Permalänk
Medlem

Day Z för Arma 2

Tjena! jag undrar om vilket kan jag köpa för moddet ska fungera och kunna spela online också ARMA II eller ARMA II: Operation Arrowhead eller måste man ha båda?

Permalänk
Medlem

Man måste ha båda. Tror det blir bättre ju fler dlc´s du har

Permalänk

Måste ha båda

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Köp Combined Operations så får du båda två för ett reducerat pris. Operation Arrowhead är en expansion till Arma 2, så du måste ha Arma 2 för att kunna spela det. Och modden kräver Operation Arrowhead, så då krävs ju Arma 2 också per automatik.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk

Du ska ha Combined Operations som dom andra säger.

80% Rea just nu på steam.

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Köp Combined Operations så får du båda två för ett reducerat pris. Operation Arrowhead är en expansion till Arma 2, så du måste ha Arma 2 för att kunna spela det. Och modden kräver Operation Arrowhead, så då krävs ju Arma 2 också per automatik.

Vet att Arma II kostar 2€ på Steam just nu, Så kanske billigare att köpa dom separat

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Köp Combined Operations så får du båda två för ett reducerat pris. Operation Arrowhead är en expansion till Arma 2, så du måste ha Arma 2 för att kunna spela det. Och modden kräver Operation Arrowhead, så då krävs ju Arma 2 också per automatik.

Fel. Man kan spela Arma 2 OA utan Arma 2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fel. Man kan spela Arma 2 OA utan Arma 2.

Men med sämre grafik till följd, visst?

Edit, Never mind. Brainfart

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fel. Man kan spela Arma 2 OA utan Arma 2.

Hmm mitt OA startar inte utan min Arma 2 folder...

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Har alltid hört att man måste ha bägge för att kunna köra dayz, om du är sugen att testa så köp spelen på steam rean nu! Bra pris..

http://store.steampowered.com/sub/25815/

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Tjena! jag undrar om vilket kan jag köpa för moddet ska fungera och kunna spela online också ARMA II eller ARMA II: Operation Arrowhead eller måste man ha båda?

Du behöver faktiskt bara köpa Operation Arrowhead, Du kan sedan ladda ner Arma II Demo på steam eller Bohemias hemsida gratis för att kunna spela Dayz.

Operation Arrowhead kostar förövrigt:

Digital kopia
2,99 Euro på Steam
3,00 Euro på Bohemia Studios egna Hemsida

Fysisk kopia
99 Kronor på Cdon.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Tjena! jag undrar om vilket kan jag köpa för moddet ska fungera och kunna spela online också ARMA II eller ARMA II: Operation Arrowhead eller måste man ha båda?

Skrivet av Pellzter:

Man måste ha båda. Tror det blir bättre ju fler dlc´s du har

Skrivet av Sneaky_rhino:

Måste ha båda

Skrivet av MaloW:

Köp Combined Operations så får du båda två för ett reducerat pris. Operation Arrowhead är en expansion till Arma 2, så du måste ha Arma 2 för att kunna spela det. Och modden kräver Operation Arrowhead, så då krävs ju Arma 2 också per automatik.

http://store.steampowered.com/agecheck/sub/4639 den här eller?

Permalänk
Medlem

yes!

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Som sagt, det räcker med Arrowhead + Arma II demo för att spela dayz utan problem.
http://store.steampowered.com/app/33930/

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Du behöver faktiskt bara köpa Operation Arrowhead, Du kan sedan ladda ner Arma II Demo på steam eller Bohemias hemsida gratis för att kunna spela Dayz.

Operation Arrowhead kostar förövrigt:

Digital kopia
2,99 Euro på Steam
3,00 Euro på Bohemia Studios egna Hemsida

Fysisk kopia
99 Kronor på Cdon.com

Man måste använda Arma 2 Free's texturer då vilket ser skit ut, inte att rekomendera.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Som sagt, det räcker med Arrowhead + Arma II demo för att spela dayz utan problem.
http://store.steampowered.com/app/33930/

fast kanske betan tar slut och då får man köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

fast kanske betan tar slut och då får man köpa den.

Betan? Ifall du menar demot kan jag nästan försäkra dig om att de inte kommer plocka bort demo versionen.
Demo versionen har funnits ett bra tag och kommer fortsätta göra det också, finns på både steam och deras hemsida att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

fast kanske betan tar slut och då får man köpa den.

Därimot kommer nog stand alone alfan ut snart (jag vet att han har sakt det hur länge som hällst!) så du kan ju köpa en billig kopia av OA och ladda ner arma free, se om spelet är något för dig och sen köper stand alone när det kommer.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!