Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Permalänk

Nokia Lumia 1520 6.0-tums Full HD Display

Nokia Lumia 1520 (Källa:Nokia)

Mått
162.8 x 85.4 x 8.7 mm
Vikt
209 g

Skärm och användargränssnitt

Skärmstorlek: 6 ''
Displayupplösning: Full HD (1920 x 1080)
Skärmfunktioner: Ljusstyrkekontroll, Riktningssensor, High Brightness-läge, Uppdateringsfrekvens 60 Hz, Corning® Gorilla® Glass 2, Enkelt att rengöra, Nokia Glance-skärm, Lumia Color-profil, Bred betraktningsvinkel, Förbättringar av läsbarhet i solljus
Displayfärger: TrueColor (24-bit/16 M)
Bildförhållande: 16:9
Pixeltäthet: 368 ppi
Skärmteknik: ClearBlack, IPS LCD
Pekskärmsteknik: Superkänslig touch
Sensorer: Sensor för omgivande ljus, Accelerometer, Gyroskop, Närhetssensor, Magnetometer
Tangenter och inmatningsmetoder
Användarindata: Touch
Fysiska knappar: Volymknappar, Kameraknapp, På/lås-knapp
Formfaktor
Formfaktor: Monoblock pekskärm

Maskinvara Anslutning

SIM-korttyp: Nano-SIM
Laddningskontakter: Micro-USB
AV-kontakter: 3,5 mm ljudkontakt
Systemkortsanslutningar: Micro-USB-B
USB: USB 2.0
Bluetooth: Bluetooth 4.0
Bluetooth-profiler: OPP (Object Push Profile) 1.1, Handsfree-profile (HFP) 1.5, A2DP 1.2 (Advanced Audio Distribution Profile), AVRCP 1.4 (Audio/Video Remote Control Profile), Phonebook Access-profil (PBAP) 1.1, General Audio/Video Distribution Profile (GAVDP) 1.2
Wi-Fi: WLAN IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
WLAN-säkerhet: WPA2 (AES/TKIP), WPA, WPA-Personal, WEP, WPA2-Personal, WPA-Enterprise, WPA2-Enterprise, PEAP-MSCHAPv2, EAP-SIM, EAP-AKA
NFC: Säker NFC för betalning, Dela, Koppla, Taggning
Annan trådlös anslutning: Kanalbindning (Wi-Fi)

Datanätverk

LTE-nätband3: 1, 3, 7, 8, 20
LTE-maxhastighet för dataöverföring DL: 150 Mbps
LTE-maxhastighet för dataöverföring UL: 50 Mbps
WCDMA-nät: 850 MHz, 900 MHz, 1 900 MHz, 2 100 MHz
WCDMA-maxhastighet för dataöverföring DL: HSUPA - 42,2 Mbps
WCDMA-maxhastighet för dataöverföring UL: HSUPA - 5,76 Mbps
GSM-nät: 850 MHz, 900 MHz, 1 800 MHz, 1 900 MHz
GSM-maxhastighet för dataöverföring DL: EGPRS 236,8 kbps
GSM-maxhastighet för dataöverföring UL: EGPRS 236,8 kbps

Strömhantering

Batteri: BV-4BW
Batterikapacitet: 3400 mAh
Batterispänning: 3,8 V
Utbytbart batteri: Nej
Maximal väntetid: 32 dagar
Samtalstid via 2G maximalt: 27,4 tim
Samtalstid via 3G maximalt: 25,1 tim
Musikuppspelningstid maximalt: 124 tim
Maximal videouppspelningstid: 10,8 tim
Maximal Wi-Fi-nätsurfningstid: 13,6 tim
Trådlös laddning: Ja

Processor

Processornamn: Qualcomm Snapdragon™ 800
Processortyp: Fyrkärnig 2,2 GHz

Minne

Lagring av användardata: I enhet, Minneskort, SkyDrive molnlagring
RAM: 2 GB
Massminne: 32 GB
Utökningsbar minneskortstyp: MicroSD
Maximal minneskortsstorlek: 64 GB
Gratis molnlagring: 7 GB

Permalänk
Medlem

Jag kände på dummy av 1520 i Bangkok förra veckan. Den kändes mycket välbyggd, smidig och slank. Blev riktigt förvånat då jag trodde att den skulle kännas klumpigare. Den är stor men ligger ändå bra i handen. Bygget kändes betydligt bättre än t.ex. Note 3. Vad jag har läst ska skärmen dessutom vara fantastisk.

