HJÄLP!! AMD CrossFireX funkar inte

Permalänk
Medlem

HJÄLP!! AMD CrossFireX funkar inte

Hej jag behöver hjälp med min AMD CrossFireX .

jag köpte allt nytt:
2x R290 4gb
mod : Z87-G45
pro : i7 4770i

Men iaf när jag satte i båda grafikkorten funkade allt som de skulle alltså .
sen tänkte jag att de kunde vara bra att intstallera om Windows7 på datorn
men efter jag gjorde det verka inte AMD CrossFireX fungera...
fläkten på båda korten snurrar tills jag sätter på crossfire då slutar den ena.

kört olika tester men gpu1 = 100% å gpu = 0% står de bara ..

de står att jag har 4gb nu . men innan jag instalerade om window stog de 8gb ..

skulle vara glad om någon viste vad som kan vara fel ???

där är en bild om de nu hjälper

Permalänk
Medlem

Installera Windows 8/8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Installera Windows 8/8.1

w7 eller w8 ska inte spela någon större roll?

tycker det är konstigt de funkade först men inte efter jag installera om w7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Installera Windows 8/8.1

Kan nog vara vettigt, men ska väl inte vara ett grundkrav för crossfire...

Angående frågan skriver du inte ifall du kontrollerat FPS med detta alternativ påslaget respektive avslaget.

Permalänk
Medlem

AMD stänger av ett av korten när du inte gör något krävande. Starta ett spel så ska du se att allt funkar.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

AMD stänger av ett av korten när du inte gör något krävande. Starta ett spel så ska du se att allt funkar.

konstigt för när jag kör furmark eller vad de heter på test så går bårda korten igång men gpu1=100 gup2=0 endå ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangas12:

konstigt för när jag kör furmark eller vad de heter på test så går bårda korten igång men gpu1=100 gup2=0 endå ...

furmark körs bara på en gpu om du inte ändrar manuellt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Andra GPUn är avstängd eftersom den behöver inte vara på när du är på idle/browsar. När du börjar spela kommer kortet igång.

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traybox:

Andra GPUn är avstängd eftersom den behöver inte vara på när du är på idle/browsar. När du börjar spela kommer kortet igång.

okej men borde det inte stå 8gb då? de står bara 4gb ju ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangas12:

okej men borde det inte stå 8gb då? de står bara 4gb ju ...

Nej. 1 kort = 4gb. 2 kort = 4gb.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kangas12:

okej men borde det inte stå 8gb då? de står bara 4gb ju ...

Nej, korten kommer dela på minnet, så tyvärr kommer inte fler korta att öka mängden minne du har tillgängligt. Tänk också på att du ibland kan behöva köra spel i fullscreen för att crossfire skall fungera, borderless windowd fungerar inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrax:

Nej. 1 kort = 4gb. 2 kort = 4gb.

okej så 1 kort e dött tills jag spelar då slår de andra på ?

men de blir 4gb

Permalänk
Medlem

Kör du beta drivers måste du slå av ULPS för att andra kortet ska fungera ordentligt.. Iaf på 7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Kör du beta drivers måste du slå av ULPS för att andra kortet ska fungera ordentligt.. Iaf på 7950.

Hur gör jag det å vart ??

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kangas12:

Hur gör jag det å vart ??

OBS! Följ denna miniguide på egen risk.

Start, skriv regedit, tryck Enter.

Tryck Ctrl + F för att söka. Sök efter ULPS. Det bör finnas sex matchningar, som du kan stega igenom med F3. Två av dem ska heta EnableUlps. (De andra heter EnableUlps_NA och PP_ULPSDelayIntervalInMilliSeconds. Rör inte dem.)

Om du inte får de sökresultat jag beskriver vågar jag inte råda dig att följa denna guide.

Dubbelklicka på var och en av de två nycklarna som heter EnableUlps. Ändra bådas värden till 0. Starta om datorn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers