Permalänk
Medlem

Pallar nätagget detta?

Tjena! Hade tänkt att uppgradera datorn till vintern från gtx 460 till gtx 770.
I datorn har jag 8 gig ram och i7 3770.
Nätagget som jag har är Chieftec GPS-550AB A, 550W alltså

Kommer mitt nätagg att orka med en gtx 770 eller måste jag byta upp mig där också?

Permalänk

Ja det bör nog fungera utan problem. Jag kör med överklockad i5-750 & 670 som troligtvis drar likvärdigt och jag klarar mig utan problem med mitt Corsair 550w.

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Medlem

Hmmmm okay.. För jag tänkte, mitt nätagg är inte 80+ från vad jag har förstått av att googla runt, men det kanske inte spelar så stor roll?

Permalänk
Entusiast

Ja, effektvis så är det inga problem, jag kan dock inte uttala mig om hur kvalitén är på enheten.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll. 80+ är en certifiering av nätaggets effektivitet och har inget att göra med hur mycket ström det kan leverera.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Aha då förstår jag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ja, effektvis så är det inga problem, jag kan dock inte uttala mig om hur kvalitén är på enheten.

hur spelar kvalitéten roll? om det inte så bra, kommer mitt nätagg dö snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renidan:

hur spelar kvalitéten roll? om det inte så bra, kommer mitt nätagg dö snabbare?

För att vara på den säkra sidan kan du köpa ett nytt kvalitetsagg och slippa oroa dig om att det ska dö snabbare

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockztar:

För att vara på den säkra sidan kan du köpa ett nytt kvalitetsagg och slippa oroa dig om att det ska dö snabbare

haha ja men det räcker väl några månader? ligger på en budget men kommer ju kunna köpa ett nätagg lite senare

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Renidan:

hur spelar kvalitéten roll? om det inte så bra, kommer mitt nätagg dö snabbare?

Är det usel kvalité så finns det kassa exempel på nätagg som dör under 60% belastning efter x antal serkunder (Ace of Sweden's RAW serie < 650W om jag minns rätt.

Sen är det väl självklart att livslängden reduceras under högre belastning, "hur länge" kan dock ingen säga, men inget du ska behöva tänka på sålänge inte enheten går under väldigt tung belastning 24/7.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Okej då fattar jag tack så mycket för svaren!