BF4 värt att spela på low?

Permalänk

BF4 värt att spela på low?

Har en rätt så halvrutten dator som förmodligen klarar BF4 på low. Är det värt att gejma ett sådant vackert spel på low eller waste?
Har även hört att man kan lämna tillbaka spelet om man köper genom Origin, stämmer detta?
Allra sist, om det nu skulle funka att gejma, bör man köra på premium eller ska jag vänta på förhoppningar om price drops?

Over and out!

Permalänk
Inaktiv

känn efter själv i plånboken hur mycket du vill göra dig av med!

ja på orgin så går det tydligen att lämna om du inte är nöjd! inom en viss tid skulle ja tro

vad har du för komponenter då?

Permalänk

Är dålig på datorer så jag postar bara allt. Just to be sure.

Operativsystemets: Windows 7 Home
Datortyp: x64-based PC
Korttyp: GeForce GTX 560, NVIDIA-kompatibel
Processor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor, 3300 Mhz, 3 kärnor, 6 logiska processorer
BIOS-version: Award Software International, Inc.
SMBIOS-version: 2.4
Installerat fysiskt minne (RAM): 8,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne: 7,98 GB
Tillgängligt fysiskt minne: 3,54 GB
Sammanlagt virtuellt minne: 12,0 GB
Tillgängligt virtuellt minne: 7,54 GB
Växlingsfilsutrymme: 4,00 GB

Permalänk
Medlem

Den där datorn är ju inte så dålig. Du skulle haft en ny gpu...

På webhallen finns 7970 för ~2k tror jag.

Annars klarar du nog det i low,kanske tom medium på en del inställningar i 60 fps i nuläget. (1080p)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag har samma grafikkort som du och lite annat... men det är värt ett köp sålänge de fixar spelet -.-'

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Inaktiv

Du kan köpa det på origin och få pengarna tillbaka. Low är ändå riktigt snyggt. Mycket snyggare än vad det är på PS3 och Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis! Jag spelade gladeligen bf3 på low med mina 2 gt 680 bara för att få maximalt stabil och hög fps till min 120hz-skärm

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ainok:

Den där datorn är ju inte så dålig. Du skulle haft en ny gpu...

På webhallen finns 7970 för ~2k tror jag.

Annars klarar du nog det i low,kanske tom medium på en del inställningar i 60 fps i nuläget. (1080p)

hans cpu lär flaskhalsa om han kör 7970

Permalänk
Medlem

"pro e-sport player" = low settings

"public noob player" = ultra settings

Permalänk
99:e percentilen

Eyeballers kör på Low tror jag, så det bör vara värt! Många anser att Low är bäst för att det då är så lite som möjligt som stör synfältet. Jag tycker dock att skuggorna är helt fruktansvärda på Low (helt kolsvarta så att man knappt kan se fiender) och att MSAA är det bästa som finns.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Det är inte så stor skillnad på low och ultra faktiskt....

En gång när jag lirade märkte jag att det var rätt låg fps och lite input lag. Efter 30 min hajade jag att allt ställts in på ultra pga nya graffedrivisar. Tänkte inte på att det var vackrare...

Go wild!

Permalänk

Så, ni erfarna BF4-spelare. Hur ser det ut på buggfronten? Finns det fortfarande mycket som måste patchas osv? Kanske jag ska vänta innan spelet runs smooth för den ultimata upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Det mesta som syns om man jämför ultra mot low är skuggorna. Kör på bara.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av broddster:

Så, ni erfarna BF4-spelare. Hur ser det ut på buggfronten? Finns det fortfarande mycket som måste patchas osv? Kanske jag ska vänta innan spelet runs smooth för den ultimata upplevelsen.

Mitt har kraschat en gång senaste veckan. Utöver det kan jag inte klaga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

"pro e-sport player" = low settings

"public noob player" = ultra settings

Leet ermagerds players 10101

*Facepalm*

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kör själv på medium, vet inte hur stor skillnad det är på low och medium men jag tycker grafiken är grym och har ingen lust att uppgradera. Så jag skulle säga att det är värt att lira på low!

Permalänk
Medlem
Skrivet av broddster:

Är dålig på datorer så jag postar bara allt. Just to be sure.

Operativsystemets: Windows 7 Home
Datortyp: x64-based PC
Korttyp: GeForce GTX 560, NVIDIA-kompatibel
Processor: AMD FX(tm)-6100 Six-Core Processor, 3300 Mhz, 3 kärnor, 6 logiska processorer
BIOS-version: Award Software International, Inc.
SMBIOS-version: 2.4
Installerat fysiskt minne (RAM): 8,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne: 7,98 GB
Tillgängligt fysiskt minne: 3,54 GB
Sammanlagt virtuellt minne: 12,0 GB
Tillgängligt virtuellt minne: 7,54 GB
Växlingsfilsutrymme: 4,00 GB

Brorsan har en Phenom X4 9950@2,7ghz , 4gb ddr2 och ett GTX550TI. Funkar utan problem för honom på low men datorn svettas.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

"pro e-sport player" = low settings

"public noob player" = ultra settings

Vad gammal man känner sig när man kommer ihåg tiden då "noob" betydde en nybörjare eller dålig spelare, och inte bara någon som har ett riktigt jobb.

Ironin är ju dock att detta kommer från någon som fortfarande kallar sig för "haxmannen" på internet.

Permalänk
Inaktiv

660 kort då?

Permalänk
Medlem

Fungerar väl... Kommer att spela på ett GT620M nu i tre månader det är en utmaning

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

"pro e-sport player" = low settings

d.v.s ingen på Swec.(eller några enstaka få)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoltz:

"pro e-sport player" = low settings

"public noob player" = ultra settings

Förutom att kör man allt på low så är det flimrigt och kantigt och svårare att se fienden än om man kör lite blandade inställningar.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag gör själv på medium, tycker det ser mycket bra ut!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Jag spelade BF4 med GTX560 under betan och då klarade jag av att köra på high med AA och AO avstängt. Faktiskt värt det. Annars kan du ju köpa ett 7970 för 2000kr från webhallen! Fast sålänge du gillar spelet så spelar väl inte grafiken någon roll? <.<

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Förutom att kör man allt på low så är det flimrigt och kantigt och svårare att se fienden än om man kör lite blandade inställningar.

Eller så blir det lättare att se fienden p.g.a att man tar bort massa extra grejer som tätare gräs, partiklar, rök etc..

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Kör ett gtx 780 och high på allt i 1080P och 120FPS konstant med 120hz skärm.
Den droppar sällan under 120FPS, bara ibland.

4770K@4,4ghz
GTX 780@1200mhz Core
Edit. Samt med lightboost på för minimalt med skärmlagg.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av broddster:

Har en rätt så halvrutten dator som förmodligen klarar BF4 på low. Är det värt att gejma ett sådant vackert spel på low eller waste?
Har även hört att man kan lämna tillbaka spelet om man köper genom Origin, stämmer detta?
Allra sist, om det nu skulle funka att gejma, bör man köra på premium eller ska jag vänta på förhoppningar om price drops?

Over and out!

Jag kör på low i 1080p och det ser helt ok ut, iallafall om man kör mindre banor där man inte ser så långt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WardonE:

Eller så blir det lättare att se fienden p.g.a att man tar bort massa extra grejer som tätare gräs, partiklar, rök etc..

skall genast testas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Eller så blir det lättare att se fienden p.g.a att man tar bort massa extra grejer som tätare gräs, partiklar, rök etc..

Det är ju därför jag säger att blandade inställningar är bättre...därför att endast low blir grötigare.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Low men de är hur fint som helst