Permalänk
Medlem

Lite stor skärm kanske, men skulle ju defintivt inte säga nej till en sådan.
Men in Lumia 920 får hänga med ett tag till.

Permalänk

Den kändes för stor den första minuten sen kändes den helt ok,men inget man skriver med en hand på!
Kanonfin skärm,hela bygget kändes premium.
Angående storleken så var det jobbigare att gå tillbaks till min 920 efter jag hade provkört 1520 i 20 minuter!!

Permalänk
Medlem

Mått: 162.8 x 85.4 x 8.7 mm
Vikt: 209 g

Permalänk
Skrivet av stelex:

Mått: 162.8 x 85.4 x 8.7 mm
Vikt: 209 g

Tack Stelex.

Det hade jag glömt. Lagt till infon nu:)

Permalänk
Medlem

Mega klumpis phablet.
Ge mig den där lumian med ny hårdvara + 1020 kameran tack. Inga ultra stora "mobiler" med nergraderad kamera ;/

Permalänk
Medlem

När blir det Sverigerelease? Någon prisuppgift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

När blir det Sverigerelease? Någon prisuppgift?

Släpps i Sverige den 16 januari.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH:

;14122105]Släpps i Sverige den 16 januari.

varför är det så?
telefonen är ju gammal när den kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Perfekt tid för lansering och lagom till att mitt abonnemang löper ut

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Perfekt tid för lansering och lagom till att mitt abonnemang löper ut

Samma för mig men jag är lite avvaktande - tycker den är väl stor och önskar mig en variant på 5". Typ som den icke lanserade men på olika sajter omskrivna 929.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Såg att den släpps i Finland 4 december. Nästan så att man tar ett flyg över och köper den till sig själv som tidig julklapp:)

Permalänk
Medlem

Den känns lite väl överlägsen alla andra fånar. Det enda som gör att jag avvaktar är att det fortfarande inte finns Android på dem.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Den känns lite väl överlägsen alla andra fånar. Det enda som gör att jag avvaktar är att det fortfarande inte finns Android på dem.

Har du hängt med? Lumia är numera en del av Microsoft. Chansen att du får se Lumialurar med Android i framtiden är lika med noll.

Permalänk
Medlem

Det står mellan denna lur, Lumia 929 och Nexus 5.

Man kommer kunna importera en olåst lur från Storbritannien den 6:e december och finnarna får sin nästan samtidigt.

Priset, om man konverterar vad man får betala i Australien, är ca 6000 kr. Troligen lär vi se något liknande som hände Note 3 och se priset falla med några hundralappar i början när konkurrensen blir som hårdast om kunderna.

Permalänk
Avstängd

Denna mobilen har så sjuka specs, nästan som man vill köpa den fast man inte behöver den.

full-hd
micro sd
snygg design
bästa cpun
stor skärm IPS
super kamera

helt otrolig. Vad kommer denna kosta? 7-8 tusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Denna mobilen har så sjuka specs, nästan som man vill köpa den fast man inte behöver den.

full-hd
micro sd
snygg design
bästa cpun
stor skärm IPS
super kamera

helt otrolig. Vad kommer denna kosta? 7-8 tusen?

Specsen är väl inget "sjukt" är väl rätt standard snarare idag och kommande.
Ser inget som står ut, kameran är också rejäl nergradering mot 1020, så superkamera knappast.

