PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk
Webhallen

PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Här kan ni ställa frågor eller diskutera allt som berör hårdvara och mjukvara förutom datorkomponenter: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/ och http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/

Datorkomponenter hanterar vi här: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/

Precis som i de andra butiks- och tillverkartrådarna och forumen är tanken med vår närvaro här INTE att ersätta vår sedvanliga kundtjänst eller service/RMA-avdelning.
Har man ett specifikt ärende, undrar om leveranstiden på sin order, när ens dator kommer tillbaka från reparation etc. är det alltså fortfarande vår vanliga kundtjänst eller våra butiker man ska vända sig till. Dessa når ni här:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.webhallen.com/se-sv/info/vara_butiker

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Tänkte kolla, kan inte ni ta in Heat Sink Kit till Raspberry Pi's? Vore awesome.

Såna här

Permalänk
Medlem

Skärm

Hej, köpte ifjol en skärm hos er, en Dell 2713HM, den har nu slutat fungera och startar inte. Skrev till er att jag vill lämna tillbaka den för eventuell reparation.

Problemet är att jag har flyttat 50 mil och blivit student. Jag har alltså inte kvar förpackningen till skärmen och har inte hittat något stort nog att förpacka skärmen i hos posten. Jag undrar om det finns en möjlighet att låna/köpa något att skicka denna i av er eller om ni har någon annan lösning? Har fått följesedel men som sagt måste packa ner den.

Tack så mycket och är glad över att se er här på forumet

Permalänk
Skäggig legend

Jag vill välkomna er till SweClockers! Jag föredrar er framförallt för att det går snabbt, finns ofta det jag vill ha och nu är det närmare än någonsin. I Täbycentrum! Och sen vill jag tacka er för ett ärende ni hjälpte till med ang en slagborr för runt ett år sedan. Så otroligt snabbt och stiligt skött!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rallez:

Hej, köpte ifjol en skärm hos er, en Dell 2713HM, den har nu slutat fungera och startar inte. Skrev till er att jag vill lämna tillbaka den för eventuell reparation.

Problemet är att jag har flyttat 50 mil och blivit student. Jag har alltså inte kvar förpackningen till skärmen och har inte hittat något stort nog att förpacka skärmen i hos posten. Jag undrar om det finns en möjlighet att låna/köpa något att skicka denna i av er eller om ni har någon annan lösning? Har fått följesedel men som sagt måste packa ner den.

Tack så mycket och är glad över att se er här på forumet

Hej, vi har inte riktigt heller något bra packmaterial specialanpassat för skärmar. Bästa är nog att ta sig till postens företagcenter lokalt och köpa material där.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vondran:

Välkommen!

Tänkte kolla, kan inte ni ta in Heat Sink Kit till Raspberry Pi's? Vore awesome.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188301-raspberry_pi_h...
Sådär

Beställde in ett gäng också, bör landa på lager om en-två dagar.
(Det är samma som på din bild men leverantören hade ny bild på hemsidan nu när vi lade upp dem.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej Webbhallen

Köpte en Acer V3 571G dator från er för ett tag sedan. Tror det var i maj ungefär, problemet är att datorn överhettar någon rejält och kommer upp i temperaturer runt 105 grader vid lite tyngre användning. Detta hade kanske inte varit ett problem i sig om det inte vore för att det rejält påverkar prestandan och datorn i stort sett slutar fungera i några sekunder tills den har blivit kallare. Det gör tyvärr att datorn inte fungerar något vidare bra till det den var ämnad till, dvs. spelande. Jag inser att inköp av extern kylplatta med mera kan avhjälpa problemet men eftersom jag har polare & klasskamrater med samma laptop fast utan överhettning undrar jag om det kan vara något tillverkningsfel. Är medveten om att externa temperaturmätningsprogram inte alltid är exakta, men symptomet som fick mig att kolla till att börja med kvarstår, dvs. att det uppstår lagg och låsningar.

