inte nog är den snäv, den är på gränsen till orimlig.

Det är beklagligt när folk blir kickade av fel anledningar, håller jag helt med om. Tyvärr blir det ofta så när man trimmar in scripts. Våra admins är inte heller heltidsarbetande utan gör det de kan på fritiden, vilket gör processen lite längre med intrimningen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kul att servern är så pass populär. Hoppas på en non-HC framöver då jag personligen avskyr HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Pinsamt ju

Håller med! Varningar för att man råkat komma åt CAPS-tangenten. Det är pinsamt dåligt filter.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Spelet är gjort och balanserat efter det. Men du får gärna fortsätta skriva en massa påhitteri om denna "3D-wallhack" som du har hittat på och njuta av din extraordinary bra "balanserat spelläge" där sniper rifles oneshottar oavsett range och saker som recoil kvittar när man dödar någon snabbare innan recoil kicken slår in.

Det är fortfarande inget påhitteri.

Fråga vilken vettig spelare om det är ett "val" att strunta i minimap, eller suppressor.
Det är det inte. Man kör dem för man är som effektivast då, allt annat är korkat.

Kör man SC så sitter man klistrad framför den och nog fan köttar man folk pga det, nästan till den nivån att det är orimligt/tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Det är fortfarande inget påhitteri.

Fråga vilken vettig spelare om det är ett "val" att strunta i minimap, eller suppressor.
Det är det inte. Man kör dem för man är som effektivast då, allt annat är korkat.

Effektivt är en skaplig underdrift också.

Samma sak kan sägas till alla de nämnda sakerna som är 100% useless i hardcore.
Vem använder nån av dom i HC? Ingen för man kör med det som är effektivast då allt annat är korkat.

Hur är det någon skillnad?
Ha så roligt med din suppressor när du kör icke-operation locker banor i normal och njut av din drop off.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Samma sak kan sägas till alla de nämnda sakerna som är 100% useless i hardcore.
Vem använder nån av dom i HC? Ingen för man kör med det som är effektivast då allt annat är korkat.

Hur är det någon skillnad?
Ha så roligt med din suppressor när du kör icke-operation locker banor i normal och njut av din drop off.

Det blir skillnad för nu har man helt plötsligt aktiva val att göra med attachments istället för krav.

Drop off går att kompensera för.
Att lysa upp som en julgran på ESP-radarn är inte lika enkel att kompensera för. Fast jo, genom att man måste köra suppressor och smyga runt 24/7 såvida inte man vill bli flaggad på allas minimap.

Fast det blir man ändå för folk går runt och spammar Q och viftar runt med musen.

Inte svårt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Det blir skillnad för nu har man helt plötsligt aktiva val att göra med attachments istället för krav.

Drop off går att kompensera för.
Att lysa upp som en julgran på ESP-radarn är inte lika enkel att kompensera för. Fast jo, genom att man måste köra suppressor och smyga runt 24/7 såvida inte man vill bli flaggad på allas minimap.

Du dyker upp på mini map;en i ca en sekund. That's it. Men visst lev i din värld där alla springer runt med suppressor och man är tvungen att köra med det.

och hur kompenserar du för drop off när det direkt sänker din damage? ha så roligt att behöva träffa 10 gånger i rad för att kunna döda någon på avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är beklagligt när folk blir kickade av fel anledningar, håller jag helt med om. Tyvärr blir det ofta så när man trimmar in scripts. Våra admins är inte heller heltidsarbetande utan gör det de kan på fritiden, vilket gör processen lite längre med intrimningen.

PMade dig om en sak, verkar inte som att det kom fram. Går det att nå dig på annat sätt?

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Du dyker upp på mini map;en i ca en sekund. That's it. Men visst lev i din värld där alla springer runt med suppressor och man är tvungen att köra med det.

Antingen spelar du inte softcore, eller så är du helt värdelös, eller så är du ett troll som reggades för 1 månad sen.

Tack för den meningslösa diskussionen iaf.

Permalänk
Medlem

Grattis, har inte hunnit spela på servern än men ska absolut göra!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Antingen spelar du inte softcore, eller så är du helt värdelös, eller så är du ett troll som reggades för 1 månad sen.

Tack för den meningslösa diskussionen iaf.

Jag spelar bara normal efter jag insåg att DICE inte bryr sig om hardcore efter det misslyckande som var HC i BF3.
Men visst jag är helt värdelös eller ett troll medan du springer runt och hittar på skit som "3D-wallhack".

När var senaste gången du spelade normal? Antar du inte gjorde så bra med din suppressor att du lämnade.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krushy:

PMade dig om en sak, verkar inte som att det kom fram. Går det att nå dig på annat sätt?

Det kom fram, har bara inte hunnit svara på dagens pm skörd. Du är välkommen in på Mumble ikväll om du vill, fast jag svarar dig på pmet lite senare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av flammsig:

Bra jobbat.. ser våran server på listan också nordicbattalion

Jajamän! Inte illa pinkat

Och grattis till Sweclockers att servern är poppis.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det kom fram, har bara inte hunnit svara på dagens pm skörd. Du är välkommen in på Mumble ikväll om du vill, fast jag svarar dig på pmet lite senare.

Är på mumble hela kvällen

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

bara att gratulera SweC för grym insats! Bra jobbat alla ni som håller servern uppe

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Fyfläsk vad fett... Får hoppas på en förstaplats då!

Permalänk
Hedersmedlem

Utan att vara speciellt inblandad den här gången kan jag säga att de som nu adminnar servern har lagt ner mycket tid på att göra den så bra som möjligt. Bra jobbat, ni förtjänar verkligen att toppa Sverige-listan!

Permalänk
Medlem

"Tusentals diskussionstrådar" ojojoj

"Rocketblast" - och som en händelse är Webhallens lågmodererade servar med population noll med på bilden

Sedan som sagt att BF4 och speciellt MP är årtiondets sämsta släpp och med svenska pappor är ju lite extra gött.

Permalänk

Vad kul att servern är så pass poppulär!

Köpte BF4 i söndags för 222kr på Elgiganten. Är spelet moget så man vågar sig in? Själv tyckte jag HC var tråkigare än normal i 3:an.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Gratulerar!

En arbete välutfört, fortsätt så.
Lägg gärna upp videos på samma sätt som ni gjorde för BF3.
De var mycket underhållande!
"Special forces" FTW

Permalänk
Medlem

För att sticka ut ur mängden så skulle en "bf2 classic" server sitta fint. Det finns en del rävar som vill spela Bf som der var för, 100hp - ingen 3D iWinSpot - ingen reg health - hud på. Ev. Full mag reload.

Finns ett fåtal just nu, varav en som är väldigt populär och är hostad utav MordorHQ, en samling av sanna slagsfältare.

Nåt att tänka på SweC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ni som inte tror att suppression inte funkar sitter säkert själva och spelar solo, vi är ofta 3-5 som spelar i samma grupp, en understödsbössa matar skott vilket får folk att ducka undan, då förflyttar sig resten av gruppen och lägger ny täckeld så att den sista kan ta sig runt. Funkar i stort sett jämt.

Om ni springer runt och sprayar i BF4 på HC så spelar ni fel.
Jag kan t.ex. agera counter-sniper med en AK5 och rödpunkt på 200m bort, enkelskott i korta bursts funkar allderles utmärkt.

Och nej, så många spelar inte som sniper, överlag så ser jag oftast Support och Engineer (dom två klasser jag själv nästan uteslutande spelar).
Om ni inte gillar HC, vill tåla ett halvt magasin och ha fjompig 3D-spotting samt health regen så spela på Normal för all del.
Och om ni säger att det är orealistiskt att inte ha 3D spotting så försök att få en sådan precis positionsangivelse till kamrater i skog som dessutom hänger kvar när någon förflyttar sig...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Såg igårkväll där var 15 pers i kö för att joina.

Vad brukar väntetiden vara när det är så många i kö?

Permalänk

Hade servern varit på "normal" hade jag inte ens testat eller hittat den. Tråkigaste som finns.

En till server skulle vara på sin plats, är nog inga problem att fylla en server till då det alltid är kö på den som finns. (hc, conquest, 64)

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

Klättringen fortsätter

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Smaken är som baken men jag föredrar HC eftersom jag gillar att vapnen har realistisk effekt och folk inte vågar kuta runt som yra höns när kulorna viner runt öronen. Konstigt nog tar det ändå 10 träffar med miniguns på helikoptrarna för en kill i HC.

Permalänk
Medlem

Meddelar nu att vi ligger 3a!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]