5 anledningar varför spotify suger(+alternativ till spotify)

Permalänk

aaah, dagens ts logic, gör en tråd med disskusionsvärde, taggar direkt utan att ta stånd i sina argument. Själv tycker jag en tredjedel Spotify, en tredjedel Soundcloud och en tredjedel cd/vinyl/downloads fungerar jättebra

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tittade runt lite på deras hemsida och läste detta.

Är det detta abonnemang man måste köpa (199 kr/månad) för att få lossless kvalité via dator eller gäller detta bara för iPhone osv?

Än så länge finns det inte för pc/mac. Däremot används aac i väldigt hög kvalitet. Läste att wimp får filen i hög format och sedan anpassar man det hela så att det fungerar över allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För alla som påstår att det är dålig kvalité på ljudet i Youtube har fel. Youtube har stöd för 320 kbps, vilket med andra ord är bättre/lika bra som Spotify Premium.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

För alla som påstår att det är dålig kvalité på ljudet i Youtube har fel. Youtube har stöd för 320 kbps, vilket med andra ord är bättre/lika bra som Spotify Premium.

Nej, spotify har ej 320kbit på alla sina låtar.. det är bara lögn från deras sida jag lovar. Dom flesta är ju 160 och 192kbit oftast..tyvär.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Nej, spotify har ej 320kbit på alla sina låtar.. det är bara lögn från deras sida jag lovar. Dom flesta är ju 160 och 192kbit oftast..tyvär.

Ja, behöver man inte premium för att få 320? Gratisvarianten ligger på det lägre?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Fast det kan du?

Do I need Facebook to have a Spotify account?

No, you don't need Facebook to use Spotify. You can choose your own Spotify username and password on the signup page.

If you create your Spotify account without Facebook, you can still connect the two later. Just open your Preferences and scroll down to the Social Network section.

Källa: https://support.spotify.com/se/learn-more/faq/#!/article/Why-...

TACK!!!

Då har det ändra det från va de va förut ett tag! Höll på att slita håret av mig när jag upptäckte att jag var tvungen att ha facebook, som jag har föraktat hela mitt liv! Säkert många kunder som försvann! Tack igen!!! Nu jävlar, in your face, facebook!!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Avstängd

WiMP HiFi kan ni ju kika på

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag gillar Spotify... men reklamavbrotten kan vara lite irriterande ibland. Men det är ju som vanlig radio... dock kan man inte välja musik där. Så då får man leva med reklamen.

Du vet tricket väl för att komma undan reklamen i gratisversionen? Stoppa låten sekunderna innan den tar slut och tryck aldrig på >> forwardpilen för då kommer reklamen insmitandes ;).

Skrivet av zipmiX:

Ja, behöver man inte premium för att få 320? Gratisvarianten ligger på det lägre?

Jo dom säger ju det.. men även med Premium så får man inte alla låtar i den kvaliteten :/. Gratis vet jag inte exakt vad den ligger på.. minst 160 hoppas jag.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

1 - utbudet är värdelöst, problemet är att spotify användare ofta inte har använt andra alternati och därför inte inser hur begränsade de är
2 - inlåsningseffekten, man blir låst till en tjänst som ett vinstdrivande företag tillhandahåller, deras strategi är att få folk att börja använde spotify free alternativt få tjänsten när de tecknar teleabbonemang för att folk skall bli beroende av tjänsten, sedan så stramar de åt möjligheten att använda tjänsten gratis och alla tjänster utom spotify premium ligger på högst ogg q50 eller ~160kbps
3 - skivbolag har inget intresse av att tillhandahålla musik av god kvalité till streamingtjänster, tvärt om http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark
4 - ljudkvalitén spotify erbjuder är högst ogg vorbis q90 vilket är otillräckligt i många sammanhang(förutsatt att låten inte redan är förstörd från skrivbolaget) och hur kan man veta att de flesta låtar ens ligger på det? det finns andra tjänster där lossless streaming erbjuds och T.O.M studio master i över 44.1 KS/s
5 - ingen frihet att göra vad man vill med musiken tillskillnad mot om man använder sig av FLAC filer.

Du kan ju ändra till 320 kps

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Du vet tricket väl för att komma undan reklamen i gratisversionen? Stoppa låten sekunderna innan den tar slut och tryck aldrig på >> forwardpilen för då kommer reklamen insmitandes ;).

Jo dom säger ju det.. men även med Premium så får man inte alla låtar i den kvaliteten :/. Gratis vet jag inte exakt vad den ligger på.. minst 160 hoppas jag.

Okej. Kan du se någonstans vilka låtar som är på 320 och vilka som är på 160 etc? Hur gör du för att se det, i så fall?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Okej. Kan du se någonstans vilka låtar som är på 320 och vilka som är på 160 etc? Hur gör du för att se det, i så fall?

Själv kan jag inte bevisa det utan viss programvara som kan analysera det strömmande ljudet (vilket jag inte har).. Jag kom över en artikel när jag googlade för ett bra tag sen om ämnet och då skrev dom i den artikeln att det va så. Men men, spotify har fåt många uppdateringar sedan dess och det kan ha förbättrats till det bättre med 320 som dom lovar :|.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd

Spotify funkar ju helt grymt om du har "vanlig" musiksmak.
Men oftast så har de ju bara de två senaste plattorna av artisterna och en best of platta. Nyare musik tar evigheter för dem att ta in om den inte är liknande nicki minaj eller Bieber. Om du gillar genrer utanför mainstream så får du glatt vänta flera månader efter släpp om nu låtarna kommer till spotify överhuvudtaget.

Det sker hela tiden att jag hittar en grym låt på soundcloud/facebook/youtube och vill ha den på spotify för att upptäcka att de inte har den. Som exempel kan jag ge Naughtydogs La la la som det tog evigheter för att dyka upp hos spotify. Den har 190 miljoner visningar på youtube så det rör sig inte om någon skogsrock från 50talet som någon skrev.

Jag använder Spotify/soundcloud/soundcloud/grooveshark/facebook/youtube/piratbukten. Det finns i mitt tycke ännu inte något alternativ som helt fyller hålet av piratandet. Jag betalar gärna 500kr i månaden för musik men det finns ingen som vill sälja vad jag vill ha. Problemet är ju inte bara spotifys utan hela branschen är rutten.

Det håller på att skapas ett nytt oligopol i vakuumet efter döende skivbolag. Några få aktörer (Apple, Google, spotify, rdio osv) delar upp streamingtjänsterna och det funkar så länge konkurrenterna är ungefär lika dåliga. Konsumenterna och kreatörerna är förlorarna.

tog bort stammande
Permalänk
Medlem

Har kört Spotify Premium sen dag ett. Är riktigt nöjd och det finns inget att klaga på, mer än att desktop-klienten har blivit lite seg det senaste året. Men det bekommer mig inte nämnvärt då jag faktiskt nästan enbart har kört webbklienten då min Windows maskin, mer eller mindre, har bytts ut mot en Chromebook.

Gjorde dock en liten roadtrip för ett tag sedan och lyckades lura till mig ett Google Play Music All Access konto och det är faktiskt bättre än Spotify! Inte minst när man har eget material som man vill lägga till i sitt streambibliotek, i mitt fall var det ett par ljudböcker.

Märke dock att Google saknade en del svenskt material, exempelvis ville en i mitt sällskap lyssna på en låt ifrån "Så mycket bättre" och ingen utav de senaste låtarna fanns med, som de gör på Spotify. Med andra ord är det svårt att göra alla nöjda på den fronten.

Då jag redan kör allt annat hos Google finns det definitivt "synergieffekter" att tjäna på genom att byta till Google, så fort det lanseras i Sverige. Det tänker i alla fall jag göra!

Permalänk
Medlem

Använder bara spotify i mobilen så det räcker gott och väl. Saknar väl endel artister men för 99kr i månaden som får man väldigt mycket imo. Visst är det mp3 kvalité men min mobil och lurarna till den är inte tillräckligt bra för att det ska bli nån skillnad.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv

Jag håller mig fortfarande till .tta, det är ibland riktigt svårt att få tag på fysiska skivor.

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Har kört Spotify Premium sen dag ett. Är riktigt nöjd och det finns inget att klaga på, mer än att desktop-klienten har blivit lite seg det senaste året. Men det bekommer mig inte nämnvärt då jag faktiskt nästan enbart har kört webbklienten då min Windows maskin, mer eller mindre, har bytts ut mot en Chromebook.

Gjorde dock en liten roadtrip för ett tag sedan och lyckades lura till mig ett Google Play Music All Access konto och det är faktiskt bättre än Spotify! Inte minst när man har eget material som man vill lägga till i sitt streambibliotek, i mitt fall var det ett par ljudböcker.

Märke dock att Google saknade en del svenskt material, exempelvis ville en i mitt sällskap lyssna på en låt ifrån "Så mycket bättre" och ingen utav de senaste låtarna fanns med, som de gör på Spotify. Med andra ord är det svårt att göra alla nöjda på den fronten.

Då jag redan kör allt annat hos Google finns det definitivt "synergieffekter" att tjäna på genom att byta till Google, så fort det lanseras i Sverige. Det tänker i alla fall jag göra!

Jag kunde registrera mig på Google Music om jag ville >>

Jag anslöt till en vpnserver i washington lite snabbt :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

"Testa WiMP HiFi i 24 Timmar", kostar det sen och i så fall hur mycket? Låter oerhört lockande att streama FLAC, skall testa det vid tillfälle. Betalar idag för Spotify Premium. Nog för att det går att bocka i 320kbps så upplever jag musiken väldigt variendande.
Hur är utbudet WiMP? Finns det någon bra app elr liknande så man kan streama smidigt via mobilen? För det gör jag oerhört mycket.

Cheers

Permalänk
Skrivet av rustylefty:

"Testa WiMP HiFi i 24 Timmar", kostar det sen och i så fall hur mycket? Låter oerhört lockande att streama FLAC, skall testa det vid tillfälle. Betalar idag för Spotify Premium. Nog för att det går att bocka i 320kbps så upplever jag musiken väldigt variendande.
Hur är utbudet WiMP? Finns det någon bra app elr liknande så man kan streama smidigt via mobilen? För det gör jag oerhört mycket.

Cheers

Jag har inte använt Wimp på ett tag nu, inte sedan nu idag när jag kom över denna tråden :).

Dom har iPhone, Android, Symbian och Windows Phone appar https://wimpmusic.se/wweb/about/mobile/ .

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Däremot tycker jag att det SUGER att man måste ha facebook för att kunna ha spotify. Har aldrig känt mig så arg i hela mitt liv! Åt helvete med facebook!

Fast det där stämmer ju inte?

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Skrivet av kuggarn:

Fast det där stämmer ju inte?

Jag håller med... Man behöver ej FB för att kunna ha Spotify.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Drog hem Wimp för att testa, kan bara säga att Spotify inte har en chans i ljudkválite jämför med Wimp. Internetanvändningen är lite rolig också, fyra gånger så hög internetanvändning på en timme med Wimp jämtemot en månad med spotify haha

Inte kontinuerligt lyssnande i en månad för att klargöra men ändå rätt mycket

Den stora skillnaden på ljudkválite upplevde jag nu i mina in-ear lurar, ska bli intressant att testa med datorhörlurarna imorn.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg och redigerat bort några meme-bilder, med hänvisning till bl a forumregel § 1.6:

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Själv använder jag inte Spotify. Finns bättre alternativ för min del, då jag själv lyssnar på musik som inte finns på Spotify.
Pröva t.ex att hitta Hesitation Blues med Justin Townes Earle, eller White Lightning med Blackberry Smoke.
Eller varför inte något med Sol Junky?

Det är några få exempel av det jag inte hittar på Spotify, som jag vill lyssna på. Då jag föredrar att ha all min musik på -ett- ställe så är inte Spotify något alternativ för -mig-. Dock kan jag förstå varför folk använder det. Det är smidigt, och om de hittar all musik de vill ha så är Premium alternativet guld värt. För min del är inte ens gratis konto ett alternativ, speciellt eftersom det är begränsad tid man kan lyssna.

That's my version och så är det, så länge Spotify inte täcker det jag lyssnar på kommer jag inte använda det. Men det är -min- anledning och det är vad -jag- tycker.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Utbudet är verkligen inte dålig om du vill lyssna på min typ av musik.
Hände för ett år sedan att jag fick höra att en artist jag gillar skulle släppa en ny skiva och den fans I spotify samma dag som I "affär", och det är väldigt lite låtar som inte kommer ut på spotify inom grenen som inte är 5 år gamla.
Men jag håller med TS om att Spotify inte är allt för bra inom alla kategorier.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Låter som skräp gör det också. Inte jämförbart riktigt.

Jag använder Spotify och jag gillar det. Visst hade det varit trevligt med stöd för FLAC-filer, men det är i princip det enda jag saknar, och mp3 i 320kbps fungerar märkt för mig utbudet är inte dåligt någonstans, men det beror ju också på vad man lyssnar på. Finns inte den musiken jag letar efter så skaffar jag den på annat håll och lägger in som lokal fil istället.

Skulle nog vilja påstå att Spotify är det billigaste, lagliga och bästa alternativet i alla fall. De flesta som gnäller på det verkar mest vara såna som surar över populära saker.

Skrivet av Poonus:

Youtube har dock inte speciellt hög kvalitet på sitt ljud...

Ok, jag lyssnar som sagt på musik via datorn som har ett logitec 2.1 ljudsystem för typ 900spänn eller via mobiltelefon. Jag hör absolut ingen skillnad mellan CD skiva och lyssna på samma låt på youtube. Tror inte spotify skulle låta bättre då jag inte har ljudsystem eller hörsel för att höra skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banänäbrääken:

Är det ingen som lyssnar på sina CD skivor längre?

Jo jag lyssnar på cd varje dag.
Vinylerna lir inte lika ofta.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

jag streamar spotify dagligen via min mobil medans jag jobbar.
för mig är det helt underbart. visst ljudet är inte det bäste.
men tänker man tillbaka när man satt med sina jäkla små mp3 spelare som knappt hade nått minne så känner man sig smått bortskämd att ha så här mycket musik med sig hela tiden.
99kr/mån tycker jag det lätt är värt att få all denna musik.
får ju inte ens ett album om jag vill köpa det i affären för den pengen.
nej spotify kommer fortsätta rulla på för mig.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Använde Spotify i början när det kom och dom hade sina Spotify Open konton som jag inte tror finns idag
Idag är det väl bara Spotify Free som finns

Hur som haver har dom lite för dåligt utbud för min smak då man är en så kallad metall skalle
Mycket smidigare och streama musik till mobilen från min egen dator istället med Gmote funkar utmärkt för mina behov
Då har jag tillgång till hela mitt musik biblotek på en gång

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Nej, spotify har ej 320kbit på alla sina låtar.. det är bara lögn från deras sida jag lovar. Dom flesta är ju 160 och 192kbit oftast..tyvär.

Youtube har inte heller 320kbit på alla "sina" låtar, som ditt qoute handlar om. Och det som du "lovar" har inget med något att göra då jag inte kan se att Spotify säger det någonstans. Många gnäller på ljudkvaliteten och använder sedan flyghörlurar för 10kr. Tvivlar tex. på att du kan starta valfri låt och ge ett utlåtande på kvaliteten. Sedan om man jämför så KANSKE man kan: "mjaa den där låter lite bättre".

Spotifys utbud är grymt och skulle det vara något man saknar kan man göra precis som man har gjort i alla tider. Aka köper (läs laddar ner) låtarna och lägger in i spellistan. Synca på 2 sek över till mobilen och voila, du har dem överallt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Tog nyligen bort över 90% (325Gb) musik pga utbudet från spotify, så utbudet kan jag inte hålla med om.

Visa signatur

Que sera, sera