Har jag någon form av garanti från webbhallen eller Acer på detta och låter det som ett möjligt garantiärende?

MVH
Cannonbait

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cannonbait:

Hej Webbhallen

Köpte en Acer V3 571G dator från er för ett tag sedan. Tror det var i maj ungefär, problemet är att datorn överhettar någon rejält och kommer upp i temperaturer runt 105 grader vid lite tyngre användning. Detta hade kanske inte varit ett problem i sig om det inte vore för att det rejält påverkar prestandan och datorn i stort sett slutar fungera i några sekunder tills den har blivit kallare. Det gör tyvärr att datorn inte fungerar något vidare bra till det den var ämnad till, dvs. spelande. Jag inser att inköp av extern kylplatta med mera kan avhjälpa problemet men eftersom jag har polare & klasskamrater med samma laptop fast utan överhettning undrar jag om det kan vara något tillverkningsfel. Är medveten om att externa temperaturmätningsprogram inte alltid är exakta, men symptomet som fick mig att kolla till att börja med kvarstår, dvs. att det uppstår lagg och låsningar.

Har jag någon form av garanti från webbhallen eller Acer på detta och låter det som ett möjligt garantiärende?

MVH
Cannonbait

Det låter ju helt klart som ett vanligt garantiärende så hör av dig till butiken där du köpte datorn eller vår kundtjänst och beskriv problemet så löser vi det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hejsan undrar ensak. Jag är ute efter ett nytt grafikkort och har titta på detta: Radeon R9 290 4GB GDDR5!
Är det nåt att satsa på?

MVH
Wildhawk82

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wildhawk82:

Hejsan undrar ensak. Jag är ute efter ett nytt grafikkort och har titta på detta: Radeon R9 290 4GB GDDR5!
Är det nåt att satsa på?

MVH
Wildhawk82

Hej, det tycker jag verkligen att det är men bästa är nog att vänta tills det kommer versioner av de korten med kretskort och kylning som är designad av grafikkortstillverkarna själva snarare än AMD. Detta för att de nuvarande varianterna är högljudda, varma och därmed också faktiskt presterar lite sämre än vad de skulle kunna göra.

Icke-referenskorten bör komma in i lager innan årets slut hoppas vi.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Men när skulle de andra grafikkortstillverkarna komma ut med sina Radeon R9 290 4GB GDDR5?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wildhawk82:

Men när skulle de andra grafikkortstillverkarna komma ut med sina Radeon R9 290 4GB GDDR5?

Som sagt:
"Icke-referenskorten bör komma in i lager innan årets slut hoppas vi."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vad skulle de ligga i pris?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wildhawk82:

Vad skulle de ligga i pris?

Det lär inte skilja sig från nuvarande priser.
En hundralapp hit eller dit på sin höjd.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Filco

Hej!

Jag skickade ett mail ang detta, men har inte fått något svar än.

Jag är intresserad av ett Filco Ninja Majestouch 2 Tenkeyless med bruna switchar. Som denna alltså, helst i vanliga utförandet (med trycket ovanpå tangenterna). Även om det inte finns så är jag intresserad av att beställa hem ett sådant till butiken i sthlm, måste jag gå dit för att beställa eller kan vi ta det här?

Mvh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suedede:

Hej!

Jag skickade ett mail ang detta, men har inte fått något svar än.

Jag är intresserad av ett Filco Ninja Majestouch 2 Tenkeyless med bruna switchar. Som denna alltså, helst i vanliga utförandet (med trycket ovanpå tangenterna). Även om det inte finns så är jag intresserad av att beställa hem ett sådant till butiken i sthlm, måste jag gå dit för att beställa eller kan vi ta det här?