Hade den haft 1020 kameran med vidarutveckling för video hade jag köpt den utan tvekan, nu nej.
Inte ens Xenon kunde dom behålla zzz.

Helt otrolig mobil, nje inte direkt Men bra om man tycker så antar jag ^^

Förhoppningsvis gör dom en vidarutveckling på 1020 som inte är en phablet och med en faktiskt bra kamera, då blir det instabuy.

Permalänk
Medlem

Håller med om att kameran från 1020 eller bättre hade varit ett givet köp för 1520, nu sitter jag och velar.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Håller med om att kameran från 1020 eller bättre hade varit ett givet köp för 1520, nu sitter jag och velar.

kameran som sitter på 1520 är riktigt bra, 1020 kameran är bara klumpig och stor.. Skulle tro att det som skiljer i bildkvaliten är vid zoomning

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

kameran som sitter på 1520 är riktigt bra, 1020 kameran är bara klumpig och stor.. Skulle tro att det som skiljer i bildkvaliten är vid zoomning

Finns det bra gjorde review hitills? För det jag sett är ljusår bakom 1020 kameran, inte ens i närheten på något sätt eller vis.
Och att snåla och inte lägga in Xenon är bara korkat av dom.

Kameramodulen i 1020 var inte direkt i vägen imo, 1520 är ju dock en phablet mega mobil så hela mobilen är klumpig i mina ögon i vilket fall som
En kameramodul som 1020 hade inte gjort mycket på en redan klumpig "mobil".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Finns det bra gjorde review hitills? För det jag sett är ljusår bakom 1020 kameran, inte ens i närheten på något sätt eller vis.
Och att snåla och inte lägga in Xenon är bara korkat av dom.

Kameramodulen i 1020 var inte direkt i vägen imo, 1520 är ju dock en phablet mega mobil så hela mobilen är klumpig i mina ögon i vilket fall som
En kameramodul som 1020 hade inte gjort mycket på en redan klumpig "mobil".

oavsett vad som är vad så är 1520 kameran ett av de "bästa" att få tag i.. Inte många andra modeller som hänger med där, bortsett från 1020

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

oavsett vad som är vad så är 1520 kameran ett av de "bästa" att få tag i.. Inte många andra modeller som hänger med där, bortsett från 1020

Ja det kan jag hålla med om, även om jag inte sett några utförliga reviews av den ännu.
Men känns så tråkigt bara att dom inte behöll 1020 kameran, för den blev jag imponerad av, har jag inte blivit av en mobilkamera sen N8 släpptes.

Har typ varit K810i med modifierad firmware -> N8 -> 1020 som imponerat mig

Permalänk
Avstängd

Äh, är där inte utbytbart batteri. DÅ känns de inte lönt att köpa denna för 7k eller va den kommer kosta.

Permalänk

Nu finns den uppe på katshing med priser för olika abonnemang och operatörer.
http://www.katshing.se/mobiler/nokia/nokia_lumia_1520-20580_3...

Permalänk
Medlem

Denna och 1320 ä väl de enda som har Lumia Black? Någon som vet hur glance screen ser ut och vilka möjligheter man har att påverka den med Black?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Denna och 1320 ä väl de enda som har Lumia Black? Någon som vet hur glance screen ser ut och vilka möjligheter man har att påverka den med Black?

vad jag vet så visas notifications och man kan ändrar färg på text. Finns några färger att välja bland.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är lite konstigt att det är så lite som är intresserade av denna lur, tycker denna slår allt förutom att skärmen är 6", men det ser inte så ut på reviews.

Permalänk
Medlem

Undrar om kameran tar märkbart bättre bilder än Lumia 925? Är lite sugen på 1520 men osäker på om den gör skäl för priset.

Permalänk
Medlem

Tror jag beställer den idag. Jag lutar åt röd som min 920 men jag tycker iofs att matt svart är jäkligt sexig också. Hmmm, ska på pub kväll ikväll så jag slår säkert till efteråt då impulsiviteten är på topp