corsair obsidian 900D eller corsair obsidian 700D för luft den eviga frågan

Permalänk
Avstängd

corsair obsidian 900D eller corsair obsidian 700D för luft den eviga frågan

OBS jag menade 750d

Hej, jag gjorde en tråd för några månader sedan vilket chassi jag skulle välja, 350d eller 900d. Nu har 750d kommit in i bilden så man tror att den ska vara perfekt, men nej den är inte perfekt.

Jag ska bygga den mest extrema dator jag någonsin har byggt, allt för min youtube kanal som en investering.

Den ska ha

asus rampage 5 extreme black edition
corsair dominator platinum 32 gb 8 stycken stickor 2033 mhz
intel core i7 4960x (cdon hade 15% rabatt så jag slog till skulle egentligen ha 4930)
eVGA GTX 780 Ti 2 stycken sli med evga sli bridge
corsair neutron gtx 480gb
corsair 1200i 1200 watt
corsair hydro h100i stängd vattenkylning

Då kommer frågan vilket chassi jag ska ha,

900D verkar bäst eftersom det är snyggast, till skilnad från 750d så har den inte synliga usb portar den har också sidfläktar som ser finare ut.

750D är en bättre storlek men den ser inte lika snygg ut, tyckte också att komponenter såg lite trånga ut i den jag vet inte såg en bild.

Det jag oroar mig över

900d kommer att luta en aningen över bordet (jag har mätt)

Att delarna jag väljer kommer se små ut i 900d

Jag kan helt enkelt inte bestämma mig, trotts all min oro så verkar det som jag mest vill ha 900D det verkar som jag mest vill ha den.

en bild hur det kan se ut

Permalänk
Medlem

menar du Corsair 750D eller Corsair 800D, då 700D inte finns längre

http://www.inet.se/filter?Sort=price-a&CategoryId=48&properti...[0].Id=0&properties[0].StringVal=186&properties[-1].Id=-1&properties[6].Id=6&properties[503].Id=503&properties[226].Id=226&properties[94].Id=94

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd

Ingen av dom. Silverstone FT02 eller Corsair Carbide Air 540.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

menar du Corsair 750D eller Corsair 800D, då 700D inte finns längre

http://www.inet.se/filter?Sort=price-a&CategoryId=48&properti...[0].Id=0&properties[0].StringVal=186&properties[-1].Id=-1&properties[6].Id=6&properties[503].Id=503&properties[226].Id=226&properties[94].Id=94

ja juste 750d är lite trött

Permalänk
Medlem

Ta den som du har bäst magkänsla för. Vi kan inte bestämma åt dig vad som är snyggaste då det är det valet verkar baseras på?
Dessutom har du redan nämnt du tycker 900D är snyggast, så kör på det?

Hur kommer 900D "luta över mitt bord"? Om det lutar så finns det en risk för att det tippar och trillar ner. Känns inte så bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Ta den som du har bäst magkänsla för. Vi kan inte bestämma åt dig vad som är snyggaste då det är det valet verkar baseras på?
Dessutom har du redan nämnt du tycker 900D är snyggast, så kör på det?

Hur kommer 900D "luta över mitt bord"? Om det lutar så finns det en risk för att det tippar och trillar ner. Känns inte så bra!

tror fötterna kommer luta över för att bordet inte är djupt nog självklart skulle jag i en nära framtid byta ut bordet då

så några cm tror jag lutar över eftersom jag använder en vga dvi adapter till min crt så trycker det fram datorn ännu mer

efter att ha mätt så kommer den gå över bordet exakt 5 cm

Permalänk
Medlem

ställ lådan på golvet...problemet löst

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd

det blev 900d jag tycker den ser ståtligare och mäktigare ut utan usb portar på framsidan och utan att nätagget syns

om den var lika djup som 750 hade det varit perfekt resten spelar ingen roll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

det blev 900d jag tycker den ser ståtligare och mäktigare ut utan usb portar på framsidan och utan att nätagget syns

om den var lika djup som 750 hade det varit perfekt resten spelar ingen roll

Och den ska liksom vara luftkyld. haha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Och den ska liksom vara luftkyld. haha.

stängd vattenkylning

kanske custom i framtiden vem vet

detta ser helt ok ut enligt mig