Mvh

Hej, du kan helt enkelt lägga en order på hemsidan och välja att hämta/betala den på Sveavägen.
Angående print på ovansidan av tangenterna så finns det inte på Ninja-tangentbordet. Ninja syftar just på bristen av print.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, du kan helt enkelt lägga en order på hemsidan och välja att hämta/betala den på Sveavägen.
Angående print på ovansidan av tangenterna så finns det inte på Ninja-tangentbordet. Ninja syftar just på bristen av print.

Jo jag vet och det var just därför som jag frågade om det går att ta in en tenkeyless med print? Jag kan ju inte lägga beställning på något som inte finns på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde nydligen en Webhallen Config L13-0303. Har ni någon information om när denna kan tänkas komma in?

Mvh,
Marcus

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mekwall:

Hej!

Beställde nydligen en Webhallen Config L13-0303. Har ni någon information om när denna kan tänkas komma in?

Mvh,
Marcus

Tyvärr inte, det har varit allmänt segt att få tag på laptop-barebones av clevos nya modeller så allt drar ut på tiden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr inte, det har varit allmänt segt att få tag på laptop-barebones av clevos nya modeller så allt drar ut på tiden.

Tack för snabbt svar! Har sett att ni har Webhallen Config L13-0304 inne på lager. Jag antar att det egentligen bara är att köpa till 8GB till samt en mSATA SSD så är det typ samma config som L13-0303?

Behöver nämligen laptopen nu till julledigheterna så man kan jobba/spela på resande fot

Mvh,
Marcus

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mekwall:

Tack för snabbt svar! Har sett att ni har Webhallen Config L13-0304 inne på lager. Jag antar att det egentligen bara är att köpa till 8GB till samt en mSATA SSD så är det typ samma config som L13-0303?

Behöver nämligen laptopen nu till julledigheterna så man kan jobba/spela på resande fot

Mvh,
Marcus

Ja precis, det är samma maskiner bortsett från diskstorlek och mängden RAM

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna införa detta i erat sortiment http://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp? har inte kollat igenom hela sortimentet men jag skulle tippa på att dom ej finns och borde finnas!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stefan93:

Skulle man kunna införa detta i erat sortiment http://www.inet.se/kategori/717/varmeledande-tejp? har inte kollat igenom hela sortimentet men jag skulle tippa på att dom ej finns och borde finnas!

Inte direkt fullsortiment men alltid något:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/datorkomponenter/luft...
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188369-akasa_ak-tt12-...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för att du/ni lagt in det!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet till att kanske ta in chassi sidor till chassin?
Exempelvis är jag ute efter att köpa en chassi sida med fönster till Corsair 350D.

Finns hos komplett men är jobbigt att ta sig till utlämnings platsen än att gå till webhallen samt att man slipper frakten.

http://www.komplett.se/corsair-obsidian-350d-side-panel-svart...

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga? Går det att ta in ett filco majestouch 2 utan numpad?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suedede:

Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga? Går det att ta in ett filco majestouch 2 utan numpad?

Vi undersöker det fortfarande och kommer att svara när vi fått besked från Filco.
Filco ligger i Japan och i en annan tidszon, därför kan vi inte svara direkt eftersom vi måste vänta på dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Troberg:

Finns det någon möjlighet till att kanske ta in chassi sidor till chassin?
Exempelvis är jag ute efter att köpa en chassi sida med fönster till Corsair 350D.

Finns hos komplett men är jobbigt att ta sig till utlämnings platsen än att gå till webhallen samt att man slipper frakten.

http://www.komplett.se/corsair-obsidian-350d-side-panel-svart...

Det är nog inget vi kommer att ta in i dagsläget tyvärr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi undersöker det fortfarande och kommer att svara när vi fått besked från Filco.
Filco ligger i Japan och i en annan tidszon, därför kan vi inte svara direkt eftersom vi måste vänta på dem.

Okej tusen tack!

Permalänk

Är detta nått som kan va intressant av er Fraktfritt Webhallen? Endast för Sweclockers medlemmar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB